szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sportkocsikat megszégyenítő családi kombitól kezdve, a 800 lóerős terepjárón át, egészen az 1000 lóerő feletti gépekig minden van, amire a szupergazdagok költhetik a százmilliókat.

A Rolls-Royce Wraith a gyáriak szerint is legsportosabb modellje a márkának, mégis vannak, akiknek nem elég 6,6 literes biturbó V12-es motor 633 lóerős teljesítménye, hanem valami egyedibbre, erősebbre és nem utolsósorban drágábbra vágynak. Nekik szánja a luxusautók tuningolására szakosodott Mansory cég a saját változatát, amely az új motorvezérlő elektronikának és a sportosabbra hangolt kipufogórendszernek köszönhetően 730 lóerőt és 1000 Nm csúcsnyomatékot produkál.
Az Audi RS6 Avant azon kevés autók egyike, amely szupersportautós menetdinamikát kínál családi autós praktikummal párosítva. Persze a méretéből és tömegéből fakadóan nem úgy mozog, mint egy kétüléses kupé, de az ABT gondoskodott róla, hogy az Autobahnon ne legyen ellenfele, ugyanis az új kipufogórendszer és a motorvezérlő átírása nála is csodákat tett: 560-ról 730 lóerőre nőtt a turbós V8-as blokk teljesítménye. Az állítható sportfutóművel pedig az úttartása is fejlődött.
A focisták egyik kedvenc autójaként emlegetett Bentley Continental GT Speed tovább erősödött, ugyanis idéntől a 6,0 literes V12-es motorja 635 lóerősre izmosodott, ami tízzel több a tavalyi csúcsmodellnél, és egyben az eddigi leggyorsabb utcai modellje a márkának, 331 km/órás végsebességgel. Ez már elég indok lehet a jelenlegi tulajoknak a cserére.
A terepjárós őskövületnek számító G-osztály az évek során sárdagasztó célszerszámból, peres gumikkal szerelt, luxustankká nőtte ki magát, legalább is a Brabus tuningműhely átiratában. A németek most sem hazudtolták meg önmagukat, és elkészítették a 800 iBusiness kiadást, amely a G 65 AMG alapjaira épül, és a 6,0 literes, V12 Biturbo motorja 800 lóerőt produkál. Ami még ennél is durvább az a forgatónyomaték, ugyanis 1420 Nm állna rendelkezésre, viszont a hosszú távú, problémamentes működés érdekében 1100 Nm-re korlátozták elektronikusan. Azért az sem kevés.
Nem múlhat el jelentősebb autószalon, pláne Genf, Bugatti Veyron nélkül, így most két különleges kiadást is megcsodálhatnak a látogatók a VW-konszern legdrágább modelljéből. Az egyik egy gyári, barna-színű Rembrandt-kivitel, a másik pedig a Mansory cég kívül-belül karbonba csomagolt modellje. Hogy ez a kissé giccses külső hozzáad, vagy elvesz a Veyron varázsához, azt mindenki döntse el maga, mindenesetre a W16-os motorját nem piszkálták meg, így maradt az 1200 gyári lóerő.
A Nissan GT-R tökéletes megtestesítője a japán mérnöki precizitásnak, a most bemutatkozó Nismo csúcsváltozat pedig még erre is rátesz egy lapáttal. 3,8 literes, ikerturbós V6-os motorja 600 lóerőt és 652 Nm maximális nyomatékot mozgósít, ami a világ egyik legfejlettebb összkerék-meghajtásával párososítva körülbelül 2 és fél másodperc alatt katapultálja a Nismót álló helyzetből 100 km/órára. Mindezt jóval olcsóbban, mint egy hasonló teljesítményű Ferrari vagy Lamborghini.
Ha már szóba került a Lamborghini, akkor nem mehetünk el szó nélkül a kiállítás egyik legjobban várt szupersportautója, a Huracan mellett. A Gallardo utódját 5,2 literes, V10-es erőforrás hajtja, amely 610 lóerős teljesítményre képes: az autó ezzel álló helyzetből százra 3,2 másodperc alatt gyorsul fel, a kétszázat 9,9 másodperc alatt üti, míg a végsebessége akár 325 kilométer/óra is lehet. Az erőt vadonatúj fejlesztésű hétfokozatú, duplakuplungos váltó továbbítja a négy kerékre, míg a lassulásról szénszál-kerámia fékek gondoskodnak.
A McLaren 650S Spider azon kevés újdonságok közé tartozik, amiről a Genfi Autószalon megnyitója előtt semmilyen információ vagy kémfotó nem szivárgott ki. Persze a műszaki adatait lehetett tudni, hiszen a kupé változatról néhány nappal korábban lerántották a leplet, de arról hallgattak a wokingiak, hogy rögtön leleplezik a kabriót is. Mivel 40 kilogramm pluszsúlyt cipel és aerodinamikailag is más egy picit, a V8-as motor 650 paripája 0,2 másodperccel lassabban gyorsítja 200 km/órára. Még szerencse, hogy így is csak 8,6 másodpercet vesz igénybe.
A végére hagytuk az idei szalon legnagyobb szupersportautós durranását, a Koenigsegg One:1-t, amely a világ leggyorsabb szériautójának címére pályázik. Ötliteres V8-as motorja 1360 lóerős, amihez 1360 kilogrammos tömeg társul, vagyis 1:1 a kilogramm/lóerő aránya. 440 km/óra feletti végsebességre képes, és olyan menetdinamikára, amit formulaautókat idéz. Kanyarodás közben például 2G-s terhelés is érheti a sofőrt, 260 km/órás sebesség felett pedig a fejlett aerodinamikának köszönhetően 610 kilogramm leszorítóerőt termel. Az már csak hab a tortán, hogy álló helyzetből 20 másodperc alatt gyorsul fel 400 km/órára. Hat darab készül belőle, de már mind elkelt.
És plusz egy bónusz: a Mansory-hoz hasonlóan a Hamann tuningcég munkássága is megosztja a közönséget, amire remek példa a Genfben kiállított Lamborghini Aventador. Az addig még rendben van, hogy 760 lóerősre húzták a V12-es motorját, de ez a neonzöld csirkeháló egy kissé már túlzásnak tűnik. Vevő persze biztosan lesz rá, különben nem csinálnának hasonlókat évről évre.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!