Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A Gyöngyöshalászon gumigyárat építő Apollo Tyres is megérzi a szakképzett munkaerő hiányát. A munkaerő-toborzást és a tanfolyamokat megkezdték már, de többéves tapasztalattal rendelkező, szakképzett embereket nehezen találnak. Az ilyen dolgozók nagy része, ha tehette, már külföldön vállalt munkát ugyanis, az itthoninál jóval több fizetésért - derül ki a The Economic Times cikkéből.
A korábbi hírek szerint az indiai Apollo Tyres első európai zöldmezős beruházásaként épít gumigyárat a Heves megyei Gyöngyöshalászon, körülbelül 146 milliárd forintos befektetéssel. 975 új munkahelyet ígérnek itt. A tervek szerint naponta 16 ezer személyautóhoz és 3000 haszongépjárműhöz gyártanának majd abroncsokat 2017 elejétől az Oroszországot és Törökországot is magában foglaló európai piacnak. Az Apollo Tyres most négy gyártóüzemet működtet Indiában, hármat Dél-Afrikában és egyet Hollandiában.
Tavaly nyáron már arról számoltak be, hogy megkezdte 70 frissen végzett technikus elméleti képzését Gyöngyösön, amit ősszel egy tízhetes gyakorlat követ majd a cég indiai és hollandiai gyárában.
Múlt héten Bányai Tibor, az Apollo Tyres Hungary HR-igazgatója azt nyilatkozta: eddig teljesültek a munkaerő-toborzással kapcsolatos elképzeléseik, és az első, 80 fős csoportuk szakképzése és felkészítése éppen eljutott a vizsgákig. Egy éve kezdték a munkaerő-toborzást az abroncsgyárba, és a most vizsgázó szakemberek már a gépek telepítésénél fognak segédkezni – tette hozzá.
Bányai Tibor elmondta azt is: az eddig elindított két csoport összlétszáma 160 fő, a második csoport majd májusban vizsgázik. A cég június-július folyamán elindítja a harmadik szakemberképzési turnusát: a 80-100 fős létszám az eddigiekhez hasonlóan a hazai képzés mellett hollandiai és indiai terepen is megfordul majd. Az Apollo Tyres emellett beszállt a duális képzési rendszerbe is – közölte még.
A The Economic Times oldalán pénteken megjelent írásban ugyancsak Bányai Tibor HR-igazgatót idézik, ott viszont már azzal kapcsolatban, hogy igazi kihívás megfelelő munkaerőt találni az épülő gyárba a helyi szakemberhiány miatt.
A lap szerint a Magyarországon befektető külföldiek egyik problémája az, hogy nehéz itt megfelelően képzett munkaerőt találniuk. Pedig az ország elvileg vonzó célpont lenne a befektetőknek az olcsó munkaerő miatt, a szakképzett dolgozók jelentős része azonban külföldre ment dolgozni, mert ott jobban mgfizetik őket.
Bányai Tibor a gazdasági lapnak úgy fogalmazott: a több éves tapasztalattal rendelkező szakemberek, akiket ténylegesen alkalmazniuk lehetne, most nincsenek itt a munkaerőpiacon. A HR-vezető reméli, hogy jövő januárban elindulhat a termelés az új üzembe, és vonzó bérajánlatokkal tudnak oda munkaerőt csábítani. Részleteket azonban nem mondott utóbbival kapcsolatban.
Az Apollo Tyres itthon és Indiában is képzést biztosít a munkásainak, ennek ellenére vannak most olyan pozíciók, amelyekre nehezen lehet embert találni. Nagyon nehéz gumiipari háttérrel rendelkező szakembert találni most, az ujjainkon meg tudnánk számolni az elérhető dolgozókat – fogalmazott Bányai Tibor.
A cikkben az is olvasható, hogy a technikusi álláshelyeket valószínűleg a régióból érkező munkásokkal fel tudják tölteni, de mérnököket távolabbról kell majd hívni.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
„Bárhová megy is az ember, önmagától nem tud megszabadulni” – írja családja náci múltjáról szóló Drága bácsikám című könyvében az írónő, Hermann Göring családjának leszármazottja.
Wimbledon friss bajnoka nemcsak az edzésben, az étkezésben sem bízik semmit a véletlenre.