A nap fotói: A belvárosi terepen parkolás új budapesti rekordere

Ha ezzel a francia kocsival akár az ideálisnál eggyel kevesebb kerékkel is lehet gurulni, akkor három kerékkel parkolni tulajdonképpen nem is olyan nagy mutatvány.

  • hvg.hu hvg.hu
A nap fotói: A belvárosi terepen parkolás új budapesti rekordere

A Citroën 1992 és 2002 között gyártotta Franciaországban a Xantia nevezetű középkategóriás modelljét, melynek érdekessége a hidropneumatikus rugózás. A különleges rendszernek köszönhetően a típus kis túlzással élve repülőszőnyegként suhan át az úthibák felett, és gombnyomásra állítható a felfüggesztésének a magassága.

Az alábbi, a napokban Budapest VII. kerületének egyik kereszteződése közelében készített fotókon látható Xantia tulajdonosa vélhetően a legmagasabb futómű beállítással parkolt be erre a hepehupás helyre:

Bozsó Lajos
Bozsó Lajos

A felvételen egyébként egy abszolút csúcskategóriás Xantia látható, melynek 2,9 literes V6-os motorja 190 lóerőt és 267 Nm-t szabadít rá az első kerekekre. És a bőven a mostani divatterepjáró őrület előtt született kocsi akkor sem jön zavarba, ha a hátsó kerekek közül az egyik éppen nincs a helyén:

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.