szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Akciótervet és megoldási javaslatokat vár tőle a légi közlekedési káosszal kapcsolatban a nemzetgazdasági miniszter.

Hivatalában fogadta hétfőn Tóth Lászlót, a HungaroControl vezérigazgatóját Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter, aki mára virradóra kapta meg az ellenőrzést a hazai polgári légi irányítási feladatokat ellátó cég felett. A miniszter – mint tárcája közleményéből kiderül – kijelentette:

a kialakult anomáliák kezelése és az áldatlan állapotok felszámolása érdekében olyan akcióterv kidolgozását várja el a HungaroControl vezetőjétől, amely rövid és középtávon is megoldást jelentő javaslatokat tartalmaz.

A közleményben utalnak a légi közlekedés problémáira, a rendszeressé váló késésekre és járattörlésekre, aminek következtében „családok százainak kellett méltatlan helyzetet elszenvedniük a megfelelő tájékoztatás és ellátás hiánya miatt. A tűrhetetlen állapotok felszámolása érdekében a magyar kormány összehangolt és azonnali cselekvést sürget”.

Nagy Márton megint akcióba lép és kézi vezérlésre kapcsolja a légi irányítást

A nemzetgazdasági miniszter a szőnyeg szélére állítja a légi irányításért felelős HungaroControl vezetőjét, és „intézkedési tervet” kér tőle. A HungaroContol a honvédelmi tárca alá tartozik, vagyis Nagy Márton Szalay-Bobrovniczky Kristóf felségterületén kezdett hadműveletekbe.

A légi közlekedés kérdése téma volt a hétfői kormányszóvivői tájékoztatón is, ahol Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter egy kérdésre válaszolva azt mondta, a kormánynak értékelnie kell a HungaroControl tevékenységét, hogy minden jól működik-e. Azt is mondta, hogy adataik szerint a késések kétharmadáért a légitársaságok felelősek (a kormány vizsgálatot is indított ezek miatt), és egynegyedéért a légiirányítás, ezeken kívül még három felelőst nevesített: az időjárást, a földi kiszolgálást és a repülőteret. 

A légi közlekedési káoszról itt írtunk korábban:

Káosz a légi közlekedésben: nincs más megoldás, csak felkészülni rá

Több órás késésektől, járattörlésektől és légitársaságokhoz özönlő utaspanaszoktól hangos a közvélemény az elmúlt hetekben. Nem véletlen, hogy a probléma újra előbukkant, hiszen a július hagyományosan légi közlekedés legforgalmasabb hónapja, ilyenkor csak Magyarországon naponta 4 ezer járatot kezelnek. De miért nem lehet erre előre felkészülni, és mit tehet az, akit órákon át váratnak étlen-szomjan egy utasváróban?

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!