szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Akio Toyoda szerint a benzines autók száműzése veszélybe sodorja a millióknak munkát adó autóipart.

A Toyota 64 éves elnöke a japán autógyártók szövetségének rendezvényén bírálta a szerinte túlzott felhajtással övezett elektromosautó-gyártást. Úgy vélte, a legtöbben egyáltalán nem veszik figyelembe, hogy a járművek működtetéséhez szükséges áramot milyen forrásból nyerjük.

A The Wall Street Journalon megjelent beszámoló szerint az elnök azért szólalt fel, mert Japán a 2030-as évek közepétől csak elektromos hajtású autók forgalomba hozatalát engedélyezné az országban. Aiko Toyoda szerint ettől egész egyszerűen leállna az áramszolgáltatás az országban. Ahhoz, hogy ezt meg lehessen lépni, az áramellátási-infrastruktúra minimálisan 14-37 milliárd jenes (40-100 ezer milliárd forintos) fejlesztésére van szükség. Kijelentette azt is, hogy minél több az elektromos autó, annál jobban megugrik CO2-kibocsátás, mert Japán villamosenergia-ellátásának nagy részét még szénerőművek szolgálják ki.

Álnéven indul a Toyota elnöke a hétvégi Nürburging 24 órás versenyen

Ilyen egy rendes autófanatikus vezér, pályaversenyeken túl ralizik is.

„A politikusok kijelenthetik, hogy szabaduljunk meg minden benzines autótól, de értik, amit mondanak?” – kérdezte Toyoda. Ha az átállás ilyen vehemenciával folytatódik, akkor egész egyszerűen a jelenlegi üzleti modell, ami az autóipart működteti, össze fog omlani, és milliónyi ember megélhetése kerül veszélybe.

Mindeközben a Toyota is változtatott eddig irányvonalán, mert bár vezető szerepet tölt be a hibrid hajtású autók gyártásában, a cég eddig nem tekintette kiemelt fontosságúnak a tisztán elektromos autók fejlesztését. Ugyanakkor éppen a múlt héten jelentették be, hogy változatnak eddigi termékpalettájukon, és hamarosan megjelenik egy elektromos autójuk, egy városi szabadidő-autó. A cég 13 milliárd dollárt költ elektromos modellek fejlesztésére, és céljuk, hogy 4,3 millió hibrid és egymillió teljesen elektromos járművet gyártsanak éves szinten 2030-ra.

Három év múlva ugyanannyiba kerülhet egy elektromos autó, mint egy hagyományos

Mindez ráadásul a villanyautóknál állami támogatások nélkül elérhető.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!