Leállt a rendszer, ahol a MÁV késéseit lehetett követni

A vasúttársaság hivatalos közlése szerint az oldal bizonytalan ideig fejlesztés alatt áll – írja Vitézy Dávid.

  • hvg.hu hvg.hu
Leállt a rendszer, ahol a MÁV késéseit lehetett követni

„Lekapcsolta a MÁV azt a mozdonykövető rendszert, melynek segítségével hétfőn le tudtuk buktatni a meghamisított késési adatokat és az átszámozott vonatokat” – írta Vitézy Dávid pénteken a Facebookon. Az úgynevezett Elektronikus Mozdonyszolgálati Információ Gyűjtőrendszer (EMIG) oldalára kattintva valóban a következő hibaüzenet látható: „Az oldal jelenleg fejlesztés, karbantartás alatt van”. 

A fővárosi képviselő és volt közlekedési államtitkár hétfőn arról számolt be, hogy több MÁV-os vezetői forrása jelezte neki, hogy Lázár János közlekedésügyi miniszter arra utasította szóban a MÁV dolgozóit, hogy a jelentősen késő vonatokat nem jeleníthetik meg a vonatinformációs rendszerben a továbbiakban. 

A „trükköt” Vitézy szerint az jelenti, hogy a jelentősen késő vonatokat átszámozzák, így nem jelennek meg a rendszerben későként. Néhány kommentelő szerint ez nem új gyakorlat, hanem meglehetősen régi: a problémás vonatot a MÁV lemondja, mintha nem közlekedtetné, majd új vonatszámot igényel egy azonos paraméterű másik vonatra. 

Mindezek után kedden a székesfehérvári vonalon történt késések miatt egyes járatok vonatszámot váltottak, így nem látszódtak a vonatinformációs rendszerben. Akkor a MÁV azt közölte, hogy a vonatok átszámozására mindössze 3 járat esetében került sor, és ez ilyen esetekben bevett gyakorlatnak számít. „Minden késést sajnálunk, minden késésért bocsánatot kérünk az utasoktól, és egyetlen késést sem „eldugni” igyekszünk, hanem megszüntetni. Kérjük a politikusokat, hogy legalább vonatszámokból ne csináljanak politikát. Nincs bennük” – írták közleményükben. 

Vitézy az utóbbi napokban újra sokat kritizálja a MÁV-ot és személy szerint Lázár Jánost. Kritikái csúcspontja alighanem vasárnapra datálható, amikor a balatoni fővonal pénteki összeomlására reagálva a MÁV egy nappal később vezényelt ki 300 pótlóbuszt tartalékba. Ugyanezt egyébként hétfőn is megtette a vasúttársaság

Lázár János a gyűlöletkeltő turnéját arra használja, hogy elterelje a figyelmet minisztériuma totális kudarcáról – Vitézy Dávid a Fülkében

Az első nyári hétvégén letérdelt a MÁV, a főváros pedig kis híján csődbe rohant. A két helyzetben közös, hogy még egyiket sem sikerült megoldani. A kormánynak mindenesetre nem érdeke csődbe vinni Budapestet – mondta Vitézy Dávid, akivel Kacskovics Mihály Béla beszélgetett a HVG közéleti podcastjában.

Nyitókép: Veres Viktor

Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

A két évvel ezelőttinél is durvább aszály néz ki idén, az őszi vetés hamarabb ért be, a tavaszi kultúrák „nagyon rossz állapotban vannak”, ha nem jön eső, nagy terméskiesések lehetnek a kukoricában. A kormány most leginkább az öntözéssel kampányol az aszály ellen, kár, hogy ez a hazai termőterületek alig több mint 2 százalékán érhető el.