Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0c8ad7f9-9b5b-4929-91af-0039424546c3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Unitree nevű cég egy újabb, speciális tervezésű robotkutyát fejlesztett, ami biztonságosabbá teheti a tűzoltási munkálatokat.","shortLead":"A Unitree nevű cég egy újabb, speciális tervezésű robotkutyát fejlesztett, ami biztonságosabbá teheti a tűzoltási...","id":"20250430_unitree-robotkutya-tuzoltas-tuzolto-robot-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c8ad7f9-9b5b-4929-91af-0039424546c3.jpg","index":0,"item":"9c595c0c-72ca-4ff3-9aed-ba3513c07eef","keywords":null,"link":"/tudomany/20250430_unitree-robotkutya-tuzoltas-tuzolto-robot-video","timestamp":"2025. április. 30. 13:03","title":"60 méterre lövi a vizet az új kínai tűzoltó robotkutya – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d938de2-c93f-41c2-9ef4-018f7e329f41","c_author":"Jungheinrich","category":"brandchannel","description":"A logisztikai, intralogisztikai ipar egyik jelentős seregszemléje a stuttgarti LogiMAT szakvásár. ","shortLead":"A logisztikai, intralogisztikai ipar egyik jelentős seregszemléje a stuttgarti LogiMAT szakvásár. ","id":"20250407_Legujabb-iparagi-fejlesztesek-logisztika-intralogisztika-Jungheinrich-LogiMAT-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d938de2-c93f-41c2-9ef4-018f7e329f41.jpg","index":0,"item":"46cb6271-0515-460f-a321-3dcd47c4e676","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250407_Legujabb-iparagi-fejlesztesek-logisztika-intralogisztika-Jungheinrich-LogiMAT-podcast","timestamp":"2025. május. 01. 19:30","title":"Ezek a legújabb iparági fejlesztések: nemzetközi trendek és innovációk egy helyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Jungheinrich Hungária Kft.","c_partnerlogo":"2b5681f7-2be2-41a2-b449-eafef36cad80","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"3f7877f7-59ee-4515-959d-1f5d8faf6763","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A fővárosi klímaügynökség létjogosultságáról szóló szóváltássá alakult a panelek energetikai korszerűsítésére irányuló javaslat vitája.","shortLead":"A fővárosi klímaügynökség létjogosultságáról szóló szóváltássá alakult a panelek energetikai korszerűsítésére irányuló...","id":"20250430_kozgyules-Karacsony-Gergely-panelprogram-klimaugynokseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f7877f7-59ee-4515-959d-1f5d8faf6763.jpg","index":0,"item":"f3c9dee6-7885-4b21-9990-8e2339ed3afd","keywords":null,"link":"/itthon/20250430_kozgyules-Karacsony-Gergely-panelprogram-klimaugynokseg-ebx","timestamp":"2025. április. 30. 16:26","title":"Karácsony Gergely: A kormány segítsen a családoknak spórolni azzal, hogy beszáll a panelprogramba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35340df3-b0dc-4448-8fbb-d2946903652f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Jelentős előrelépést értek el japán kutatók a szerves napelemek terén, sikerült ugyanis az eddigi 4-ről 8,7 százalékra emelni egy ilyen cella hatékonyságát. És nem is állnának meg ennyinél.","shortLead":"Jelentős előrelépést értek el japán kutatók a szerves napelemek terén, sikerült ugyanis az eddigi 4-ről 8,7 százalékra...","id":"20250430_szerves-napelem-hatekonysag-japan-kutatok-kornyezetvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35340df3-b0dc-4448-8fbb-d2946903652f.jpg","index":0,"item":"81db32a4-3217-456d-a053-fce35110817a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250430_szerves-napelem-hatekonysag-japan-kutatok-kornyezetvedelem","timestamp":"2025. április. 30. 20:03","title":"Kétszer hatékonyabb, mint az eddigiek, és még a környezetre sem káros egy új szerves napelem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e857a094-9331-4be1-b1d1-8114e13199ad","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Hogyan hat egy bank kibocsátáscsökkentési törekvéseire, ha egy korszerűtlen Kádár-kocka megvásárlására ad hitelt? Mennyit számít fenntarthatósági szempontból, ha csak saját működését állítja át zöldre? Mi a gond azzal, ha bankunk az orrunk alá dörgöli a vásárlásainkhoz kapcsolható kibocsátásunkat? Többek között erről is szó esik a zCast friss adásában, amelyben a pénzügyi szektor fenntarthatóságát vizsgáljuk, de bepillantunk saját zsebünkbe is.","shortLead":"Hogyan hat egy bank kibocsátáscsökkentési törekvéseire, ha egy korszerűtlen Kádár-kocka megvásárlására ad hitelt...","id":"20250430_zcast-podcast-fenntarthato-penzugyek-zold-bankolas-kh-bank-suba-levente-kibocsatascsokkentes-esg-csr","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e857a094-9331-4be1-b1d1-8114e13199ad.jpg","index":0,"item":"d4876582-1a26-4299-9912-42b0e9a43b43","keywords":null,"link":"/zhvg/20250430_zcast-podcast-fenntarthato-penzugyek-zold-bankolas-kh-bank-suba-levente-kibocsatascsokkentes-esg-csr","timestamp":"2025. április. 30. 15:00","title":"zCast: A Kádár-kockára adott hiteltől a széniparig – hogyan tekerheti jól a zöldverklit egy bank?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e693bdc-1e75-4aab-ab87-96564045f6e4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A brutális teljesítményű biturbó V8-as Aston Martin DBX S alig 11,4 másodperc alatt pattan fel 0-ról 200 km/h-ra.","shortLead":"A brutális teljesítményű biturbó V8-as Aston Martin DBX S alig 11,4 másodperc alatt pattan fel 0-ról 200 km/h-ra.","id":"20250430_2-azaz-ketto-loerovel-veri-a-ferrari-suv-jat-a-legujabb-aston-martin-dbx-s-divatterepjaro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e693bdc-1e75-4aab-ab87-96564045f6e4.jpg","index":0,"item":"c290afb0-7d5e-4a4f-b0cc-34f6e468e204","keywords":null,"link":"/cegauto/20250430_2-azaz-ketto-loerovel-veri-a-ferrari-suv-jat-a-legujabb-aston-martin-dbx-s-divatterepjaro","timestamp":"2025. április. 30. 08:41","title":"2, azaz kettő lóerővel veri a Ferrari SUV-ját a legújabb Aston Martin divatterepjáró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e03dcb90-ab65-413d-8ea0-d88329b0798b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Akár 2,6 milliárd forintot is adhatnak érte. ","shortLead":"Akár 2,6 milliárd forintot is adhatnak érte. ","id":"20250430_Rekordaron-kelhet-el-Ralph-Lauren-sarga-Ferrari-F50-ese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e03dcb90-ab65-413d-8ea0-d88329b0798b.jpg","index":0,"item":"8f8df429-ef6d-4c02-b60c-90a502cc46bb","keywords":null,"link":"/cegauto/20250430_Rekordaron-kelhet-el-Ralph-Lauren-sarga-Ferrari-F50-ese","timestamp":"2025. április. 30. 20:20","title":"Rekordáron kelhet el Ralph Lauren sárga Ferrari F50-ese","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5dff3b5-f01c-469c-87f1-ef9fbc60ddab","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az 1950-es évek óta számos népszerű sorozatban és filmben szerepelt.","shortLead":"Az 1950-es évek óta számos népszerű sorozatban és filmben szerepelt.","id":"20250430_meghalt-priscilla-pointer-szineszno-dallas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5dff3b5-f01c-469c-87f1-ef9fbc60ddab.jpg","index":0,"item":"19c669f7-7863-499d-8e3b-4b8c55cf97d2","keywords":null,"link":"/kultura/20250430_meghalt-priscilla-pointer-szineszno-dallas","timestamp":"2025. április. 30. 14:32","title":"Százévesen meghalt a Dallas színésznője, Priscilla Pointer","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Még most is remegek, pedig azóta lenyomtam 600 kilométert egy 525d-vel.
Még most is remegek, pedig azóta lenyomtam 600 kilométert egy 525d-vel. Egyszerűen indult a nap, alvás nélküli, átforgolódott éjszaka után – nem lehetett a szobában kikapcsolni a klímát, ami észveszejtően zúgott. Kihagytam volna a szállodai reggelit, de aztán mégis lementem a többiekhez, ha már lent voltam, magamba tömtem néhány apró zsömlét szalonnakrémmel. A sajtótájékoztató rendben lezajlott, figyeltem, amennyire tudtam, kevés olyan infót hallottam az új négyhengeres BMW turbómotorról, amit már a sajtóutat megelőzően ne tudtam volna. A napi program ismertetésénél az X-modellekért felelős kommunikátor közölte, hogy van egy meglepetés, az X1 xDrive28i modellek mellett vezethetünk X5 xDrive50i-t, X6 xDrive35i-t, X3 xDrive35i-t és az X5 M modellt is. Mindenki felhördült, de láttam az arcokon, hogy nem fogták fel, amit a saját fülükkel hallottak. Összepakoltunk, és sorba álltunk az kulcsokért. Én hagytam lehetőséget másoknak, nem gyúródtam, ám előttem senki sem kérte el a vágy titokzatos kulcsát. Nem zavartattam magam, határozottam rámutattam, mire a béemwés ember elmosolyodott, úgy, ahogy séf teszi, amikor a ház ajánlatát választjuk. Reggel 9 óra 30 perc volt, nem ittam semmit, de megrészegülten támolyogtam ki a parkolóba. Égette a kezemet a kulcs, úgy baktattam a kollégák között, mint egy győztes hadvezér.
További képek a galériában. Kattintson a képre.
bcs
Nem volt nehéz kiszúrni, hatalmas légbeömlői elárulták, hogy a két batár közül melyik az 555 lóerős. Amikor dupla-dupla kipufogóiból felüvöltött a battle metal, támaszkodnom kellett, nehogy elájuljak a gyönyörtől.
A szirupos bevezető nem öncélú, csak húzom az időt, próbálom magamban tartani az élményt, amely lehet, hogy egyszeri, soha meg nem ismételhető. Beülni a legerősebb X5-ösbe, beállítani a kormányt, a tükröket, a navigációt – eddig nincs különbség. A motorhang félelmetes, pedig az 50i sem semmi. Az is 407 lovas. Az első méterek már a csúcsra juttatnak, minden további kilométer ajándék az élettől. A vasparipa úgy indul meg, ahogy autó nem, csak egy rakéta, a Pegazus, vagy valami mesebeli lény, talán az unikornis, amikor felrepül. Gázfröccsre a levegő is belém szorul, félő, hogy a gyomrom az agyammal helyet cserél. Morajlására remegnek az ablakok, a csecsemők abbahagyják a sírást, a kecskék nem rágják a fakérget, és én abban reménykedek, hogy fenntartható, elnyújtható, bekebelezhető ez az érzés. Az első kilométerek során az ész még észnél van, a tízedik után már az ösztönök uralkodnak felettem. Bekapcsolom a sportfokozatot az automatikus váltón és kifordítom a világot az egyensúlyából. Tele gázzal küldöm az állatot. Üvölt, remeg az aszfalt, félelem tombol a járókelők szemében. Bár utolsóként indultam el, mindenkit leelőzök. Nincs az a forgalmi szituáció, amelynek ne előzés lenne a vége, a szabályok ebben az autóban kissé elpuhulnak. A táj összefolyik, már nem emlékszem hány hídján keltünk át a Szávának, de a morgás még mindig a fülemben van. Földrengésként rögzült belém. 10 óra 30 perckor aztán vége az eddigi életemnek. Odaadom másnak az autót, benne ülök, de már nem érdekel. Varázsa emlékeimben él tovább, a valóság szertefoszlik. Autópályán suhanunk 230-cal, na és - ez is csak egy autó. Megállunk, átülünk egy másik BMW-be, aztán egy újabba, aztán az 5-össel hazavezetek. De bennem még mindig a V8-as turbó zakatol, én már sohasem leszek olyan, mint voltam ma reggel.
bcs
[[ Oldaltörés (Izomautó izomagyúaknak) ]]
Első alkalommal készített szabadidős, összkerékhajtású terepjáróból sportos M modellt a BMW. Az X5 és X6 legerősebb kiviteleit nyolchengeres turbómotor hajtja 555 lóerős teljesítménnyel. Az azonos műszaki alapokra épülő X5 M és X6 M meghajtását a két típushoz eddig is elérhető 4,4 literes V8-as turbómotorra bízták, az M kivitel azonban jóval csípősebb. 680 Nm maximális nyomatéka 1500 és 5650-es fordulatszám között elérhető, ezzel az erővel tankot is lehet vontatni. Az X5 M hatfokozatú automata sebességváltóval rendelhető. A leültetett autó összkerékhajtása nem csak az első és hátsó kerekek között, hanem a két hátsó kerék között is dinamikusan osztja el a hajtást. Kiemelkedő képességei külső megjelenésében is határozottan kifejeződik. 20 hüvelykes felnijei egyediek, atlétikus idomai egy cél szolgálnak: minél több levegőt juttatni az égéstérbe.
Álló helyzetből 4,7 másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás sebességet, az esztelen száguldásnak az elektronika 250 kilométer/óránál szab határt. A bátrabbak némi felár ellenében akár 275 kilométer/órával is repülhetnek.
bcs
Az M TwinPower Turbo a világ első olyan erőforrása, amely a két hengersort közösen kiszolgáló kipufogó-leömlővel, illetve a Twin Scroll rendszerű ikerturbó-feltöltővel készül. A két turbófeltöltő a katalizátorokkal együtt a hengersorok közötti V-térben helyezkedik el. A szívó és kipufogó csatornák e konstrukciós elvből adódó elrendezése mérsékelt hosszúságot és nagyobb keresztmetszeteket tesz lehetővé, jelentősen mérsékelve a kipufogóoldal nyomásveszteségeit.
A rendszer maximális töltőnyomása 1,5 bar. Megnövekedett teljesítményéhez illeszkedve, a V8-as aggregát kifejezetten e modellek számára továbbfejlesztett hűtőrendszerrel rendelkezik.
Az M TwinPower Turbo hatalmas ereje mellett a gazdaságosság jegyében is felvonultatja a csúcstechnikát, bár a 14 literes gyári fogyasztást a teszt során meg sem közelítettük, igaz a kezdeti 27 literes fogyasztás a próba végére 22 literre mérséklődött. A második generációs közvetlen benzinbefecskendezéssel együtt a BMW X5 M az efficient dynamics fejlesztési koncepció számos gazdaságossági megoldását is tartalmazza. A fékenergia-visszanyerés rendszerén túl ezek között szerepel az elektromos üzemanyag-szivattyú szállításának igény szerinti szabályzása és a légkondicionáló hajtásról leválasztható kompresszora, akárcsak a karosszéria elektronikus billenésstabilizálásának térfogatáram-szabályzású, így szintén a pillanatnyi szükséglet szerint működő hidraulikaolaj-ellátása is.
A BMW M modellben első ízben alkalmazott hatfokozatú automata sebességváltó közvetlen és gyors váltásokkal, direkt motorkapcsolattal és magas fokú kényelemmel járul hozzá a BMW X5 M nagy teljesítményű karakteréhez. Az új M sportautomata váltómű a középkonzolon elektronikus váltókarral egészül ki, s a normál D-üzemmód mellett még sportosabb kapcsolási karakterisztikával az S- illetve az M mód is a pilóta rendelkezésére áll.
bcs
A kézi fokozatválasztásra a kormánykerék M-stílusú alumínium kapcsolóbillentyűi segítségével nyílik lehetőség. A manuális üzemmódot jóval rövidebb fokozatváltási idők jellemzik, amit a forgatónyomatéki csúcsai mérséklésének újszerű megoldása, a hengerek igény szerinti egyenkénti lekapcsolása tesz lehetővé. Az M üzemmódban a szabályzás a jármű dinamikus vezetés mellett is kedvezőbb uralhatósága érdekében egészen a maximális fordulatszámértékig az éppen bekapcsolt fokozatot tartja, így itt nem kerülhet sor kényszerű felkapcsolásokra. M módban aktiválható a startautomatika. A szintén speciális M kivitelű, felületén bordákkal ellátott alumínium olajteknő még extrém sportos közlekedés mellett is mindenkor optimális hűtést biztosít a kenőolaj számára.
A kifejezetten a BMW X5 M és a BMW X6 M számára kifejlesztett, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul integral-IV többlengőkaros felfüggesztéseket tartalmazó futómű-konstrukciót merevebb első keresztkar-bekötéseivel és a hosszirányú karok hidroágyazásaival, valamint a hátsó segédváz szilárd felfüggesztéseivel az M-modellekre jellemző elasztokinematikai karakterisztika jellemzi. Mindkét modell már szériafelszereltségében szintszabályzással kiegészített hátsó légrugózással, illetve elektronikus szabályzású lengéscsillapítókkal (EDC) működő adaptive drive rendszerrel, illetve a karosszéria aktív billenésstabilizálási funkciójával készül. 10 milliméterrel mélyebbre süllyesztették a karosszériát, valamint merevebbek a rugók, átdolgozták a kiegészítő rugókat, háromutas támaszelemeket alkalmaztak.
Kormányberendezése a sebesség függvényében szabályozza a rásegítés mértékét. Ezzel éppúgy biztosítja a csekély kormányzási erőkifejtés jellemezte, kényelmes parkolást, mint a magas sebességtartományokban is jellemző pontos visszajelzéseket és rendkívül precíz irányíthatósági adottságokat. Az elöl 275/40 R 20, hátul 315/35 R 20 méretű gumiabroncsok választása szintén a jellemzően a hátsókerékhajtásra összpontosító karakter eredménye. E menetdinamikai szempontból ideális gumiabroncsméret-konfiguráció segíti a hátsó kerekek extrém magas vonóerejének hatékony átadását, mint a pontosan adagolható kormányzási utasításokat.