Mellár Tamás: Bezárult a kör, csapdában a magyar gazdaság
Elég megnézni a 2025-ös év első negyedéves számait és láthatjuk, nincs semmi túlzás ebben az értékelésben.
Az automata vészfékrendszerek már most is az egyik legkedveltebb extrának számítanak az új autókban. Elemzések szerint, ha mindenkinek lesz, akár 72 százalékkal kevesebb személyi sérüléssel járó ráfutásos baleset történhet.
Az autóipari beszállító a Bosch ismertette egy saját felmérését, amely az autók biztonsági, kényelmi asszisztenseivel foglalkozott. Hollandiában és Belgiumban minden harmadik, Németországban minden negyedik, Nagy-Britanniában minden ötödik, a 2015-ös évben újonnan forgalomba helyezett személyautóban van automatikus vészfékrendszer. Az automatikus vészfékrendszerek nagyarányú elterjedésében komoly szerepet játszik az Euro NCAP (Európai Új Autó Értékelő Program) értékelési rendszere is: a fogyasztóvédelmi szervezet töréstesztjein elérhető ötcsillagos eredményhez 2014 eleje óta szükséges az ilyen segédrendszer is.
Az automatikus vészfékrendszerek radar és/vagy kamera segítségével figyelik a jármű előtti útszakaszt. Amennyiben a jármű az adott forgalmi sávban található akadályt kritikus mértékben megközelítené, a rendszer rögtön figyelmezteti a járművezetőt – ha a vezető nem reagál időben, a jármű önműködően vészfékezést hajt végre.
A Bosch baleseti kutatásai alapján csak Németországban elkerülhető lenne a személyi sérüléssel járó ráfutásos balesetek akár 72 százaléka, ha minden járműben megtalálható lenne automatikus vészfékrendszer.
A követési távolságot is figyelő adaptív sebességszabályozó (ACC) is nagy népszerűségnek örvend, ez a vezetéstámogató „asszisztens” a 2015-ös évben az új német személyautók 11 százalékában volt megtalálható. A parkolási vezetéstámogató rendszerek (az egyszerű távolságmérő szenzoroktól a kormányzás feladatát elvégző parkolóasszisztensekig) minden második Németországban újonnan forgalomba helyezett személyautóban könnyítik meg a manőverezést. Az új személyautók 16 százaléka felügyeli a sávváltást vagy tartja önállóan a választott forgalmi sávot, míg az új autók 11 százalékába integráltak a közlekedési táblákat kamera segítségével felismerő rendszert.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Elég megnézni a 2025-ös év első negyedéves számait és láthatjuk, nincs semmi túlzás ebben az értékelésben.
A kormányfő Diogo Jotáról, Lázár Jánosról és a Tisza Pártról is beszélt egy videós interjúban, meg arról, hogy a felesége szólt neki: ne engedjen be egy migránst sem.
Az Amerika Párt megalapítását az elnöktől elhidegült topmilliárdos az X-en szavaztatta meg a követőivel.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A rendezőtrió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk.