szerző:
hvg.hu

Egyre nagyobb hullámokat vet a Facebook hétvége óta tartó adatgyűjtési botránya, miután kiderült: több tízmillió felhasználó adatait használhatták fel az amerikai elnökválasztási kampány során. Az ügy súlyosságát növeli, hogy Mark Zuckerberg eddig semmilyen formában sem reagált rá. A hírek szerint minderre rövidesen sor kerülhet, ráadásul úgy fest, a Facebook atyja önmagához képest is szokatlan felszólalásra készül.

24 órán belül nyilatkozni fog a Facebookot érintő Cambridge Analytica-botrányról Mark Zuckerberg – értesült az Axios. Egy, a lapnak nyilatkozó facebookos forrás szerint Zuckerberg tisztában van a helyzet súlyával, hogy "nagyon komoly dologról van szó", és mindeddig azért hallgatott, mert a probléma megoldására koncentrált, mintsem arra, miről beszéljen.

Az Axios úgy tudja, Zuckerberg beszéde elsősorban a bizalom újjáépítésére irányul majd, de a lapnak nyilatkozó ismeretlen szerint a megnyilvánulás a Facebook-vezérhez képest is szokatlan lehet. Zuckerberg ugyanis "valami jelentőset" készül mondani, nem pedig egy szokásos beszéddel tervez előállni. A forrás azt is elmondta, hogy a színfalak mögött közben lázas tanácskozás folyt a Facebook mérnökcsapatával arról, hogyan tudnák biztonságosabbá tenni az oldalt, és meggyőzni az embereket, hogy az adataik nincsenek veszélyben.

©

A gond csak az, hogy a hétvégén kipattant ügy, amely miatt időközben a Facebook biztonsági főnöke már odébbállt, épp a Facebook "sebezhetőségében" leledzik, ugyanis maga az oldal alakította ki úgy a rendszerét, hogy külsős szervezeteknek gyakorlatilag gond nélkül lehetőségük legyen nem túl etikus módon is hozzáférni a felhasználók adataihoz. A hírek szerint az adatgyűjtéshez ugyanakkor a Facebook egyik alkalmazottjának is köze lehet.

A botrány kedden csúcsosodott ki, miután az adatgyűjtés részleteiről beszámoló felhasználó letiltása után az Európai Parlament és a londoni alsóház is felszólította az akkor már napok óta hallgató Zuckerberget, hogy adjon magyarázatot a cég körül a napokban kirobbant botrányra.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!