Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A hétköznapi forgalmat jellemző akkumulátorhasználatkor lassabban csökken az elektromos autók áramtárolóinak teljesítménye, mint a laboratóriumi tesztek során. Az sem tűnik igaznak, hogy a villanyautókban is lassan kell gázt adni, a hagyományos társaihoz képest.
Végre egy jó hír az elektromos személyautók tulajdonosainak: a való világ forgalmában, amikor a dugókban araszolás után az autósok hosszabb ideig haladnak autópályán, majd visszatérnek a városi forgalomba és leparkolnak, közel negyven százalékkal tovább használhatók a járművek akkumulátorai, mint azt a laboratóriumi tesztek során megjósolták – állítják az amerikai Stanford Egyetem akkumulátorokkal foglalkozó kutatóintézetének tudósai. Ez pedig azt jelenti, hogy a villanyautók tulajdonosainak jóval később kell kifizetniük a borsos árú akkucserét vagy egy másik kocsit.
Bár az utóbbi 15 évben az akkuk ára közel kilencven százalékkal mérséklődött, az áramtárolók még mindig az új elektromos autók árának harmadát adják. (Tavaly 150 dollár körül volt az akkuk egy kilowatt teljesítményre jutó ára.)
A tanulmány szerint az új áramtárolókat tesztelő központokban egyenletesen merítik le, majd töltik fel gyorsan újra az akkupakkokat, s azt számolják meg, hogy azok hány töltési ciklust teljesítenek anélkül, hogy kapacitásuk annyira lecsökkenne, hogy már nem használhatják őket a járművek hajtásához.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.