Mint minden hasonló szolgáltatásnak, a YouTube-nak is az a legfőbb célja, hogy a felhasználók minél több időt töltsenek el a platformon. Ennek egyszerű oka van: minél több a felhasználó és az oldalon töltött idő, annál jobb pénzt lehet elkérni a reklámokért. Hogy ezt növelje a vállalat, korábban bevezette az értesítéseket, amit akkor kapnak a felhasználók, ha egy csatornára feliratkozva azon újabb tartalom jelenik meg.
Ez azonban egy ponton túl kontraproduktív lehet, a sok értesítés ugyanis idegesítheti a felhasználókat, akik így inkább mindenhol kikapcsolják azt. A YouTube ezt szeretné megelőzni, ennek érdekében pedig egy új megoldást tesztel.
A vállalat a jövőben kikapcsolná azokat az értesítéseket, amelyeket azoktól a csatornáktól kap a felhasználó, amikre korábban feliratkozott ugyan, de nem néz ott tartalmat. A tesztet azok körében végzi a platform, akik korábban úgy döntöttek, minden értesítést kérnek egy csatornától.
A cég közlése szerint az értesítések ugyan továbbra is megjelennek a platformon, ám azok, akik korábban push értesítést kértek egy csatornával kapcsolatban, de nem nézték már egy ideje a csatornát, azoknál kikapcsolja a push-t a YouTube.
A cég szerint gyakori probléma – a vállalat számára –, hogy a felhasználók alkalmazásszinten kapcsolják ki az értesítéseket.
Egyelőre csak tesztről van szó, így könnyen lehet, hogy az újítást be sem vezeti a YouTube. Ha viszont igen, azt valószínűleg a tartalomgyártók is megérzik majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.