Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Bár a hatalom megtiltotta a kihasználatlan vasútvonalak bezárását, a munkaerőhiány mégis kikényszerítheti a racionális, ám a politika számára kínos lépést.
A MÁV egyik vezetője nyilvánosan beismerte, hogy vasútvonalak bezárását fontolgatták – olvasható az e heti HVG-ben. A múlt héten felröppent hírre, hogy tucatnyi kis forgalmú vonalon állnának le a személyvonatok, a MÁV kommunikációs igazgatója, Loppert Dániel kijelentette, hogy „nem lesz vonalbezárás”, nyilatkozatát azonban azzal az őszinte félmondattal kezdte, hogy a vállalat igenis „vizsgálta ennek lehetőségét”.
Maga a tény persze nem újdonság, csak éppen nem szoktak vele eldicsekedni. A HVG információi szerint az államvasút egymást követő vezetői újra meg újra megpróbálták meggyőzni a kormányzati illetékeseket, hogy fölösleges pénzkidobás azoknak a nagyon kevesek által használt vonalaknak a fenntartása, amelyeken sokszor csak vánszorognak az egyetlen motorkocsiból álló „szerelvények”. A Fidesz 2010-ben kormányra kerülve a 24 pályaszakaszból, ahol 2009-ben leállították a forgalmat, csak 11-et indított újra, két évvel később pedig a 11-ből 9-nél csak napi két vonatot hagytak meg. Az alibi menetrend semmiféle utasigényt nem elégít ki, de legalább vasútbarátként hirdetheti magát a kormány.
De hiába kuncsorog a vasúti vezérkar az észszerűsítésért, a látszathoz bőszen ragaszkodó politika köti az ebet a karóhoz. Legalábbis amíg tudja. Merthogy a MÁV-ot szorítja a létszámhiány. A vasútvállalat adatai szerint 244 masiniszta hiányzik a szükséges 2900-ból, és a HVG informátorai körülbelül 400 jegyvizsgáló, 150 forgalmista és 250 váltókezelő hiányáról is beszélnek, akiknek a munkáját a meglévők végzik el, túlórában.
Részletek az e heti HVG-ben.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Nem csak a Pride-felvonulás előtt volt erősen kusza a jogi helyzet, a demonstráció után is egymást érik a kérdések. Ha az utolsó pillanatig bírsággal riogatták a résztvevőket, akkor mi, miért és kinek az utasítására változott a menet napjára? Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama.
A Tisza Párt elnöke szerint pár hónap alatt összeomlott a költségvetés.
A volt igazságügyi minisztert tanúként hallgatta meg a bíróság a Schadl-ügyben.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A rendező a 15 év után leköszönő Máté Gábort váltja.