Szenved a Volkswagen-konszern, közben szárnyal a Skoda
A cseh márka egyelőre jól állja a sarat a változó autóipari színtéren, és növelni tudta az eladásait.
hvg.hu
Miközben a Volkswagen-konszern profitja tavaly jelentősen csökkent, a hozzá tartozó cseh Skoda Auto üzemi eredménye 2,3 milliárd euróra emelkedett a 2023-as 1,77 milliárd euróról. A növekedést az eladások bővülése, a kedvező modellösszetétel és a valutaárfolyamok mozgása segítette.
A Skoda bevétele 27,8 milliárd euróra nőtt, miközben eladásai 6,9 százalékkal 926 600 darabra emelkedtek. A legnépszerűbb modell az Octavia volt, de a Fabia, a Kamiq, a Karoq, a Kodiaq és az elektromos Enyaq is kiemelkedően teljesített.
Ezzel szemben a Volkswagen tavalyi működési eredménye 15,4 százalékkal, 19,06 milliárd euróra csökkent. A visszaesés mögött növekvő költségek és szerkezetátalakítási kiadások állnak. A konszern bevétele ennek ellenére 0,7 százalékkal, 324,7 milliárd euróra nőtt, és 2025-re 5 százalékos további bővüléssel számol. Az üzemi haszonkulcs azonban 5,9 százalékra esett vissza az egy évvel korábbi 7 százalékról.
Már nem tartják reálisnak a korábban kijelölt célokat az elektromobilitás lassabb ütemű térnyerése miatt.
A Volkswagen tavaly 9,037 millió autót értékesített, ami 3,5 százalékos csökkenést jelent a 2023-as 9,362 millióhoz képest. Az osztalékjavaslat is alacsonyabb: a törzsrészvények után 6,30 euró, az elsőbbségi részvények után pedig 6,36 euró, ami 30 százalékos visszaesést jelent az előző évi kifizetésekhez képest.
Évtizedes, közmegegyezésen alapuló kollektív politikai hazugságot törvényesített az Országgyűlés kormánypárti többsége azzal, hogy gyorsított eljárásban elfogadta néhány KDNP-s politikus semmiből felbukkant ötletét a kampányköltések felső korlátjának eltörlésére. A módosítás mögött többféle politikai szándék is felsejlik.