Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"41a95aad-ce35-4cb9-8b32-a6829df10b17","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Az észak-írországi kupameccset félbe kellett szakítani egy drukker rosszulléte miatt. ","shortLead":"Az észak-írországi kupameccset félbe kellett szakítani egy drukker rosszulléte miatt. ","id":"20250202_Ir-kupameccs-szurkolo-rosszullet-magyar-kapus-eletmentes-Gyollai-Daniel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41a95aad-ce35-4cb9-8b32-a6829df10b17.jpg","index":0,"item":"7a423e0e-19d1-4b7e-9cc5-a68dee172b13","keywords":null,"link":"/sport/20250202_Ir-kupameccs-szurkolo-rosszullet-magyar-kapus-eletmentes-Gyollai-Daniel","timestamp":"2025. február. 02. 17:42","title":"Hősként ünneplik a magyar kapust, aki defibrillátorral rohant menteni a nézőtérre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41d5b729-a88e-4f1f-a6f9-dcb2d1b89c0c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Licitálnak a vevők az elérhető lakásokra. Van eladó, aki már inkább letiltja a számát, olyan sokan keresik. Ingatlanba ömlik az állampapírok után kifizetett kamat.","shortLead":"Licitálnak a vevők az elérhető lakásokra. Van eladó, aki már inkább letiltja a számát, olyan sokan keresik. Ingatlanba...","id":"20250203_Elszabadult-az-ingatlanpiac-napok-alatt-elkapkodjak-a-lakasokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41d5b729-a88e-4f1f-a6f9-dcb2d1b89c0c.jpg","index":0,"item":"ce2f092b-e81a-4ae4-9212-d69038eb216c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_Elszabadult-az-ingatlanpiac-napok-alatt-elkapkodjak-a-lakasokat","timestamp":"2025. február. 03. 07:53","title":"Elszabadult az ingatlanpiac, napok alatt elkapkodják a lakásokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce924263-c8f4-4905-adaa-4f851f1603b7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az, aki rögzítette, már börtönben ül, Suha pedig tavaly április óta van a rácsok mögött.","shortLead":"Az, aki rögzítette, már börtönben ül, Suha pedig tavaly április óta van a rácsok mögött.","id":"20250204_telex-suha-gyorgy-eljaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce924263-c8f4-4905-adaa-4f851f1603b7.jpg","index":0,"item":"16627153-b675-43aa-8aa4-ea8fe99407df","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_telex-suha-gyorgy-eljaras","timestamp":"2025. február. 04. 08:48","title":"Telex: Titokban rögzített hangfelvételek adják a Suha György elleni eljárás alapját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38a03812-da30-47c5-a9e4-d70b7b770dd0","c_author":"Kasza János","category":"tudomany","description":"Nem, nincs a befektetést hetek alatt megtízszerező módszer, és titkos adóvisszatérítés sem: sorra lepik el a Facebookot az átverések.","shortLead":"Nem, nincs a befektetést hetek alatt megtízszerező módszer, és titkos adóvisszatérítés sem: sorra lepik el a Facebookot...","id":"20250203_meta-facebook-csalasok-atveres-hamis-interjuk-sebestyen-balazs-karacsony-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38a03812-da30-47c5-a9e4-d70b7b770dd0.jpg","index":0,"item":"e873d6b6-3997-417e-ba19-e55a22928e0f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250203_meta-facebook-csalasok-atveres-hamis-interjuk-sebestyen-balazs-karacsony-gergely","timestamp":"2025. február. 03. 08:03","title":"„Karácsony Gergely ezek után rács mögé kerülhet” – veszélyes átverések lepték el a Facebookot, Sebestyén Balázs nevével is visszaélnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ad0bf1c-061a-4e67-a40a-700cdf20251b","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A Donald Trump kampányát dollár százmilliókkal támogató milliárdos kormányzati hatékonyságnövelő tanácsadói csapata az egyik legérzékenyebb amerikai kormányzati adatbázisba is bejutott.","shortLead":"A Donald Trump kampányát dollár százmilliókkal támogató milliárdos kormányzati hatékonyságnövelő tanácsadói csapata...","id":"20250202_Elon-Musk-csapata-teljes-hozzaferest-kapott-a-szovetsegi-fizetesi-rendszerhez-amerikaiak-millioi-erzekeny-penzugyi-adatahoz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ad0bf1c-061a-4e67-a40a-700cdf20251b.jpg","index":0,"item":"b4edc79a-0bd4-4df3-b4a8-7bc098b644e5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250202_Elon-Musk-csapata-teljes-hozzaferest-kapott-a-szovetsegi-fizetesi-rendszerhez-amerikaiak-millioi-erzekeny-penzugyi-adatahoz","timestamp":"2025. február. 02. 20:54","title":"Elon Musk csapata teljes hozzáférést kapott a szövetségi fizetési rendszerhez, amerikaiak milliói érzékeny pénzügyi adatához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"067c1f37-62e1-46b3-93a5-0189f05fcfe5","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Szoboszlai Zsolt szerint nagy eredmény lenne, ha a Liverpool megnyerné a bajnokságot, mivel még nincs angol bajnoka Magyarországnak.","shortLead":"Szoboszlai Zsolt szerint nagy eredmény lenne, ha a Liverpool megnyerné a bajnokságot, mivel még nincs angol bajnoka...","id":"20250204_labdarugas-liverpool-szoboszlai-dominik-szoboszlai-zsolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/067c1f37-62e1-46b3-93a5-0189f05fcfe5.jpg","index":0,"item":"e26a34bf-46b4-479b-a9b8-1d6a805e0a76","keywords":null,"link":"/sport/20250204_labdarugas-liverpool-szoboszlai-dominik-szoboszlai-zsolt","timestamp":"2025. február. 04. 11:58","title":"Szoboszlai édesapja: Dominiknak egoistábbnak kell lennie, hogy érvényesülni tudjon a sztárok között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c696667-dd89-468e-8a7b-759c33b8a7e9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Göd-ÉRT Egyesület egy évvel ezelőtt indított pert a gödi akkugyár környezethasználati engedélye ügyében.","shortLead":"A Göd-ÉRT Egyesület egy évvel ezelőtt indított pert a gödi akkugyár környezethasználati engedélye ügyében.","id":"20250203_A-kormanyhivatal-jogserto-modon-tart-vissza-iratokat-a-godi-akkugyarat-erinto-perben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c696667-dd89-468e-8a7b-759c33b8a7e9.jpg","index":0,"item":"336406a3-e6d3-448a-9ad3-9713e00df78e","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_A-kormanyhivatal-jogserto-modon-tart-vissza-iratokat-a-godi-akkugyarat-erinto-perben","timestamp":"2025. február. 03. 12:50","title":"Átlátszó: A kormányhivatal jogsértő módon tart vissza iratokat a gödi akkugyárat érintő perben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"979d6ad0-10b0-434b-94b3-a69e4ac37f8d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Több mint három évtizede kezdett el működni a tanszék. ","shortLead":"Több mint három évtizede kezdett el működni a tanszék. ","id":"20250203_ppke-bttk-germanisztika-tanszek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/979d6ad0-10b0-434b-94b3-a69e4ac37f8d.jpg","index":0,"item":"35dee1f9-2f62-485a-8b49-021471871d79","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_ppke-bttk-germanisztika-tanszek","timestamp":"2025. február. 03. 11:12","title":"A tanév közepén szűnt meg a Pázmány Péter Katolikus Egyetem germanisztika tanszéke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Közel másfél évtizednyi szünet után készített kombi változatot a Civicből a Honda: megérte, a Tourer ugyanis küllemre jóval merészebb és tetszetősebb a többi piaci riválisnál, csomagterének mérete pedig lefőzi az eddigi uralkodóét, a Skoda Octaviáét is. Megnéztük, kipróbáltuk.
Kombit szabott a Civicből a Honda: a márka a változó európai igényeket szem előtt tartva alkotta meg az újdonságot, amellyel egy hagyományt is felelevenítenek. Míg az utóbbi két évtizedben az Accord Tourer volt a japánok népszerű, nagy rakterű modellje, addig a Civicből legutóbb 1998-ban készült kombi változat: az akkori Aerodeck kivitel volt az első, kifejezetten Európának fejlesztett és készített Honda-modell, így az alsó-középkategóriában jelentős sikereket ért el.
Az egyterű-hullámnak köszönhetően az újabb Civic kombira egészen mostanáig kellett várni: a Hondánál az európai igények felmérése során arra a következtetésre jutottak, hogy az alsó-középkategóriában fokozódik majd a kombik iránti kereslet, így elszánták magukat a lépésre. Mivel az igényfelmérés arra is rávilágított, hogy a tágas csomagtartó, a sok tárolórekesz és a bőséges helykínálat mellett a célközönség – a gyártó a modellt a kisebb vagy használt autóból átülő, fiatal, kisgyermekes családoknak, illetve a felsőbb kategóriáról visszaváltó idősebbeknek ajánlja – megfogalmazta a menetkomfort és a dinamikus vezethetőség iránti igényét is, a nagy-britanniai Swindonban székelő európai Honda-központban az új kombit a kilencedik Civic-generáció ötajtós változatából alkották meg. Ezzel nem is nyúlhattak mellé.
Képgaléria.
M.S.
Az ötajtós, a 2014-es évre az orr-részen frissített Civic-nek nem csak a stílusjegyei maradtak meg, a tengelytáv sem változott az alapmodellhez képest. A B-oszlopig teljesen azonos a két változat, de a kombi 235 milliméterrel hosszabb, továbbá a megemelt tetővonal révén hátul még úgy is nagyobb lett a fejtér, hogy a magasság sem változott. A Hondánál büszkék arra, hogy a Civic Toureré a kategória egyik legtágasabb utastere: a gyári adatok szerint a vezető és az első utas válla közötti távolság 1431 milliméter, míg a hátsó utastól 795 milliméter választja el a sofőrt. Az autó küllemre kétségkívül merészebb, mint a kategória-riválisok, amit csak tovább fokoznak az olyan izgalmas apróságok, mint például a hátsó kerékjárat íve, a C-D oszlopok közötti sötétített üvegelem, valamint a keskeny oldalsó ablakok: a hátsó ablakokat különösen szűkre szabták, ugyanakkor ezek kerete 17 milliméterrel magasabbra került az ötajtós Civic-hez képest.
A fogyasztás javítása és a kedvezőbb menettulajdonságok érdekében a Honda mérnökei sokat dolgoztak a légellenállás javításán, így ebben a tekintetben a Tourer még az ötajtós változatnál is kedvezőbb mutatókkal bír. Ugyan ez nem indokolja a kombi autósportos bevetését, erre 2014-ben mégis sor kerül, ugyanis a Brit Túraautó Bajnokságban (BTCC) szereplő Honda Racing Team az évek óta verhetetlen normál Civic helyett jövőre Tourerekkel támad: „A súly, a tengelytáv és a futómű is ugyanaz lesz, de természetesen az autó hossza megváltozik. Két rendkívül erős szezon után úgy éreztük, hogy érdekes kihívás lenne a Tourerből olyan versenyautót fabrikálni, amellyel jövőre is a bajnokság élén zárhatunk” – idézte a csapat közleménye a szakvezetőt, Peter Crollát.
Látványos, mutatós autó a Tourer, de a legfontosabb erőssége kétségkívül a gigantikus csomagtere, amely a padló alatti 117 literes rekesszel együtt 624 literes, így jócskán ráver az eddig etalonnak tekintett Skoda Octavia kombira is. A cseh remek 120 milliméterrel hosszabb, ám a csomagtere így is 14 literrel kisebb. A hely elsősorban annak köszönhető, hogy az ötajtós Civichez hasonlóan a mérnökök a Tourernél is az első ülések alá helyezték az üzemanyagtartályt. Lehajtott hátsó ülések esetén az Octavia tud többet, a Skodában ekkor 1740 liter a befogadóképessége a Tourer 1688 literével szemben, viszont a Honda viszi a prímet a pakolásnál különösen fontos kényelmi tényezőnek számító rakodóperem-magassággal: ez 565 milliméter, aminél alacsonyabbat nem találni a kategóriában. Éppúgy, mint az ötajtós Civicben, a Tourerben is megtalálhatóak a Honda által kidolgozott mágikus ülések, amelyek egyetlen mozdulattal a padló síkjába dönthetők, s mivel az ülőlapok felhajthatók, az első ülések mögött jókora síkpadlójú raktér alakítható ki. A dönthető háttámlák segítségével egyszerre szállíthatók utasok, valamint hosszabb tárgyak, és akkor is megpakolható a csomagtér, ha az ötödik ajtó éppen nem hozzáférhető.
Az utastér nem csak tágas, hanem szép is, ráadásul a 2014-es modellfrissítés keretein belül itt-ott javítottak a minőségen is, például puhább, kellemesebb műanyagok használatával. Az összeszerelés miatt sem érheti szó a ház elejét, zavaró lehet viszont az ülések alsó lapjának rövidsége, amit kompenzálhat az, hogy a drágább ülések esetében állítható az oldaltartás. A műszerfal kialakítása érdekes, enyhén vadászgép-érzésű: felül két elnyújtott, alul három kör alakú kijelző tájékoztatja a sofőrt a sebességről, fordulatszámról, fogyasztásról, miegymásról, ráadásul eltérő grafikai megoldással.
Képgaléria.
M.S.
Menetbiztonsági kiegészítőkben sem szenved hiányt a Tourer, amelyhez elérhető az összes olyan megoldás, amely a normál Civic-ből ismert. Van aktív városi fékrendszer, amely 30 kilométer/órás sebesség alatt a ráfutásos ütközéseket hivatott megelőzni, frontális ütközésre figyelmeztető rendszer, amely 15 kilométer/óra feletti sebességnél már aktiválódik, automatikus távolsági fényszóró, sávelhagyásra figyelmeztető- és táblafelismerő rendszer, továbbá holttér-figyelő is. Róma környékén minden tökéletesen működött, a belvárosban viszont a köztudottan kaotikus közlekedési viszonyok komoly próba elé állították az autó szenzorait és kameráit, így nem meglepő módon gyanúsan sokszor sípoltak, villogtak a különféle rendszerek.
Vezetni nem sportos, sokkal inkább kényelmes a Tourert: ehhez hozzájárul a Honda legendásan finom váltója, az áthangolt, így precízebb elektronikus szervókormány, valamint az európai utakon tesztelt és finomított futómű. Büszkén hangsúlyozzák az alkotók azt is, hogy a Tourer a világ első, adaptív hátsó lengéscsillapítóval szerelt szériagyártású személyautója. Az elől MacPherson, hátul pedig csatolt lengőkaros futómű Comfort, Normal és Dynamic fokozatban használható: a különbség érezhető ugyan, viszont a menetpróbán a Comfort fokozatot éreztük a legkényelmesebbnek. Úgy tudni, hogy az állítható lengéscsillapítás csak a drágább modellekben lesz elérhető, az olcsóbbakat passzív gátlós rendszerrel lehet majd megvásárolni.
Kissé meglepő, hogy a Honda csak kétféle motorral kínálja majd a Civic Tourert és a prezentáción elhangzottak alapján egyelőre nincs tervbe véve további bővítés. A menetpróbán az 1,6 literes, 122 lóerős i-DTEC dízelmotorral, valamint az 1,8 literes, i-VTEC benzinmotorral szerelt verziót is kipróbálhattuk. Noha a dízel – amelyet a Honda a legkönnyebb 1,6-os egységnek titulál – 22 lóerővel gyengébb, a nyomatéka 300 Nm a benzines által produkált 174 Nm-hez képest, így sokkal jobban harapott, amire rátett még egy lapáttal az a tény is, hogy a tesztút során 4,7 literes fogyasztás produkált. A benzines még kíméletes vezetés mellett is falta a 8 litert, viszont ilyen erőforrással a Tourer jóval olcsóbb lehet, ráadásul csak ehhez lehet majd automata váltót rendelni.
Hazánkba jövő tavasszal érkezik meg a Civic Tourer, amelynek ára egyelőre nem ismeretes, ám az ötajtós Civic, valamint a Tourer nagy-britanniai árán alapuló jóslatok szerint valamicskével 6 millió forint alatt alakul majd az induló ár.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
Szerinte ma egy, az alsó jövedelmi ötödbe tartozó családnak több mobilja és laptopja, és majdnem annyi autója van, mint 2010-ben a leggazdagabb 20 százalék egy háztartásának.