Tetszett a cikk?

Bár a nevében benne van az igo, mégsem a hazai fejlesztésű navigációs program fut rajta. A Navigont németek fejlesztik és a német dolgok nagyon erősen meg tudják osztani az embereket. Gondoljunk csak a fociválogatottjukra, a Mercedesre, Karl Marxra, a bajor fehérkolbászra. Vagy éppen a Navigon navigációs szerkezeteire. Már hetek óta használom, de még mindig nem tudom, hogy inkább szeretem, vagy inkább nem.

A Navigon 8410-es menüjét biztosan nem nekem találták ki. Leginkább arra emlékeztet, mint amikor egyszeri német főnökömmel kellett együtt dolgoznom. Ő minden problémát előbb lokalizált a szíve szerint, majd kellő számú résztvevővel értekezletet szervezett, ahol mindenkinek hozzá kellett szólni, a végén terv készült a gond megoldására, feladatszabással, majd egy új időpont, amikor ellenőrizni kellett, hogyan sikerült a felállított ütemterv. Én meg kínosan feszengtem végig, mert tudtam, csak oda kell mennem X-hez, mondani neki két szót, és az egész el van intézve. Szóval a Navigon nagyon készséges, de egyben tudálékos. Mindenhez van benne súgó, bár néha ez több kérdést vet fel, mint választ. Például amikor azt szeretnénk, hogy az adott útszakaszra vonatkozó sebességkorlátozást csak mutassa a kijelzőn, de ne mondja minduntalan azt, ha netán gyorsabban megyünk, hogy vigyázat, ilyen választás elé kerülhetünk: „Nincs feltételes sebességkorlátozás”. Ugyan mit jelenthet ez? Gyorsan hívjuk össze egy Navigon-értekezletet, amihez elég csak egyet visszaugrani a menüben, rákattintani a kis i betűs gombra, és már olvashatjuk is: „A feltételes sebességkorlátozások, melyek csak bizonyos időjárási feltételek mellett, vagy bizonyos időpontokban érvényesek, nem jelennek meg.” Rendben, de mit jelent ez a valóságban? Ezek után soha nem jelennek meg, vagy csak akkor nem, ha olyan időpontban járunk arra, amikor épp nem érvényesek? Ez utóbbi lenne logikus, de ekkorra elbizonytalanodtunk, mert a már alaphelyzetben is háromfelé tagolt menü ki tudja hányadik aloldalán járunk, és még mindig az idegesítő figyelmeztető hangot akarjuk kikapcsolni, de azt nem lehet. Egy pont az iGo-rendszereknek, ahol viszont igen.

Vannak ugyanakkor olyan tulajdonságai a Navigon 8410-nek, amiben erősen utánzásra érdemes lenne. Ilyen a megjelenítés. Ehhez képest a Garminok, TomTomok egyszerű Móricka-rajzok, az iGók furán megelevenedett papírtérképek. Ezen a készüléken mintha egy videojáték futna méregerős vassal, rezzenéstelenül. Máshoz nem fogható a simaság, ahogy a térkép mozog, legyenek akár komolyabb épületmodellek rajta, a nagy, öt hüvelyk átlójú képernyőn tűélesen jelennek meg az apró szimbólumok. Beállíthatjuk, milyen POI-kat jelenítsen meg menet közben a szerkezet, így elcsodálkozhatunk, hogy egy Lexus-embléma pár milliméteresben is milyen jól mutat, vagy éppen a gyorséttermek logója gyufafejnyi méretben is fokozni tudja az éhséget. A Navigont használni olyan, mint egy jó plazmatévére váltani egy ócska katódsugárcsöves után. Fantasztikusak a színek, a méret, a mozgás, a kontraszt, de ügyesen kell elhelyezni, mert az előlap sajnos csillog.

A teszt folytatása képekkel az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Teszt: mit tud az iGo Primo szoftver?

A navigációs rendszerek elképesztő ütemben fejlődnek. Vannak cégek, ahol a generációváltás kevésbé látványos, a háttérben folyamatosan fejlesztik a programokat, és vannak, ahol nagyok az ugrások. Így van ez a magyar NavNGo fejlesztette iGo-sorozattal is, aminek a legújabb tagja a Primo nevet viseli.

Autó

Melyik az ideális navigációs rendszer?

Átláthatatlanul sok navigációs rendszer közül választhatunk a mobiltelefonon futó szoftvertől a Google Earth térképen navigáló beépített egységekig. Melyik a legjobb az autósoknak? A telefonos, a hordozható, vagy a beépített?

Autó

Navigáció teszt: TomTom XXL

A tévék, a számítógép kijelzők megszületésük óta megállíthatatlanul növekednek és ez a hullám elérte a navigációs készülékeket is. Hasznos nekünk az óriásira nőtt segédlet vezetés közben?

Biró Csongor Autó

Chevrolet Captiva teszt: a Hargita hőse

2300 kilométer hosszan vezettem a ráncfelvarrott Chevrolet Captivát hazai tájakon, Erdély lankáin, úttalan útjain, dombjain és hegyein. 2100 méter magasan is jártunk, a Kárpátok meghódítását kisujjból kirázta a koreai terepjáró. Eddig azt hittem a Captiva csak egy SUV, de immár tudom, valódi terepen is könnyen boldogul.

Biró Csongor Autó

Mazda MX-5 teszt: csupa öröm az élet

Ennél egyszerűbb és nagyszerűbb autót nem kívánhat senki. Egy mozdulattal hátradobjuk a tetőt, beröffentjük a motort, kövér gázzal és riszáló fenékkel nekiszaladunk a világnak. Ha nem lenne család és nem lenne munka, még mindig tartana a félmeztelen rohanás. Születésnapos a Mazda MX-5, ünnepeljük együtt.

Izsák Norbert Autó

Volvo C70 teszt: lehet-e egy kabriós megalkuvó?

Elkötelezett Saab-rajongókként majdnem megtértünk a Volvóhoz. A bőr illata jobb, de a motor hangja és a belső tér kialakítása végül túlságosan puritánnak bizonyult saját, szubjektív tesztünkön. Persze nem kizárt, még pár nap, és beleszoktunk volna.

Biró Csongor Autó

Opel Astra teszt: dízel vagy benzines?

Sokat vártunk az új Opel Astrára, de ha már megérkezett, egyszerre két modellt is teszteltünk. Az 1,7 literes dízel parádés öltözetet kapott, csinos és sportos külleme takarékossággal társult. A szürke eminenciás szerepét betöltő jól felszerelt 1,6 literes benzines változat a cégek autóparkjában lesz megbízható, kényeztető és megnyugtató munkatárs.

Biró Csongor Autó

Seat Ibiza Cupra teszt: fékezett vadság

Szerettem volna látni az arcát annak a két szlovák testvéremnek, akik megpróbáltak kétoldalról lenyomni a Hungária körúton valamelyik este. Esélyük sem volt. A kis Seat könnyedén hagyta faképnél a hathengeres turbódízel ML-osztályosokat. Nem egy, nem két és nem három lámpánál. Még arra sem volt időm, hogy rájuk mosolyogjak. Tetszettek volna inkább Seat Ibiza SC Cupra Bocanegrát venni.