Egyetlen zseniális ábrán szinte minden fontos dolog, amit a múlt, jelen és jövő villanyautóiról tudni kell

Ezen a képen lényegében minden eddig kijött és hamarosan érkező elektromos autó, és annak töltési módja, illetve hatótávja fel van tüntetve.

Egyetlen zseniális ábrán szinte minden fontos dolog, amit a múlt, jelen és jövő villanyautóiról tudni kell

Az ABB berlini továbbképzési központjában járva sok érdekes új információt gyűjtöttünk az elektromos autók vadonatúj, minden korábbinál szélsebesebb új töltési megoldásával kapcsolatban. Küszöbön a külön cikkben már kitárgyalt 150-350 kW-os töltés, de vajon milyen autóval lehet ezt az alig néhány perc alatt szinte teljes töltést biztosító megoldást kihasználni?

Nos, többek közt erre a fenti kérdésre is választ ad az alábbi zseniális ábra, melyen a közelmúlt, a jelen és a jövő lényegében összes fontos európai villanyautója fel van tüntetve.

Az adott autók annál gyorsabban tölthetők, minél magasabb helyen találhatók az ábrán: a legalsó szegmensben lévő típusok csak 3,6-7,2 kW teljesítménnyel tölthetők, a legfelül levők pedig akár már 350 kW-tal is, 400/900 V-os feszültség mellett.

László Ferenc

A könnyebb leolvashatóság érdekében két részre bontottuk az ábrát, melyről többek közt egyes hatótávolsági adatok is leolvashatók.

László Ferenc
László Ferenc

Hazánkban jelenleg az 50 kW-os villámtöltők számítanak a leggyorsabbnak (leszámítva a néhány 120 kW-os Tesla szupertöltőt), de az európai Ionity program keretein belül hamarosan hozzánk is meg fognak érkezni az első 150-350 kW-os hipertöltők. És az ezekben rejlő lehetőségeket az 1-2 éven belül érkező felsőkategóriás villanyautókkal végre maximálisan ki is lehet majd aknázni.

Tárt karokkal várjuk az e tekintetben eminens tanulónak nevezhető Porsche Mission E-t, mely a fenti ábra aduásza, az viszont más kérdés, hogy ezt a prémiumkategóriás drága e-autót vélhetően sajnos csak kevesek tudják majd megfizetni. És otthoni körülmények mellett ezt a típust is csak őrült lassan lehet majd tölteni.

Porsche

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.