Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7001e418-067f-4630-b460-11ed18d61e5a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Komoly sebezhetőséget javított az Apple a böngészője mögött álló webmotorban, a cégnek tudomása van arról, hogy ki is használták ezt.","shortLead":"Komoly sebezhetőséget javított az Apple a böngészője mögött álló webmotorban, a cégnek tudomása van arról, hogy ki is...","id":"20250312_apple-ios-frissites-biztonsagi-res-javitas-webkit-tamadasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7001e418-067f-4630-b460-11ed18d61e5a.jpg","index":0,"item":"d049153b-9773-4232-b5c1-a131f0c853ed","keywords":null,"link":"/tudomany/20250312_apple-ios-frissites-biztonsagi-res-javitas-webkit-tamadasok","timestamp":"2025. március. 12. 09:03","title":"Érintett az iPhone és a Mac is – súlyos, támadások során kihasznált hibát javított az Apple","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71dc7430-1251-4f99-ac1d-54ad14a2a498","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Megduplázódik a gyár kapacitása. ","shortLead":"Megduplázódik a gyár kapacitása. ","id":"20250312_400-ezer-autot-gyarthat-jovo-evtol-a-kecskemeti-Mercedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71dc7430-1251-4f99-ac1d-54ad14a2a498.jpg","index":0,"item":"dcaa0d1f-93a1-48e6-a7fe-fdb527443054","keywords":null,"link":"/cegauto/20250312_400-ezer-autot-gyarthat-jovo-evtol-a-kecskemeti-Mercedes","timestamp":"2025. március. 12. 07:29","title":"400 ezer autót gyárthat jövő évtől a kecskeméti Mercedes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ae5a25c-7623-484f-9ae1-7f4f5720f379","c_author":"Domány András","category":"kkv","description":"Litresits András azért tett panaszt, mert a Magyar Nemzet nem közölte egy helyreigazítási kérelmét, majd az ügyben a Kúria is ellene döntött.","shortLead":"Litresits András azért tett panaszt, mert a Magyar Nemzet nem közölte egy helyreigazítási kérelmét, majd az ügyben...","id":"20250313_litresits-helyreigazitas-alkotmanybirosag-magyar-nemzet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ae5a25c-7623-484f-9ae1-7f4f5720f379.jpg","index":0,"item":"fe0d40e5-bc30-4185-b965-995a5b07a47d","keywords":null,"link":"/kkv/20250313_litresits-helyreigazitas-alkotmanybirosag-magyar-nemzet","timestamp":"2025. március. 13. 18:24","title":"Ezúttal panaszosként távozott dolgavégezetlenül az Alkotmánybíróságról a szocialisták ügyvédje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"baee5304-91a5-477b-a9a3-c0cd27c557a9","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Vizsgálják, hogy az így elérhető vízminőség megfelelő-e a tó vízpótlására. Jogszabály-módosításra is szükség lenne. ","shortLead":"Vizsgálják, hogy az így elérhető vízminőség megfelelő-e a tó vízpótlására. Jogszabály-módosításra is szükség lenne. ","id":"20250313_Tisztitott-szennyvizzel-potolnak-a-hianyzo-vizet-a-Velencei-tobol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/baee5304-91a5-477b-a9a3-c0cd27c557a9.jpg","index":0,"item":"ca16a2a2-6894-45db-b12e-6fc10df82281","keywords":null,"link":"/elet/20250313_Tisztitott-szennyvizzel-potolnak-a-hianyzo-vizet-a-Velencei-tobol","timestamp":"2025. március. 13. 17:00","title":"Tisztított szennyvízzel pótolnák a hiányzó vizet a Velencei-tóból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27eabec5-4eea-4585-ad2c-80d7ffdebfde","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az engedély miatt perelő civilek ügyvédje szerint vagy módosítani kell az engedélyt, vagy pedig az egész engedélyezési eljárást újra le kell futtatni.","shortLead":"Az engedély miatt perelő civilek ügyvédje szerint vagy módosítani kell az engedélyt, vagy pedig az egész engedélyezési...","id":"20250313_A-szakvelemenyek-szerint-hibas-es-hianyos-a-CATL-gyar-kornyezethasznalati-engedelye","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27eabec5-4eea-4585-ad2c-80d7ffdebfde.jpg","index":0,"item":"f737221b-f146-40ed-a46f-4fdd80757aec","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250313_A-szakvelemenyek-szerint-hibas-es-hianyos-a-CATL-gyar-kornyezethasznalati-engedelye","timestamp":"2025. március. 13. 15:03","title":"A szakvélemények szerint hibás és hiányos a debreceni CATL-gyár környezethasználati engedélye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fae982e6-92b4-49dc-8b51-476dcd503c6e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Gyakorlatilag semmilyen szolgáltatás nem fog működni az OTP-nél egy néhány órás intervallumban.","shortLead":"Gyakorlatilag semmilyen szolgáltatás nem fog működni az OTP-nél egy néhány órás intervallumban.","id":"20250312_otp-bank-leallas-kartyas-fizetes-netbank","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fae982e6-92b4-49dc-8b51-476dcd503c6e.jpg","index":0,"item":"528d6628-f454-48de-b4c5-0ee175f7afe1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250312_otp-bank-leallas-kartyas-fizetes-netbank","timestamp":"2025. március. 12. 11:46","title":"A kártyáját sem tudja majd használni: leállás jön az OTP-nél, itt van minden tudnivaló","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"293aa7bf-0d43-42a0-94bc-a6baeea348a4","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"A párthű szolgák magukban semmire sem képesek. Szükség van azokra is, akik megvetik őket, párttal együtt. A lojális gárda nevetséges fércműveket tudott összehozni, a piacképes termékhez már kellett az is, aki szerint Fuck NER. ","shortLead":"A párthű szolgák magukban semmire sem képesek. Szükség van azokra is, akik megvetik őket, párttal együtt. A lojális...","id":"20250312_Tota-W-Arpad-Fuck-NER","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/293aa7bf-0d43-42a0-94bc-a6baeea348a4.jpg","index":0,"item":"7757d441-e7b5-40ac-aae7-71ae3532ee68","keywords":null,"link":"/360/20250312_Tota-W-Arpad-Fuck-NER","timestamp":"2025. március. 12. 09:36","title":"Tóta W. Árpád: Fuck NER, ilyen a szuverenitás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c595997a-c50c-49d2-81c9-950bf7c4c096","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Februárban általában 1-2 százalékkal emelkedni szoktak a lakásbérlés díjai, idén viszont nem így történt.","shortLead":"Februárban általában 1-2 százalékkal emelkedni szoktak a lakásbérlés díjai, idén viszont nem így történt.","id":"20250312_lakas-berles-ingatlan-berleti-dij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c595997a-c50c-49d2-81c9-950bf7c4c096.jpg","index":0,"item":"47925e61-ab6a-4f0e-91b7-632b22c8a79c","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250312_lakas-berles-ingatlan-berleti-dij","timestamp":"2025. március. 12. 13:01","title":"Csökkentek Budapesten az albérleti árak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Három óra alatt tölti magát újra a hálózatról a villanyautók legvonzóbb példánya, a hetek alatt státuszszimbólummá vált Tesla Roadster. A Lotus Cars és a Tesla Motors által közösen fejlesztett elektromos sportautókat a hetheli Lotus-gyártban szerelik össze, az első száz Roadster 2006 augusztusában gurult be az előkelőbb garázsokba. A cég 2008-ban nyolcszáz Roadster útra gördítését tervezi, ebből már 560-at előrendeltek. A 98 ezer dollárért elvihető modellek csak Amerikában használatosak. Az ismertebb Roadster-tulajok között tudhatjuk George Clooney-t, Arnold Schwarzeneggert és Matt Damont, valamint a Google két alapítóját, Sergey Brint és Larry Page-et is.
2. E85 VIPER
Dodge Viper E85
SVS
Igazi vadállatként mutatkozik be a világ leggyorsabb alternatív hajtású autója, a Dodge E85 Viper. A monstrum üzemanyagként E85-ös bioetanolt (85 százalék etanol, 15 százalék benzin) használ, ami jelenleg még csak 1200 amerikai töltőállomáson szerezhető be. Készítője, a chicagói SVS alapnak egy 2005-ös Dodge Vipert fabrikált át – az amúgy is tiszteletet parancsoló 8,3 literes V10-es motort két turbóval erősítették meg, valamint értelemszerűen módosították üzemanyag-vezérlését és motorját is, hogy a bioetanollal se legyen problémája. Az utcai forgalomban is engedélyezett vadállat 1200 lóerővel zakatol, csúcssebessége 353 kilométer/óra.
3. VOLVO ARIA
Volvo Aria
Volvo
Futurisztikus és extrém a Volvo szélcsatornájában tervezett Aria, amely első lett a 2005-ös Extreme Gravity Race során. A motor nélküli, gravitációra hagyatkozó gép nemigen képes 64,4 kilométer/óránál gyorsabban menni, ezt biztonságos kialakításával kompenzálja. Az enyhén anorexiás, 15 kilós gép minden centijét a még tökéletesebb aerodinamika és a még alacsonyabb gördülési ellenállás jegyében tervezték, pehelykönnyű csővázas testét keményített üvegszálas borítás fedi. Ötpontos biztonsági öv, fáradásmentes kerámiafékek és bukókeret védi a fejjel lefelé fekvő sofőrt, akinek feje közvetlenül az első tengely előtt van, kormányozni és fékezni a tengelyhez erősített karokkal tud.
4. SAAB AERO-X
Saab Aero X
Saab
Még csak koncepciószinten létezik a Saabnak a Genfben a valóságban is bemutatott modellje, amely nevéből is adódóan repüléstechnikai hatásokat is felmutat. Az Aero-X-nek nincs ajtaja, ki- és beszállásnál a teljes karosszéria felnyílik. A sportkupé ennek is köszönhetően olyan, mintha a sugárhajtású gépek pilótafülkéjének legjobb motívumait ötvözné, teljesen hiányoznak belőle a szélvédő oszlopok, látószöge pedig egyedülálló módon 180 fokos. Motorja 2,8 literes V6-os, amelyet dupla turbóval szereltek fel, százra 4,2 másodperc alatt gyorsul fel. Természetesen bioetanolt használ, összesen 400 lóerőt hozva ki magából, végsebességét 250 kilométer/órára szabályozták le. Ha az Aero-X az utakra kerül – ami a mai pillanatig nem biztos – , akkor várhatóan a GM Epsilon platform adja az alapját.
[[ Oldaltörés: Citroen, Toyota, Aurora ]]
5. CITROEN C-METISSE CONCEPT
Citroen C-Metisse
Citroen
Jobb sci-fi filmekből gördült elő a Citroen egyik legizgalmasabb koncepciója, a C-Metisse. Bár nem olyan gyors, mint például a Saab Aero-X, kevert módú motorja méltán állítja a reflektorfénybe. 2,7 literes, 208 lóerős hathengeres dízelmotorjához két villanymotor is járul ugyanis, amelyek két különleges képességgel is felruházzák a modellt. Elmaradhatatlan a Boost gomb, amely a két motor hatóerejét egyesítve gyorsítja fel az autót százra 6,2 másodperc alatt (eközben csak négykerék-meghajtást alkalmazva). A jövőbeli, kulturált cirkálást vetíti előre az úgynevezett Zero Emission mód, amelyben csak a villanymotor biztosítja a kényelmes tempót, meghagyva a dízelmotort az autópályára. Az igen teátrális és helyenként agresszív külső kényelmes és számos beállítási lehetőséget kínáló belsővel párosul.
6. TOYOTA FT-HS
Toyota FT-HS
Toyota
Bang & Olufsen hangrendszerek és F1-es versenyautók ihlették a Toyota FT-HS rendszerét. A hibrid hajtásláncú, középkategóriásnak ígérkező sportkocsi láthatóan a 21. század sportkocsija, környezetbarát, Ferrarikhoz méltóan gyors és üzemanyag-takarékos, mint egy kisebb négyhengeres városi modell. 3,5 literes V6-os motorjához egy úgynevezett Hybrid Synergy Drive járul, amely motor, elemek és kondenzátorok kombinálásával ad 400-as lóerőt és 4 másodperces gyorsulást. A négyüléses FT-HS gombnyomásra kétszemélyesre változatható, ehhez csak a tetőt kell lehúzni a szükségülések és a csomagtartó felé. A kompakt, tervek szerint 35 ezer dolláros ár körül mozgó autó azon az N fantázianevű, orrmotoros-hátsókerekes platformon alapul majd, amely a következő generációs Lexus IS és GS szedánokat alapozza meg.
7. AURORA SOLAR CAR
Aurora
Aurora
Városi forgalomban nem boldogulna a formásnak éppen nem mondható Aurora, viszont annál inkább versenypályára termett, méghozzá annyira, hogy 24 napos utazási hosszával el is vitte Ausztráliában a leghosszabb napelemes kocsiút rekordját 13 054 kilométeres távjával. A CSIRO által fejlesztett, 98 százalékos hatékonyságú motor a leghatásosabb a napelemes kocsik világában – a 14,5 kilogrammos modul a keréknél nem vastagabb, aktív komponenseinek súlya 6 kiló. Szénszálból és polisztirénből formázott testét hidraulikus fékek fogják vissza.
[[ Oldaltörés: Két dízel és egy elektromos ]]
8. LOLA B2K
Lola B2K
Lola
Versenypályákon edzik az alternatív étrenden élő Lola B2K-t. A 322 kilométer/órás csúcssebességre képes hölgyben egy Volkswagen TouaregV10-es motorja pörög, ezt a fejlesztők jelenleg 5, 10 és 50 százalékos biodízeles üzemanyagokkal tesztelik. A járművet a biodízelt gyártó D1 cég szponzorálja, termékeinek fő alapanyaga a jatropha. Ez kifejezetten igénytelen növény és kevés víz kell hozzá, ellentétben az amerikai biodízelek alapjául szolgáló szójababbal vagy az európai repcemaggal – a D1 több jatrophafarmot is alapított Ázsiában, Afrikában és a Közel-Keleten. Míg a Lola sebességben valamivel elmarad versenytársai mögött, fejlesztőcsapata reméli, hogy az üzemanyag-takarékos dízelhajtómű kevesebb leállást és így nagyobb versenyképességet ad.
9. AUDI R10
Audi R10
Audi
Az Audi R10 volt a Le Mans első igazán sikeres dízel versenyautója. Olyannyira sikeres, hogy a csapatot kötelezték, csökkentsék az R10 üzemanyagtartályát tíz százalékkal és álljon be többször a pitlane-be – ám ez sem akadályozta meg a győzelemben. A sebringi 12 órás versenyen is első helyezést elért autó 5,5 literes, 650 lóerős, két turbós, közvetlen befecskendezéses V12-es dízelmotorját speciális biodízel hajtja – méltó párja válogatásunkban Lolának.
10. LIGHTNING GT
Lightning GT
A Lightning GT név három modellt is felsorakoztat maga mögé: az elektromos brit autók szerelmesei választhatnak maguknak luxusmodellt, könnyített, négy másodperc alatt gyorsuló sportverziót vagy egy hosszabb utazásokat is bíró gran turismo-t. A regeneratív energiarendszer a fékezésekből tölti vissza elemeit – ezt a megoldást 2008-ban a Forma-1 is átveszi, mihelyst a KERS-rendszereket (kinetikusenergia-visszanyerő rendszerek) kötelező érvényűvé teszik. Az Altairmano gyártotta NanoSafe elemek titanát nanorészecskékkel vannak dúsítva, s nemcsak élettartamuk 12 év, hanem tíz perc alatt teljesen újra is lehet tölteni őket. A gyártó szerint 2008 első felében már kipróbálásra kész modellek állnak az érdeklődők rendelkezésére, 2009-től pedig megkezdik a gyártást is. Ha nem derültek is ki a sportautó pontos adatai, egy dolog biztos:150 ezer font alatt egyik sem vihető el.