A székesfehérvári vonalon történtek miatt egyes járatok vonatszámot váltottak, így nem látszódtak a vonatinformációs rendszerben
Mindez megfelel az európai előírásoknak, állítja a MÁV.
hvg.hu
A székesfehérvári vonalon kedden is hosszabb menetidőre kell számítani, mert Kelenföld és Tétényliget között egy szakaszon csak az egyik vágányon közlekedhetnek a vonatok.
A MÁV tájékoztatása szerint mivel a Székesfehérvárról Budapestre tartó vonatok néhány esetben terelt útvonalon, a fennakadásban érintett szakaszt kikerülve közlekednek, ezért ezek járatok technikai okból –az európai előírásoknak megfelelően – vonatszámot váltanak, emiatt a Vonatinfó térképen nem követhetőek.
Mint kiemelték, a vonatszámváltás a késési biztosítást nem érinti, vagyis az utasok jogosultak a kártérítésre. Hozzátették, éjfélig a székesfehérvári vonalon valamennyi vonat helyjegy nélkül igénybe vehető.
A magyar vasúttársaság vezérigazgatója szerint mindez 10 millió forintba került.
Akik a hosszú hétvégén a Balatonra akartak utazni, azok több napon is fennakadásokkal szembesülhettek. Vitézy Dávid hétfő reggel arról posztolt, hogy a MÁV Lázár János építési és közlekedési miniszter utasítására trükközik a késésekkel, a nagyot késő vonatok új számot kapnak, így nem látszanak a vonatinformációs rendszerben.
A MÁV erre válaszolva leszögezte, a vonatok átszámozására mindössze 3 járat esetében került sor, és ez ilyen esetekben bevett gyakorlatnak számít. „Minden késést sajnálunk, minden késésért bocsánatot kérünk az utasoktól, és egyetlen késést sem „eldugni” igyekszünk, hanem megszüntetni. Kérjük a politikusokat, hogy legalább vonatszámokból ne csináljanak politikát. Nincs bennük” – írták közleményükben.
Kipereltük a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar másfél évet felölelő szerződéslistáját, amiből az látszik, hogy visszafogták a költekezést. Nem fizetnek ki egy kétmilliárdos tartozást sem, ami miatt viszont végrehajtás indult ellenük.