Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b5c1eeb3-95e1-4094-ac64-44dc3994368b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Érdekes eredményre jutott egy amerikai kutatás: annak ellenére, hogy a mindennapokban milyen gyakran találkozunk csomókkal, talán több gondot okoznak nekünk, mint gondolnánk. Az emberek döntő többsége ugyanis nem tudja helyesen megítélni, hogy egy csomó erős vagy gyenge.","shortLead":"Érdekes eredményre jutott egy amerikai kutatás: annak ellenére, hogy a mindennapokban milyen gyakran találkozunk...","id":"20250509_fizikai-erveles-hianyossagai-csomok-erossege-teves-erzekeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5c1eeb3-95e1-4094-ac64-44dc3994368b.jpg","index":0,"item":"a786fd71-788e-4fa3-a7d2-3a65ba4ead89","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_fizikai-erveles-hianyossagai-csomok-erossege-teves-erzekeles","timestamp":"2025. május. 09. 16:03","title":"Ön megmondja ránézésre, hogy milyen erős egy csomó? Szinte biztos, hogy téved","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bf74323-39d5-47da-b4eb-e6b5455ba919","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Különleges prototípust mutatott be a Realme: a GT 7 mobil módosított változata töltés, valamint üzemidő terén is egy új szint. De van egy rossz hír is a készülékkel kapcsolatban.","shortLead":"Különleges prototípust mutatott be a Realme: a GT 7 mobil módosított változata töltés, valamint üzemidő terén is egy új...","id":"20250509_realme-gt-7-10000-mah-akkumulator-320-wattos-toltes-okostelefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bf74323-39d5-47da-b4eb-e6b5455ba919.jpg","index":0,"item":"5a767984-bc2f-46a1-8474-bbef9dd3b073","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_realme-gt-7-10000-mah-akkumulator-320-wattos-toltes-okostelefon","timestamp":"2025. május. 09. 15:03","title":"320 wattos töltés, 10 000 mAh-s akkumulátor: szédületes mobilt villantott a Realme","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d76282f-1185-4d2e-9020-fe2d15a95b97","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nehéz izgalmas funkciót mutatnia manapság egy nyomtatónak, azonban az Anker asztali UV printere meglepő végeredménnyel szolgál: dombornyomott műremekek készíthetők a segítségével.","shortLead":"Nehéz izgalmas funkciót mutatnia manapság egy nyomtatónak, azonban az Anker asztali UV printere meglepő végeredménnyel...","id":"20250510_anker-uv-nyomtato-dombornyomott-3d-effektek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d76282f-1185-4d2e-9020-fe2d15a95b97.jpg","index":0,"item":"4da03e7e-cc45-4143-a1e4-ebc248b47f4c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250510_anker-uv-nyomtato-dombornyomott-3d-effektek","timestamp":"2025. május. 10. 16:03","title":"Ez az otthoni nyomtató elég furcsára képes: dombornyomott 3D-s effekteket is csinál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"081df743-5f68-48f6-9270-a5bfe5d02008","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Balla István az intézmény indoklása szerint nem működött együtt feletteseivel.","shortLead":"Balla István az intézmény indoklása szerint nem működött együtt feletteseivel.","id":"20250510_Komarom-tanart-kirugas-szexualis-visszaeles-Szechenyi-Istvan-technikum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/081df743-5f68-48f6-9270-a5bfe5d02008.jpg","index":0,"item":"25925dbd-e798-467e-979d-f72679434042","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_Komarom-tanart-kirugas-szexualis-visszaeles-Szechenyi-Istvan-technikum","timestamp":"2025. május. 10. 10:33","title":"Érettségi előtt rúgták ki azt a komáromi tanárt, aki felszólalt az iskolai szexuális visszaélések miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba2abae1-922c-47e8-9aa3-1e05d382d9c4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Fidesz frakcióvezetője szerint a kapcsolat több ponton is tetten érhető.","shortLead":"A Fidesz frakcióvezetője szerint a kapcsolat több ponton is tetten érhető.","id":"20250509_ukrajna-kembotrany-kocsis-mate-fidesz-reakcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba2abae1-922c-47e8-9aa3-1e05d382d9c4.jpg","index":0,"item":"68d4fbe0-539d-45a3-9ffb-47895e91384c","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_ukrajna-kembotrany-kocsis-mate-fidesz-reakcio","timestamp":"2025. május. 09. 15:39","title":"Kocsis Máté a kémügyről: Nyilvánvalóvá vált, hogy az ukrán titkosszolgálat összejátszik a Tisza Párttal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78d56ff5-5825-4f79-9278-729fb12a4cee","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Pakisztán azt tervezi, hogy a lelőtt drónokat háborús trófeaként állítja ki.","shortLead":"Pakisztán azt tervezi, hogy a lelőtt drónokat háborús trófeaként állítja ki.","id":"20250509_tuzparbaj-india-pakisztan-hatar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78d56ff5-5825-4f79-9278-729fb12a4cee.jpg","index":0,"item":"615a59a0-4119-4224-b108-58a19134066c","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_tuzparbaj-india-pakisztan-hatar","timestamp":"2025. május. 09. 17:42","title":"Ismét tűzpárbaj volt az indiai–pakisztáni határnál, többen meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ae3a4b9-99d5-49ca-8c8c-1106f7cb167a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hogyan árthat egy olyan időtöltés, mint a labdagurigató golf a környezetvédelemnek? – tűnhet logikusnak a kérdés. Nem is magával a sporttevékenységgel van a gond, hanem azzal az óriási földterülettel, ami helyet ad neki.","shortLead":"Hogyan árthat egy olyan időtöltés, mint a labdagurigató golf a környezetvédelemnek? – tűnhet logikusnak a kérdés. Nem...","id":"20250509_golfpalyak-terulete-kornyezetvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ae3a4b9-99d5-49ca-8c8c-1106f7cb167a.jpg","index":0,"item":"b26bbe78-f99e-4916-917f-c3482a95b1c1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_golfpalyak-terulete-kornyezetvedelem","timestamp":"2025. május. 09. 18:03","title":"Beleálltak a golfba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b5f42b9-9816-40b8-b4c0-40e367d59ae0","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A balesetben nem sérült meg senki, a pilóta nem tudta megmagyarázni a hibát. ","shortLead":"A balesetben nem sérült meg senki, a pilóta nem tudta megmagyarázni a hibát. ","id":"20250509_pilota-kifutopalya-kigyulladt-Vancouver-british-airways-baleset-repulogep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b5f42b9-9816-40b8-b4c0-40e367d59ae0.jpg","index":0,"item":"f47bd76b-85cd-40ab-86d4-4f6731550a0b","keywords":null,"link":"/vilag/20250509_pilota-kifutopalya-kigyulladt-Vancouver-british-airways-baleset-repulogep","timestamp":"2025. május. 09. 20:50","title":"Egy pilóta összecseréltre a kezeit a kifutópályán, emiatt kigyulladt egy Vancouverbe tartó brit repülőgép","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hatszáz lóerő a belépő Genfben a „legek klubjába” - galéria
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Sportkocsikat megszégyenítő családi kombitól kezdve, a 800 lóerős terepjárón át, egészen az 1000 lóerő feletti gépekig minden van, amire a szupergazdagok költhetik a százmilliókat.
A Rolls-Royce Wraith a gyáriak szerint is legsportosabb modellje a márkának, mégis vannak, akiknek nem elég 6,6 literes biturbó V12-es motor 633 lóerős teljesítménye, hanem valami egyedibbre, erősebbre és nem utolsósorban drágábbra vágynak. Nekik szánja a luxusautók tuningolására szakosodott Mansory cég a saját változatát, amely az új motorvezérlő elektronikának és a sportosabbra hangolt kipufogórendszernek köszönhetően 730 lóerőt és 1000 Nm csúcsnyomatékot produkál.
Az Audi RS6 Avant azon kevés autók egyike, amely szupersportautós menetdinamikát kínál családi autós praktikummal párosítva. Persze a méretéből és tömegéből fakadóan nem úgy mozog, mint egy kétüléses kupé, de az ABT gondoskodott róla, hogy az Autobahnon ne legyen ellenfele, ugyanis az új kipufogórendszer és a motorvezérlő átírása nála is csodákat tett: 560-ról 730 lóerőre nőtt a turbós V8-as blokk teljesítménye. Az állítható sportfutóművel pedig az úttartása is fejlődött.
A focisták egyik kedvenc autójaként emlegetett Bentley Continental GT Speed tovább erősödött, ugyanis idéntől a 6,0 literes V12-es motorja 635 lóerősre izmosodott, ami tízzel több a tavalyi csúcsmodellnél, és egyben az eddigi leggyorsabb utcai modellje a márkának, 331 km/órás végsebességgel. Ez már elég indok lehet a jelenlegi tulajoknak a cserére.
A terepjárós őskövületnek számító G-osztály az évek során sárdagasztó célszerszámból, peres gumikkal szerelt, luxustankká nőtte ki magát, legalább is a Brabus tuningműhely átiratában. A németek most sem hazudtolták meg önmagukat, és elkészítették a 800 iBusiness kiadást, amely a G 65 AMG alapjaira épül, és a 6,0 literes, V12 Biturbo motorja 800 lóerőt produkál. Ami még ennél is durvább az a forgatónyomaték, ugyanis 1420 Nm állna rendelkezésre, viszont a hosszú távú, problémamentes működés érdekében 1100 Nm-re korlátozták elektronikusan. Azért az sem kevés.
Nem múlhat el jelentősebb autószalon, pláne Genf, Bugatti Veyron nélkül, így most két különleges kiadást is megcsodálhatnak a látogatók a VW-konszern legdrágább modelljéből. Az egyik egy gyári, barna-színű Rembrandt-kivitel, a másik pedig a Mansory cég kívül-belül karbonba csomagolt modellje. Hogy ez a kissé giccses külső hozzáad, vagy elvesz a Veyron varázsához, azt mindenki döntse el maga, mindenesetre a W16-os motorját nem piszkálták meg, így maradt az 1200 gyári lóerő.
A Nissan GT-R tökéletes megtestesítője a japán mérnöki precizitásnak, a most bemutatkozó Nismo csúcsváltozat pedig még erre is rátesz egy lapáttal. 3,8 literes, ikerturbós V6-os motorja 600 lóerőt és 652 Nm maximális nyomatékot mozgósít, ami a világ egyik legfejlettebb összkerék-meghajtásával párososítva körülbelül 2 és fél másodperc alatt katapultálja a Nismót álló helyzetből 100 km/órára. Mindezt jóval olcsóbban, mint egy hasonló teljesítményű Ferrari vagy Lamborghini.
Ha már szóba került a Lamborghini, akkor nem mehetünk el szó nélkül a kiállítás egyik legjobban várt szupersportautója, a Huracan mellett. A Gallardo utódját 5,2 literes, V10-es erőforrás hajtja, amely 610 lóerős teljesítményre képes: az autó ezzel álló helyzetből százra 3,2 másodperc alatt gyorsul fel, a kétszázat 9,9 másodperc alatt üti, míg a végsebessége akár 325 kilométer/óra is lehet. Az erőt vadonatúj fejlesztésű hétfokozatú, duplakuplungos váltó továbbítja a négy kerékre, míg a lassulásról szénszál-kerámia fékek gondoskodnak.
A McLaren 650S Spider azon kevés újdonságok közé tartozik, amiről a Genfi Autószalon megnyitója előtt semmilyen információ vagy kémfotó nem szivárgott ki. Persze a műszaki adatait lehetett tudni, hiszen a kupé változatról néhány nappal korábban lerántották a leplet, de arról hallgattak a wokingiak, hogy rögtön leleplezik a kabriót is. Mivel 40 kilogramm pluszsúlyt cipel és aerodinamikailag is más egy picit, a V8-as motor 650 paripája 0,2 másodperccel lassabban gyorsítja 200 km/órára. Még szerencse, hogy így is csak 8,6 másodpercet vesz igénybe.
A végére hagytuk az idei szalon legnagyobb szupersportautós durranását, a Koenigsegg One:1-t, amely a világ leggyorsabb szériautójának címére pályázik. Ötliteres V8-as motorja 1360 lóerős, amihez 1360 kilogrammos tömeg társul, vagyis 1:1 a kilogramm/lóerő aránya. 440 km/óra feletti végsebességre képes, és olyan menetdinamikára, amit formulaautókat idéz. Kanyarodás közben például 2G-s terhelés is érheti a sofőrt, 260 km/órás sebesség felett pedig a fejlett aerodinamikának köszönhetően 610 kilogramm leszorítóerőt termel. Az már csak hab a tortán, hogy álló helyzetből 20 másodperc alatt gyorsul fel 400 km/órára. Hat darab készül belőle, de már mind elkelt.
És plusz egy bónusz: a Mansory-hoz hasonlóan a Hamann tuningcég munkássága is megosztja a közönséget, amire remek példa a Genfben kiállított Lamborghini Aventador. Az addig még rendben van, hogy 760 lóerősre húzták a V12-es motorját, de ez a neonzöld csirkeháló egy kissé már túlzásnak tűnik. Vevő persze biztosan lesz rá, különben nem csinálnának hasonlókat évről évre.
A politikus arról beszélt, "a baloldal nélkül nincs kormányváltás, nincs országgyűlés". Azt is közölte: idén is ott lesz a Pride-on, és kiáll a melegek mellett.