szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hiányos, pontatlan és rossz műszaki megoldásokat tartalmaz az a terv, amit a Városliget autómentesítésére készíttetett az állami projektcég – legalábbis a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint. Ezért nem járulnak hozzá a megvalósításhoz, ami blokkolhatja az egész kivitelezést – írja a Népszava.

A Ligetet átépítő állami projektcég, a Városliget Ingatlanfejlesztő Zrt. még 2022-ben rendelte meg az erre vonatkozó terveket, amelyek mostanra készültek el. Ezek szerint a Kós Károly sétányt lezárnák az autók elől, de az Állatkerti körút forgalomcsillapítása is cél.

Csakhogy ehhez a fővárosi közlekedési cég részéről kellene a „stratégiai forgalomtechnikai kezelői hozzájárulás”, mert enélkül nem valósítható meg a gépjármű-mentesítés.

A BKK szerint ugyanis „a tervek összességében nem voltak kellően kidolgozottak ahhoz, hogy azok alapján a kivitelezés teljeskörűen elvégezhető legyen”. Egyrészt hiányos és pontatlan a méretezés, ráadásul olyan műszaki megoldások szerepelnek ezekben, amik kedvezőtlenül hatnának a gyalogos és a kerékpáros közlekedésre. A közlekedési társaságnak az sem tetszik, hogy a Kacsóh Pongrác út–Állatkerti körút–Hermina út csomópontban, az úgynevezett állatkerti deltában megvalósuló trolifejlesztéshez kialakítandó megállóhelyek nem szerepelnek a tervekben, nem hagytak helyet peronra, utasvárókra.

Amíg ezeket a felvetéseket a tervekben nem kezelik megfelelően, addig nem adják meg a jóváhagyásukat a forgalmi rend megváltoztatásához.

Csakhogy a lap szerint a Közbeszerzési Értesítőből az olvasható ki, hogy a tervezői feladatokat lezárták, vagyis a Városliget Zrt. valószínűleg nem akar foglalkozni a BKK észrevételeivel. A cég lapzártáig nem válaszolt a felmerült kérdésekre.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!