szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mindez ráadásul a villanyautóknál állami támogatások nélkül elérhető.

Az elektromos autók terjedésének egyik legnagyobb gátja az akkumulátorok költsége, ami jelenleg is az ilyen járművek árának harmadát teszi ki. A legfrissebb BloombergNEF kutatás szerint – amelyet a Totalcar szemlézett – viszont közel a fordulat, és 2023-ra az akkumulátoregységek ára elérheti a 100 dollár/kWh-s határt.

Szakértők ezt a szintet tartják jelképesen és gyakorlati szempontból is határpontnak, onnantól kezdve a gyártók képesek a hagyományos belső égésű motorral szerelt kocsikéhoz képest versenyképes áron kínálni a villanyautókat. Mindez állami támogatások nélkül értendő.

A gyártók 2023-tól már hasonló hasznot realizálhatnak egy elektromos autón is, mint egy hagyományoson.

A teljes akkumulátoregység árának alakulása és az egyes elemek százalékos részesedése a csomagon belül.
©

A Totalcar cikke megjegyzi azt is, hogy az akkumulátorokban lévő cellák ára már most is 100 dollár környékén alakul, a hozzájuk kapcsolódó egységek, az akkumenedzsment-rendszerek adják a teljes csomag árának 21 százalékát. A Bloomberg szerint 2030-ra elérhető az 58 kWh-s átlagár is, ha a nem túl távoli jövőre ígérgetett szilárdtest-akkumulátorok is megjelennek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!