Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"335dd0a5-452a-4b9f-b220-2862b44c555e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A DK-s képviselő a jóformán üres teremnek tette le a képviselői esküjét, mert a fideszesek tüntetőleg kivonultak.","shortLead":"A DK-s képviselő a jóformán üres teremnek tette le a képviselői esküjét, mert a fideszesek tüntetőleg kivonultak.","id":"20250414_varju-laszlo-eskutetel-parlament-dk-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/335dd0a5-452a-4b9f-b220-2862b44c555e.jpg","index":0,"item":"e733fe62-56b1-4611-87c5-bc2ac55d3c26","keywords":null,"link":"/itthon/20250414_varju-laszlo-eskutetel-parlament-dk-ebx","timestamp":"2025. április. 14. 18:58","title":"Szinte egyedül maradt Varju László a Parlamentben az eskütételére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2364a452-e9d1-456a-a1e1-b9c96d9d9377","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az énekes-dalszerző szerint szó sincs arról, hogy szélsőjobboldali lenne, ezzel csak lejáratni akarják az interneten.","shortLead":"Az énekes-dalszerző szerint szó sincs arról, hogy szélsőjobboldali lenne, ezzel csak lejáratni akarják az interneten.","id":"20250414_szarvasbebi-szeru-online-zaklatas-aldozat-morrissey","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2364a452-e9d1-456a-a1e1-b9c96d9d9377.jpg","index":0,"item":"c9e7ec95-f256-4238-aabc-7653adf1379d","keywords":null,"link":"/elet/20250414_szarvasbebi-szeru-online-zaklatas-aldozat-morrissey","timestamp":"2025. április. 14. 19:09","title":"Szarvasbébiszerű zaklatás áldozatának mondja magát Morrissey","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d137f757-a27a-4950-bc3b-8c385474273a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az ötlet azért merült fel, mert a karbonszálak részecskéi a levegőbe jutva károsak az emberi szervezetre.","shortLead":"Az ötlet azért merült fel, mert a karbonszálak részecskéi a levegőbe jutva károsak az emberi szervezetre.","id":"20250415_Betiltanak-az-autokban-a-karbonszalas-anyagokat-tisztaztak-a-felroppent-hiresztelest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d137f757-a27a-4950-bc3b-8c385474273a.jpg","index":0,"item":"44ea9642-5387-4b93-be31-dcf70c215eac","keywords":null,"link":"/cegauto/20250415_Betiltanak-az-autokban-a-karbonszalas-anyagokat-tisztaztak-a-felroppent-hiresztelest","timestamp":"2025. április. 15. 19:33","title":"Tisztázták a híresztelést, hogy betiltanák az autókban is használt karbonszálas anyagokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7bc0455d-5225-45ee-8533-a42a66a12748","c_author":"Imre Réka - Siteri Nóra - Tóth Jakab","category":"itthon","description":"A Parlament előtt blokáddal, odabent kürttel tiltakozott a Momentum hétfőn az Alaptörvény tizenötödik módosítása ellen, amely a gyülekezési jogot is korlátozza. A demonstrálókat a Lánchídnál tartóztatta fel a rendőrség. Videó a mozgalmas hétfői napról.","shortLead":"A Parlament előtt blokáddal, odabent kürttel tiltakozott a Momentum hétfőn az Alaptörvény tizenötödik módosítása ellen...","id":"20250415_Momentum-tuntetes-gyulekezesi-jog-video-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7bc0455d-5225-45ee-8533-a42a66a12748.jpg","index":0,"item":"23607e09-e908-42d1-bb1e-da3f4a66e1d4","keywords":null,"link":"/itthon/20250415_Momentum-tuntetes-gyulekezesi-jog-video-ebx","timestamp":"2025. április. 15. 08:52","title":"Egyenként vitték el a rendőrök a Parlamentnél tiltakozókat, majd Budán folytatódott az egymásnak feszülés – videó a Momentum tüntetéséről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40c7a3d0-2f27-403c-8781-6bd2e99fd18c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Külön blogbejegyzésben összegezte a Meta a WhatsApp legújabb funkcióit – ezek érintik a csevegéseket, a hívásokat, valamint a csatornákat is. ","shortLead":"Külön blogbejegyzésben összegezte a Meta a WhatsApp legújabb funkcióit – ezek érintik a csevegéseket, a hívásokat...","id":"20250415_meta-whatsapp-uj-funkciok-csevegesek-hivasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40c7a3d0-2f27-403c-8781-6bd2e99fd18c.jpg","index":0,"item":"7700ead1-d8b9-4eb4-acbf-7552074b6161","keywords":null,"link":"/tudomany/20250415_meta-whatsapp-uj-funkciok-csevegesek-hivasok","timestamp":"2025. április. 15. 16:03","title":"Egy sor új funkciót kap a WhatsApp","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"307edb9d-5eeb-4c33-aafd-433f24508047","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Simicska-vagyon átruházásában kulcsszerepet játszó milliárdos egy másik cégét Lévai Anikó unokaöccse vezeti.","shortLead":"A Simicska-vagyon átruházásában kulcsszerepet játszó milliárdos egy másik cégét Lévai Anikó unokaöccse vezeti.","id":"20250416_hvg-Nyerges-Zsolt-Simicska-Lajos-Szijj-Laszlo-NEZ-Investment-Sarvari-Tamas-Mihaly-Kozgep-Orban-Viktor-Levai-Aniko-Szeghalmi-Mark-Adam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/307edb9d-5eeb-4c33-aafd-433f24508047.jpg","index":0,"item":"589ddabf-bd2b-46f5-937e-bb80c02e2669","keywords":null,"link":"/360/20250416_hvg-Nyerges-Zsolt-Simicska-Lajos-Szijj-Laszlo-NEZ-Investment-Sarvari-Tamas-Mihaly-Kozgep-Orban-Viktor-Levai-Aniko-Szeghalmi-Mark-Adam","timestamp":"2025. április. 16. 06:00","title":"Simicskától átállt közgépessel alapított céget Nyerges Zsolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c474cc6-ff37-4f53-9dc0-6cccb7cfa2c6","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Négy vereséggel és mindössze egyetlen góllal zárta a magyar női jégkorong-válogatott a Ceské Budejovicében zajló elit-világbajnokságot. Az együttes az utolsó csoportmeccsén, hétfő délelőtt a németektől kapott ki 4–1-re, így kiesett a divízió I-be.","shortLead":"Négy vereséggel és mindössze egyetlen góllal zárta a magyar női jégkorong-válogatott a Ceské Budejovicében zajló...","id":"20250414_magyar-noi-jegkorong-valogatott-vereseg-divizio-I-vilagbajnoksag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c474cc6-ff37-4f53-9dc0-6cccb7cfa2c6.jpg","index":0,"item":"4332f536-4dcc-4dda-877a-08cad4ad7bc3","keywords":null,"link":"/sport/20250414_magyar-noi-jegkorong-valogatott-vereseg-divizio-I-vilagbajnoksag","timestamp":"2025. április. 14. 15:07","title":"Messze volt a bravúrtól, kiesett az elitből a női hokiválogatott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c87f1bc7-767b-4f7c-9888-6060a8ba996c","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Tömegek léptek ki az elmúlt tizenegynéhány évben a tartós munkanélküliségből és kezdtek el rosszul fizető, sokat követelő munkát végezni – ennek a hatásai mutatták be a HUN-REN konferenciáján.","shortLead":"Tömegek léptek ki az elmúlt tizenegynéhány évben a tartós munkanélküliségből és kezdtek el rosszul fizető, sokat...","id":"20250415_Szegenyek-munka-egeszseg-foglalkoztatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c87f1bc7-767b-4f7c-9888-6060a8ba996c.jpg","index":0,"item":"8d780ca9-4ea3-42e0-a83e-93762a567a80","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250415_Szegenyek-munka-egeszseg-foglalkoztatas","timestamp":"2025. április. 15. 14:27","title":"Sok szegény munkakörülményei annyira rosszak, hogy az egészségükre jobb hatással volt még a tartós munkanélküliség is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Közel másfél évtizednyi szünet után készített kombi változatot a Civicből a Honda: megérte, a Tourer ugyanis küllemre jóval merészebb és tetszetősebb a többi piaci riválisnál, csomagterének mérete pedig lefőzi az eddigi uralkodóét, a Skoda Octaviáét is. Megnéztük, kipróbáltuk.
Kombit szabott a Civicből a Honda: a márka a változó európai igényeket szem előtt tartva alkotta meg az újdonságot, amellyel egy hagyományt is felelevenítenek. Míg az utóbbi két évtizedben az Accord Tourer volt a japánok népszerű, nagy rakterű modellje, addig a Civicből legutóbb 1998-ban készült kombi változat: az akkori Aerodeck kivitel volt az első, kifejezetten Európának fejlesztett és készített Honda-modell, így az alsó-középkategóriában jelentős sikereket ért el.
Az egyterű-hullámnak köszönhetően az újabb Civic kombira egészen mostanáig kellett várni: a Hondánál az európai igények felmérése során arra a következtetésre jutottak, hogy az alsó-középkategóriában fokozódik majd a kombik iránti kereslet, így elszánták magukat a lépésre. Mivel az igényfelmérés arra is rávilágított, hogy a tágas csomagtartó, a sok tárolórekesz és a bőséges helykínálat mellett a célközönség – a gyártó a modellt a kisebb vagy használt autóból átülő, fiatal, kisgyermekes családoknak, illetve a felsőbb kategóriáról visszaváltó idősebbeknek ajánlja – megfogalmazta a menetkomfort és a dinamikus vezethetőség iránti igényét is, a nagy-britanniai Swindonban székelő európai Honda-központban az új kombit a kilencedik Civic-generáció ötajtós változatából alkották meg. Ezzel nem is nyúlhattak mellé.
Képgaléria.
M.S.
Az ötajtós, a 2014-es évre az orr-részen frissített Civic-nek nem csak a stílusjegyei maradtak meg, a tengelytáv sem változott az alapmodellhez képest. A B-oszlopig teljesen azonos a két változat, de a kombi 235 milliméterrel hosszabb, továbbá a megemelt tetővonal révén hátul még úgy is nagyobb lett a fejtér, hogy a magasság sem változott. A Hondánál büszkék arra, hogy a Civic Toureré a kategória egyik legtágasabb utastere: a gyári adatok szerint a vezető és az első utas válla közötti távolság 1431 milliméter, míg a hátsó utastól 795 milliméter választja el a sofőrt. Az autó küllemre kétségkívül merészebb, mint a kategória-riválisok, amit csak tovább fokoznak az olyan izgalmas apróságok, mint például a hátsó kerékjárat íve, a C-D oszlopok közötti sötétített üvegelem, valamint a keskeny oldalsó ablakok: a hátsó ablakokat különösen szűkre szabták, ugyanakkor ezek kerete 17 milliméterrel magasabbra került az ötajtós Civic-hez képest.
A fogyasztás javítása és a kedvezőbb menettulajdonságok érdekében a Honda mérnökei sokat dolgoztak a légellenállás javításán, így ebben a tekintetben a Tourer még az ötajtós változatnál is kedvezőbb mutatókkal bír. Ugyan ez nem indokolja a kombi autósportos bevetését, erre 2014-ben mégis sor kerül, ugyanis a Brit Túraautó Bajnokságban (BTCC) szereplő Honda Racing Team az évek óta verhetetlen normál Civic helyett jövőre Tourerekkel támad: „A súly, a tengelytáv és a futómű is ugyanaz lesz, de természetesen az autó hossza megváltozik. Két rendkívül erős szezon után úgy éreztük, hogy érdekes kihívás lenne a Tourerből olyan versenyautót fabrikálni, amellyel jövőre is a bajnokság élén zárhatunk” – idézte a csapat közleménye a szakvezetőt, Peter Crollát.
Látványos, mutatós autó a Tourer, de a legfontosabb erőssége kétségkívül a gigantikus csomagtere, amely a padló alatti 117 literes rekesszel együtt 624 literes, így jócskán ráver az eddig etalonnak tekintett Skoda Octavia kombira is. A cseh remek 120 milliméterrel hosszabb, ám a csomagtere így is 14 literrel kisebb. A hely elsősorban annak köszönhető, hogy az ötajtós Civichez hasonlóan a mérnökök a Tourernél is az első ülések alá helyezték az üzemanyagtartályt. Lehajtott hátsó ülések esetén az Octavia tud többet, a Skodában ekkor 1740 liter a befogadóképessége a Tourer 1688 literével szemben, viszont a Honda viszi a prímet a pakolásnál különösen fontos kényelmi tényezőnek számító rakodóperem-magassággal: ez 565 milliméter, aminél alacsonyabbat nem találni a kategóriában. Éppúgy, mint az ötajtós Civicben, a Tourerben is megtalálhatóak a Honda által kidolgozott mágikus ülések, amelyek egyetlen mozdulattal a padló síkjába dönthetők, s mivel az ülőlapok felhajthatók, az első ülések mögött jókora síkpadlójú raktér alakítható ki. A dönthető háttámlák segítségével egyszerre szállíthatók utasok, valamint hosszabb tárgyak, és akkor is megpakolható a csomagtér, ha az ötödik ajtó éppen nem hozzáférhető.
Az utastér nem csak tágas, hanem szép is, ráadásul a 2014-es modellfrissítés keretein belül itt-ott javítottak a minőségen is, például puhább, kellemesebb műanyagok használatával. Az összeszerelés miatt sem érheti szó a ház elejét, zavaró lehet viszont az ülések alsó lapjának rövidsége, amit kompenzálhat az, hogy a drágább ülések esetében állítható az oldaltartás. A műszerfal kialakítása érdekes, enyhén vadászgép-érzésű: felül két elnyújtott, alul három kör alakú kijelző tájékoztatja a sofőrt a sebességről, fordulatszámról, fogyasztásról, miegymásról, ráadásul eltérő grafikai megoldással.
Képgaléria.
M.S.
Menetbiztonsági kiegészítőkben sem szenved hiányt a Tourer, amelyhez elérhető az összes olyan megoldás, amely a normál Civic-ből ismert. Van aktív városi fékrendszer, amely 30 kilométer/órás sebesség alatt a ráfutásos ütközéseket hivatott megelőzni, frontális ütközésre figyelmeztető rendszer, amely 15 kilométer/óra feletti sebességnél már aktiválódik, automatikus távolsági fényszóró, sávelhagyásra figyelmeztető- és táblafelismerő rendszer, továbbá holttér-figyelő is. Róma környékén minden tökéletesen működött, a belvárosban viszont a köztudottan kaotikus közlekedési viszonyok komoly próba elé állították az autó szenzorait és kameráit, így nem meglepő módon gyanúsan sokszor sípoltak, villogtak a különféle rendszerek.
Vezetni nem sportos, sokkal inkább kényelmes a Tourert: ehhez hozzájárul a Honda legendásan finom váltója, az áthangolt, így precízebb elektronikus szervókormány, valamint az európai utakon tesztelt és finomított futómű. Büszkén hangsúlyozzák az alkotók azt is, hogy a Tourer a világ első, adaptív hátsó lengéscsillapítóval szerelt szériagyártású személyautója. Az elől MacPherson, hátul pedig csatolt lengőkaros futómű Comfort, Normal és Dynamic fokozatban használható: a különbség érezhető ugyan, viszont a menetpróbán a Comfort fokozatot éreztük a legkényelmesebbnek. Úgy tudni, hogy az állítható lengéscsillapítás csak a drágább modellekben lesz elérhető, az olcsóbbakat passzív gátlós rendszerrel lehet majd megvásárolni.
Kissé meglepő, hogy a Honda csak kétféle motorral kínálja majd a Civic Tourert és a prezentáción elhangzottak alapján egyelőre nincs tervbe véve további bővítés. A menetpróbán az 1,6 literes, 122 lóerős i-DTEC dízelmotorral, valamint az 1,8 literes, i-VTEC benzinmotorral szerelt verziót is kipróbálhattuk. Noha a dízel – amelyet a Honda a legkönnyebb 1,6-os egységnek titulál – 22 lóerővel gyengébb, a nyomatéka 300 Nm a benzines által produkált 174 Nm-hez képest, így sokkal jobban harapott, amire rátett még egy lapáttal az a tény is, hogy a tesztút során 4,7 literes fogyasztás produkált. A benzines még kíméletes vezetés mellett is falta a 8 litert, viszont ilyen erőforrással a Tourer jóval olcsóbb lehet, ráadásul csak ehhez lehet majd automata váltót rendelni.
Hazánkba jövő tavasszal érkezik meg a Civic Tourer, amelynek ára egyelőre nem ismeretes, ám az ötajtós Civic, valamint a Tourer nagy-britanniai árán alapuló jóslatok szerint valamicskével 6 millió forint alatt alakul majd az induló ár.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.