szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kormány közlése és az MSZP számításai szerint a kampánnyal és a népszavazás lebonyolításával együtt összesen mintegy 16-17 milliárd forint megy el a kvótanépszavazásra.

A kormány idén több mint 11,3 milliárd forintot fordít a népszavazási kampányra, ez majdnem négyszer több, mint amennyit 2014-ben a Fidesz országgyűlési választási kampányára költött – mondta Harangozó Tamás MSZP-s politikus csütörtökön a Miniszterelnöki Kabinetiroda által kiadott adatokra hivatkozva. Mint mondta, a népszavazás teljes kiadása – a megszervezésével együtt – így már 16-17 milliárd forint is lehet, ez az összeg pedig megegyezik a Mentőszolgálat éves bérköltségével.

Az ellenzéki politikus a közérdekű adatigénylése nyomán kiadott adatokat ismertette, e szerint a kabinetiroda tavaly decembertől idén augusztusig két szerződés keretében a migrációs kampány végrehajtására közel 6,5 milliárd forintot költött, de augusztus 1-jével és 19-vel két újabb keretszerződést is kötött a népszavazási kampány és a kormány tájékoztató tevékenységének végrehajtására. Az augusztusban megkötött szerződések bruttó összege mintegy ötmilliárd forint – tette hozzá.

Harangozó Tamás megjegyezte, a Fidesz 2014-ben 2,8 milliárd forintot költött az országgyűlési választási kampányára. Elmondta, hogy a kommunikációs pályázatok nyertesei a "Rogán Antal kedves szomszédja", Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozó cégek. A cégek bevétele akár 1,4 milliárd forint is lehet a szerződések lejártakor csak a 15 százalékos reklámközvetítői díjat figyelembe véve – mutatott rá, megjegyezve: emellett kreatív megrendeléseket is teljesíthetnek a cégek.

"Hogy mindenkinek világos legyen, hogy küzdünk a migránsok ellen: több tucat exkluzív reklámtáskát is gyártott a cég a migránsok elleni kampány keretében, darabját 10 ezer forintért" – mondta, de hozzátette azt is, hogy az első két, összesen hatmilliárd forintos keretszerződésből az országos tévéhirdetések 75 százalékát az Andy Vajna-féle TV2-csoport kapta meg. Hozzátette: az országos rádióhirdetések 80 százaléka "az egyébként mintegy szerény 70 milliárd forinttal megfinanszírozott közmédia és a kormányközeli Karc és Sláger FM-hez" jutott.

Harangozó Tamás elmondta, az online hirdetések 80 százalékát a kormányközeli Modern Media Group és más kormányközeli oldalak vitték el. Ismertetése szerint az adatokból kiderül: a külföldi magyaroknak 500 ezer példány konzultációs levelet, továbbá a magyar háztartásoknak 4,2 millió példány tájékoztató füzetet nyomtattak ki. Ezeknek a költségeit még nem tudta megmondani a kabinetiroda – jelezte.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!