Feleannyit sem költöttek a vasútra Magyarországon, mint közútra
Nem csoda, hogy visszafejlődik a vasúti közlekedés, annyira kevés pénzt toltak bele az elmúlt évtizedekben.
Nem csoda, hogy visszafejlődik a vasúti közlekedés, annyira kevés pénzt toltak bele az elmúlt évtizedekben.
A napelemes szervezetek képviselői Steiner Attila energetikaért és klímapolitikáért felelős államtitkárral tárgyaltak, és hétfőn este a minisztérium három fontos pontról számolt be.
A helyi beszámolók szerint károkat is okozott.
A nagy felháborodás és "a Fidesz-frakció közbelépése" nyomán az eredeti szándék ellenére mégis megtartja az éves szaldóelszámolást a kormány a meglévő háztartási napelemes rendszereknél. Az újak azonban már mind bruttó elszámolásba kerülnek majd, bár ennek részletei még homályosak, és van, aki attól tart, hogy kevésbé fognak megtérülni a beruházások. Az energiaügyi minisztérium szerint úgy alakítják majd, hogy továbbra is megérje ilyet telepíteni. Erre lenne is jó példa: Lengyelországé, de van egy óriási különbség: ott nem volt rezsicsökkentés.
A meleg időjárás hatására a héten várhatóan továbbra is jellemzően magas lesz a pollenterhelés.
Helyette az utasok az évszaknak és stílusuknak megfelelően előre lefoglalt ruhákat az érkezésükkor a szállodájukban megkapják.
Az éghajlatváltozás megfékezését szolgáló erőfeszítések radikális fokozását sürgető Utolsó Nemzedék 2022-ben vált ismertté Németországban figyelemfelkeltő és tiltakozó akciói révén.
Magyarországon nem használhatók, az EU 25 tagállamában viszont óriási az érdeklődés a konnektorhoz csatlakoztatható erkélynapelemek iránt, amelyekkel olcsón és egyszerűen csökkenthetjük a rezsinket. A kis modulok ahhoz is hozzájárulnak, hogy az emberek rájöjjenek, mit jelent az átállás a fenntartható, klímabarát energiafelhasználásra. A Deutsche Welle riportja.
Tényleg nem vezetik ki az éves szaldóelszámolást, de rendszerhasználati díj megfizetésére kötelezik az ebben az elszámolási rendszerben maradó napelemeseket. A rendelet szerda este 23 órakor hatályba is lépett.
Miért nem lehet Budapesten kezdeni a budapesti autóprobléma megoldását? Hogyan állít használható példát London és Prága a magyar fővárosnak? Ki kéne-e árusítsuk a vágányainkat? Van-e autósüldözés, lehet-e dugódíj? Fenntarthatósági podcastunk évadnyitójában Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár és egykori BKK- és BFK-vezér válaszolt az elmúlt hónapok legégetőbb közlekedési kérdéseire és vetítette előre nemzetközi példákon keresztül, hogy jó szakpolitikával milyen szerepe lehetne a tömegközlekedésnek egy fenntartható jövőben.
Egyes területeken az éves csapadékmennyiség több mint egynegyede hullott le pár nap alatt.
A hitel végső lejárata 12 év.
Világszerte a „natúr” kifejezést használják a kevés beavatkozással készült borok leírására, amelyek az elmúlt években egyre népszerűbbek lettek. Nyugat-Európában nagyobb múltra tekint vissza a kezdeményezés, hazánkban viszont még gyerekcipőben jár, de a borászok lelkesedése határtalan és a rajongótáboruk töretlen.
Az összesen igényelt 121,5 milliárd forintnyi összegnek valamivel több mint ezredrészéről nincs még döntés, a bő 35 ezerből csak 40 pályázó vár még a sorára. A kifizetések is zajlanak, a teljes összeg bő negyedét már folyósították.
Van mód az éves elszámolásra minden, már meglévő beruházás esetében, sőt azoknál is, akik igényüket szeptember 7-ig benyújtották, de lesz egy határidő is, amíg meg kell valósítsák ehhez. A többiek már bruttó elszámolásba kerülnek majd.
Sokan felkapták a fejüket, amikor hétfőn közleményben figyelmeztetett a haszonállatokat fenyegető farkasveszélyre az Európai Bizottság, amely elnökének pónijával tavaly végzett egy németországi nagyragadozó. Ha van is személyes érintettsége abban, hogy az EU-ban napirenden van a farkasok védettségének felülvizsgálata, tőle függetlenül is erősödik azok hangja, akiknek szúrja a szemét a farkasok gyarapodása. A természetvédők viszont figyelmeztetnek: összetett a kérdés, amit a jogilag körülbástyázott puskalövések nem fognak tudni megoldani, ehhez véres verejtékkel újra meg kell tanulnunk, hogyan tudunk együtt élni velük.
A Tiszán kívül a Dunán is rajzanak nyaranta a kérészek, de az itteniek később, igaz hosszabb időn át. Az ezüstös szárnyaikkal az esti fényben apró angyalokként rebbenő rovarok négy évtized múltán jelentek meg ismét, de a fényszennyezés komoly kihívást jelent a számukra. Megóvásuk viszont már Budapesten is biztosított. A kérészekről és az őket védő speciális fénysorompókról Kriska György biológus beszélt a hvg.hu-nak. Videón az idei rajzás.
A szemétkupacban talált iratok alapján derült ki, hogy ki volt a szemetelő.
Nem túl optimisták az ELTE Meteorológiai Tanszékének tudományos munkatársai, akik összefoglalták azt, hogy mire számíthatunk a jövőben. A kockázatok világosak és fenyegetőek, az ENSZ Éghajlatváltozási Kormányközi Testülete (IPCC) szerint a megoldások a kezünkben vannak, azonban az érvényben lévő klímapolitikák ezeket jelenleg figyelmen kívül hagyják.
A színház egyik szponzorának olaj- és gázbefektetései ellen tiltakoztak.