Zhvg
A világ egyik legsürgetőbb problémája a környezet védelme, a klímaválság, a fenntarthatóság. Ezekre nekünk különös figyelmet kell fordítanunk, ezért kiemelt helyen is kell kezelnünk. Innen új alrovatunk címe is: Zhvg.
Nagy port kavart az a zabital-reklám, amit az idei Super Bowl-on adtak le – számolt be az esetről a Greenmatters.com.
A félperces videóban maga az Oatly ügyvezető igazgatója, Toni Petersson énekelget egy napsütötte mezőn felállított szintetizár kíséretében, a cég zabitalát és egy poharat az italból pedig a hangszerre rakták.
A hírek szerint az egész dalt az üzletember írta és valljuk be, nem bonyolította túl: „Ez olyan, mint a tej, csak embereknek” és „Wow, wow, semmi tehén”. És ennyi.
A hirdetés mögötti marketing és koncepció viszont zseniális: az Oatly abban a pillanatban ingyen pólókat kínált fel annak, aki gyűlölte a reklámot. Ezeket pedig rekordidő alatt elkapkodták, olyan sokan akarták magukon viselni, mennyire idegesítőnek találják a videót.
A vállaltan kis költségvetésű videót egyébként még 2014-ben vették fel egy svéd mezőn, így az újrahasznosítás is megvalósult. Állítólag a tejipar lobbistái eredetileg betiltatták a reklámot Svédországban.
Az Oatly egyébként azt vallja, hogy az egymásnak ellentmondó vélemények viszik előre a világot és elismerték, hogy elég furcsa a reklámjuk, amelyben a cég vezetője énekelget, de végülis sikeresnek találják.