A Samsung idei legnagyobb durranásai: új telefonok és órák is jöttek, figyelemreméltóan vékony lett a Fold7
Három új telefonnal és három új okosórával állt elő idén nyári Samsung Unpacked eseményén a legnagyobb androidos gyártó.
A China Daily (CD) című angol nyelvű napilap európai kiadásának keddi számában a fejlesztési miniszter azt mondta, reméli, hogy a kínai szuperexpressz szerelvényei fognak vasútvonalain robogni.
A lapnak még a múlt szombaton Budapesten adott exkluzív interjújában Fellegi beszámol arról, hogy legutóbbi pekingi útja alkalmával több projekt is szóba került, amelyek között van egy a repülőteret a belvárossal összekötő gyorsvasúti beruházás is.
A magyar miniszter múlt év decemberében járt Pekingben, amikor találkozott kereskedelmi és a vasútügyi tárca vezetőivel - emlékeztet a CD. Az újság a kínai vámhivatal adataira hivatkozva közli, hogy a két ország közötti kereskedelmi forgalom 2010-ben elérte a 8,72 milliárd dollárt, vagyis 28 százalékkal bővült az előző évhez képest.
Fellegi megjegyezte, hogy a Magyarország és Kína "hosszú távú pénzügyi együttműködésről tárgyal", de cáfolta, hogy Kína magyar államkötvényeket vásárlását tervezné."Sosem mondtam, hogy Kína megvásárolná Magyarország adósságát" - húzta alá a miniszter, azt hangoztatva, hogy ő csupán azt állította, hogy kormánya "kínai bankokkal és a kínai kormánnyal tárgyal egy jövőbeni pénzügyi együttműködésről".
A CD szerint múlt év végi sajtójelentések úgy idézték Fellegit, mint aki azt mondta: Orbán Viktor és Ven Csia-pao (Ven Jiabao) októberi sanghaji kormányfői találkozója nyomán felvetődött, hogy Kína megvásárolná Magyarország adósságát. E beszámolók szerzői tudni vélték, hogy a döntés kivitelezésében a kínai központi bank mellett szerepet kaptak volna állami tulajdonú kínai vállalatok is, amelyek például vasútfejlesztési beruházásokat finanszíroztak volna.
"A jelentések valótlanok" - idézi most a lap Fellegit, aki válaszában ugyanakkor megerősítette a hosszú távú pénzügyi együttműködésről szóló megbeszélések tényét. Hozzátette: a tárgyalások folyamatban vannak, ezért nem kíván részletekbe bocsátkozni, mert azok ismét félreértésekre adhatnának okot. A fejlesztési miniszter az interjúban még kitért azokra a fejlesztési elképzelésekre, amelyekben Kínának Magyarországon szerep juthat. Említette egy logisztikai központ létrehozását és egy cargo-reptér építését, amelyek - mint mondta - az ország és Kelet-Európa számára, valamint Kínának is fontosak lehetnek, hiszen kiváló lehetőséget teremtenének a kínai áruk terítésére Európában.
A magyar kormány az informatika és az IT infrastruktúra területén is együttműködést remél Kínával - jegyzik meg a cikkírók, amivel kapcsolatban Fellegi Tamás kiemelte a világ második legnagyobb távközlési berendezéseket gyártó vállalatának, a Huaweinek a befektetéseit, amellyel a vállalat "megteremti hosszú távú jelenlétét az országban". A CD cikke beszámol arról is, hogy a Wanhua Industrial Group február eleji 1,2 milliárd eurós tranzakciójával a Borsodchem fő tulajdonosa lett.
Az interjú szerzői cikkük végén néhány mondatban bemutatják a magyar fejlesztési minisztert, akit "Mr China"-nak neveznek, utalva arra, hogy Fellegi Tamás a magyar kormányban külön is felelőse a kínai kapcsolatoknak, s megjegyzik, hogy a miniszter - e minőségében - már négyszer járt Kínában. "Nagyon szeretem Kínát" - zárja a beszélgetést a miniszter, kifejtve, hogy lenyűgözte az ősi kultúra és a modernitás egyidejű jelenléte. Elismeréssel szólt még azokról az erőfeszítésekről is, amelyekkel Kína mai erős gazdaságát képes volt felépíteni.
Három új telefonnal és három új okosórával állt elő idén nyári Samsung Unpacked eseményén a legnagyobb androidos gyártó.
A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.
Kiara Lord posztolt egy szelfit.
Kvízjátékunk egyszerű: a négy megadott névből három a képzelet szüleménye, egy pedig valóban létezik. De vajon melyik?
A friss jelentés szerint ki kellett volna zárni az MNB-elnök fiának barátja, Somlai Bálint cégét.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?
Az 51 éves brit szakember húsz éven át dolgozott a Red Bullnál.
Nemcsak kegyeleti célból, hanem a kíváncsiskodók miatti torlódások megelőzésére is.