Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b8694eb4-a446-4612-a4b5-21e6aa17deef","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az intézmény nem gyűjt adományokat közterületen, senki ne adjon pénzt idegeneknek, akik a kórház nevében kérnek támogatást.","shortLead":"Az intézmény nem gyűjt adományokat közterületen, senki ne adjon pénzt idegeneknek, akik a kórház nevében kérnek...","id":"20250605_Csalok-kernek-penzt-az-utcan-a-Heim-Pal-gyermekkorhaz-neveben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b8694eb4-a446-4612-a4b5-21e6aa17deef.jpg","index":0,"item":"6fb24cfa-8236-46c0-ba7b-23e446b328c1","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_Csalok-kernek-penzt-az-utcan-a-Heim-Pal-gyermekkorhaz-neveben","timestamp":"2025. június. 05. 10:19","title":"Csalók kérnek pénzt az utcán a Heim Pál gyermekkórház nevében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Az egészséges sertések felvásárlását sem korlátozzák tovább.","shortLead":"Az egészséges sertések felvásárlását sem korlátozzák tovább.","id":"20250606_szaj-koromfajas-operativ-torzs-megszuntetes-kormanyhatarozat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf.jpg","index":0,"item":"10837c35-210f-4a33-a39e-e238d6ed183f","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_szaj-koromfajas-operativ-torzs-megszuntetes-kormanyhatarozat","timestamp":"2025. június. 06. 08:48","title":"Megszűnik a száj- és körömfájásjárvány miatt létrehozott Operatív Törzs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a03ace3-7cca-4c2c-8f70-166e60eeda7e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az egészségügyi államtitkár szerint a következő két évre nem terveznek emelést.","shortLead":"Az egészségügyi államtitkár szerint a következő két évre nem terveznek emelést.","id":"20250606_2027-ben-kaphatnak-legkozelebb-beremelest-az-egeszsegugyi-dolgozok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a03ace3-7cca-4c2c-8f70-166e60eeda7e.jpg","index":0,"item":"62dc9925-b581-4c35-9ec7-0e139d776559","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_2027-ben-kaphatnak-legkozelebb-beremelest-az-egeszsegugyi-dolgozok","timestamp":"2025. június. 06. 18:48","title":"Takács Péter: 2027-ig nem kapnak béremelést az egészségügyi dolgozók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01437281-db0c-4b91-b1ad-310989bcefc5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyar Péter csütörtökön a Parlament közelében lesz Ruszin-Szendi Romulusszal, miközben a Honvédelmi és Rendészeti Bizottság zárt ülésen tárgyalja a volt vezérkari főnököt célzó kémvádakat.","shortLead":"Magyar Péter csütörtökön a Parlament közelében lesz Ruszin-Szendi Romulusszal, miközben a Honvédelmi és Rendészeti...","id":"20250605_Ruszin-Szendi-Minden-szemelyes-szenvedest-vallalok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01437281-db0c-4b91-b1ad-310989bcefc5.jpg","index":0,"item":"4e2d998d-fdbb-460b-9030-ee3f181d3d43","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_Ruszin-Szendi-Minden-szemelyes-szenvedest-vallalok","timestamp":"2025. június. 05. 09:17","title":"Ruszin-Szendi: Tartsatok ki, ezt a pár hónapot már fél lábon is kibírjuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4711ad29-e236-4183-8c93-942477f8e11f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ismét közreadta az iOS és iPadOS 18 használati adatait az Apple, és a jelek szerint a felhasználók zöme már a cég legfrissebb rendszereit használja. Van azonban valami, amiről gyanúsan hallgatnak Cupertinóban.","shortLead":"Ismét közreadta az iOS és iPadOS 18 használati adatait az Apple, és a jelek szerint a felhasználók zöme már a cég...","id":"20250606_apple-iphone-ios18-hasznalati-adatok-statisztika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4711ad29-e236-4183-8c93-942477f8e11f.jpg","index":0,"item":"091a1199-ee9d-4207-9bdd-0cc18bca63d7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_apple-iphone-ios18-hasznalati-adatok-statisztika","timestamp":"2025. június. 06. 15:03","title":"Kitárta lapjait az Apple: ennyien mondtak igent a cég újításaira","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"829a16d9-5f65-4e98-a5cd-95c9a0dbacd7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt az évjáratok is mások, mint a hagyományos kocsiknál. ","shortLead":"Itt az évjáratok is mások, mint a hagyományos kocsiknál. ","id":"20250605_hasznalt_villanyauto-kereses-itthon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/829a16d9-5f65-4e98-a5cd-95c9a0dbacd7.jpg","index":0,"item":"1cfab463-9c22-4a83-a8c6-ae1317890b0f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_hasznalt_villanyauto-kereses-itthon","timestamp":"2025. június. 05. 08:42","title":"Elektromos autót keresnek egyre többen, és az árak egyelőre inkább esnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9fe85d9-0cc5-4e3a-a23e-35b052abe282","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Lassan eltelik egy év azóta, hogy a Huawei piacra dobta a Mate XT-t, az első telefont, amelyet két ponton is ki lehet nyitni – és össze lehet csukni. A jelek szerint a cégnél már gőzerővel dolgoznak az utódon.","shortLead":"Lassan eltelik egy év azóta, hogy a Huawei piacra dobta a Mate XT-t, az első telefont, amelyet két ponton is ki lehet...","id":"20250606_huawei-mate-xt-2-masodik-generacio-adatok-duplan-hajlithato-okostelefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9fe85d9-0cc5-4e3a-a23e-35b052abe282.jpg","index":0,"item":"fcda9b32-c377-4fa4-b4ed-dee7201dcfa5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_huawei-mate-xt-2-masodik-generacio-adatok-duplan-hajlithato-okostelefon","timestamp":"2025. június. 06. 16:33","title":"Megújulhat a Huawei forradalmi mobilja, ilyen lehet a hamarosan érkező, duplán hajlítható Mate XT 2","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"209febe4-677a-499f-a820-1b82c0d636ee","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összesen több gigabyte-nyi adatot loptak el ukrán hackerek az orosz Tupoljevtől, ezek között ott volt a vezetőség belső levelezése, valamint titkos adatok is – állítja az ukrán hírszerzés.","shortLead":"Összesen több gigabyte-nyi adatot loptak el ukrán hackerek az orosz Tupoljevtől, ezek között ott volt a vezetőség belső...","id":"20250605_ukran-hirszerzes-hackerek-tupoljev-orosz-repulogepgyar-feltores-adatok-ellopasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/209febe4-677a-499f-a820-1b82c0d636ee.jpg","index":0,"item":"4f6a93f1-f46a-4c0c-887a-35035b97173b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_ukran-hirszerzes-hackerek-tupoljev-orosz-repulogepgyar-feltores-adatok-ellopasa","timestamp":"2025. június. 05. 11:33","title":"Betörtek az ukránok az egyik legnagyobb orosz katonai repülőgépgyár rendszereibe, és vittek mindent, amit találtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hatszáz lóerő a belépő Genfben a „legek klubjába” - galéria
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Sportkocsikat megszégyenítő családi kombitól kezdve, a 800 lóerős terepjárón át, egészen az 1000 lóerő feletti gépekig minden van, amire a szupergazdagok költhetik a százmilliókat.
A Rolls-Royce Wraith a gyáriak szerint is legsportosabb modellje a márkának, mégis vannak, akiknek nem elég 6,6 literes biturbó V12-es motor 633 lóerős teljesítménye, hanem valami egyedibbre, erősebbre és nem utolsósorban drágábbra vágynak. Nekik szánja a luxusautók tuningolására szakosodott Mansory cég a saját változatát, amely az új motorvezérlő elektronikának és a sportosabbra hangolt kipufogórendszernek köszönhetően 730 lóerőt és 1000 Nm csúcsnyomatékot produkál.
Az Audi RS6 Avant azon kevés autók egyike, amely szupersportautós menetdinamikát kínál családi autós praktikummal párosítva. Persze a méretéből és tömegéből fakadóan nem úgy mozog, mint egy kétüléses kupé, de az ABT gondoskodott róla, hogy az Autobahnon ne legyen ellenfele, ugyanis az új kipufogórendszer és a motorvezérlő átírása nála is csodákat tett: 560-ról 730 lóerőre nőtt a turbós V8-as blokk teljesítménye. Az állítható sportfutóművel pedig az úttartása is fejlődött.
A focisták egyik kedvenc autójaként emlegetett Bentley Continental GT Speed tovább erősödött, ugyanis idéntől a 6,0 literes V12-es motorja 635 lóerősre izmosodott, ami tízzel több a tavalyi csúcsmodellnél, és egyben az eddigi leggyorsabb utcai modellje a márkának, 331 km/órás végsebességgel. Ez már elég indok lehet a jelenlegi tulajoknak a cserére.
A terepjárós őskövületnek számító G-osztály az évek során sárdagasztó célszerszámból, peres gumikkal szerelt, luxustankká nőtte ki magát, legalább is a Brabus tuningműhely átiratában. A németek most sem hazudtolták meg önmagukat, és elkészítették a 800 iBusiness kiadást, amely a G 65 AMG alapjaira épül, és a 6,0 literes, V12 Biturbo motorja 800 lóerőt produkál. Ami még ennél is durvább az a forgatónyomaték, ugyanis 1420 Nm állna rendelkezésre, viszont a hosszú távú, problémamentes működés érdekében 1100 Nm-re korlátozták elektronikusan. Azért az sem kevés.
Nem múlhat el jelentősebb autószalon, pláne Genf, Bugatti Veyron nélkül, így most két különleges kiadást is megcsodálhatnak a látogatók a VW-konszern legdrágább modelljéből. Az egyik egy gyári, barna-színű Rembrandt-kivitel, a másik pedig a Mansory cég kívül-belül karbonba csomagolt modellje. Hogy ez a kissé giccses külső hozzáad, vagy elvesz a Veyron varázsához, azt mindenki döntse el maga, mindenesetre a W16-os motorját nem piszkálták meg, így maradt az 1200 gyári lóerő.
A Nissan GT-R tökéletes megtestesítője a japán mérnöki precizitásnak, a most bemutatkozó Nismo csúcsváltozat pedig még erre is rátesz egy lapáttal. 3,8 literes, ikerturbós V6-os motorja 600 lóerőt és 652 Nm maximális nyomatékot mozgósít, ami a világ egyik legfejlettebb összkerék-meghajtásával párososítva körülbelül 2 és fél másodperc alatt katapultálja a Nismót álló helyzetből 100 km/órára. Mindezt jóval olcsóbban, mint egy hasonló teljesítményű Ferrari vagy Lamborghini.
Ha már szóba került a Lamborghini, akkor nem mehetünk el szó nélkül a kiállítás egyik legjobban várt szupersportautója, a Huracan mellett. A Gallardo utódját 5,2 literes, V10-es erőforrás hajtja, amely 610 lóerős teljesítményre képes: az autó ezzel álló helyzetből százra 3,2 másodperc alatt gyorsul fel, a kétszázat 9,9 másodperc alatt üti, míg a végsebessége akár 325 kilométer/óra is lehet. Az erőt vadonatúj fejlesztésű hétfokozatú, duplakuplungos váltó továbbítja a négy kerékre, míg a lassulásról szénszál-kerámia fékek gondoskodnak.
A McLaren 650S Spider azon kevés újdonságok közé tartozik, amiről a Genfi Autószalon megnyitója előtt semmilyen információ vagy kémfotó nem szivárgott ki. Persze a műszaki adatait lehetett tudni, hiszen a kupé változatról néhány nappal korábban lerántották a leplet, de arról hallgattak a wokingiak, hogy rögtön leleplezik a kabriót is. Mivel 40 kilogramm pluszsúlyt cipel és aerodinamikailag is más egy picit, a V8-as motor 650 paripája 0,2 másodperccel lassabban gyorsítja 200 km/órára. Még szerencse, hogy így is csak 8,6 másodpercet vesz igénybe.
A végére hagytuk az idei szalon legnagyobb szupersportautós durranását, a Koenigsegg One:1-t, amely a világ leggyorsabb szériautójának címére pályázik. Ötliteres V8-as motorja 1360 lóerős, amihez 1360 kilogrammos tömeg társul, vagyis 1:1 a kilogramm/lóerő aránya. 440 km/óra feletti végsebességre képes, és olyan menetdinamikára, amit formulaautókat idéz. Kanyarodás közben például 2G-s terhelés is érheti a sofőrt, 260 km/órás sebesség felett pedig a fejlett aerodinamikának köszönhetően 610 kilogramm leszorítóerőt termel. Az már csak hab a tortán, hogy álló helyzetből 20 másodperc alatt gyorsul fel 400 km/órára. Hat darab készül belőle, de már mind elkelt.
És plusz egy bónusz: a Mansory-hoz hasonlóan a Hamann tuningcég munkássága is megosztja a közönséget, amire remek példa a Genfben kiállított Lamborghini Aventador. Az addig még rendben van, hogy 760 lóerősre húzták a V12-es motorját, de ez a neonzöld csirkeháló egy kissé már túlzásnak tűnik. Vevő persze biztosan lesz rá, különben nem csinálnának hasonlókat évről évre.