szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Párizsi Autószalonon debütált a 2 literes alapmotorral szerelt új Macan, ami a gyártó legolcsóbb SUV-ja.

A Porsche a Párizsi Autószalonon tartotta meg a ráncfelvarrt Macan európai premierjét, és itt mutatkozott be a típus új alapmotorja is. A korábbi négyhengeres 2 literes turbómotort a WLTP-szabvány miatt át kellett dolgozni, és ennek következtében 252-ről 245 lóerőre csökkent a teljesítménye, ami 5000-es percenkénti fordulatszámon érhető el.

©

A már 1600-as fordulatszámtól 370 Nm-es csúcsnyomatékot produkáló erőforrást benzines részecskeszűrővel látták el. Az erő egy hétsebességes duplakuplungos automataváltón keresztül érkezik meg a kerekekre, a 0-100-as gyorsulás 6,7 másodperc alatt tudható le, a végsebesség pedig 225 km/h. A gyártó azt ígéri, hogy 100 kilométeren csak 8,1 litert fogyaszt a "fapados" Macan.

©

A háromliteres turbós V6-os motor 354 lóerős, a 2,9 literes biturbó V6-os egység pedig 440 lóerőt ad le a Macanban, dízelmotort többé már nem kínál a Porsche. A Cayenne kistestvérének tekinthető Macan legolcsóbban 59 ezer euró, vagyis átszámítva mintegy 19,1 millió forint ellenében vezethető haza.

©

Kívülről elsősorban az új első légbeömlőkről, az immár szériában járó új LED-es fényszóróról, illetve a karosszéria teljesen széltében elnyújtózó hátsólámpáról lehet felismerni a módosított Macant. No és persze a négy új színről, melyek a következő fantázianeveket kapták: Miami Blue, Mamba Green Metallic, Dolomite Silver Metallic és Crayon.

©

A korábbinál semlegesebb viselkedéssel kecsegtető Macan új 20 és 21 colos könnyűfémfelniket kapott, melyekre az eddigieknél jobb tapadású sportgumik kerülnek. Belül újdonság a 11 colos központi érintőkijelző, az áttervezett és áthelyezett szellőzőrostélyok, a légminőséget javító ionizátor, az új opciós GT-sportkormány, illetve az immár fűthető első szélvédő.

Említést érdemel továbbá a dugóban is üzemképes adaptív tempomat, a mostantól alapáras Connect Plus modul, illetve a Here Cloud nevezetű felhőalapú közlekedési információs szolgáltatás.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Jelentés mondja ki, hogy új metrókocsikat küldött Magyarországra a Metrowagonmash

Jelentés mondja ki, hogy új metrókocsikat küldött Magyarországra a Metrowagonmash

100 évnél idősebb magyar is kigyógyult a koronavírus-fertőzésből

100 évnél idősebb magyar is kigyógyult a koronavírus-fertőzésből

Nyolcvan intenzív terápiás ágy van szabadon egész Romániában

Nyolcvan intenzív terápiás ágy van szabadon egész Romániában