szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha ezzel a francia kocsival akár az ideálisnál eggyel kevesebb kerékkel is lehet gurulni, akkor három kerékkel parkolni tulajdonképpen nem is olyan nagy mutatvány.

A Citroën 1992 és 2002 között gyártotta Franciaországban a Xantia nevezetű középkategóriás modelljét, melynek érdekessége a hidropneumatikus rugózás. A különleges rendszernek köszönhetően a típus kis túlzással élve repülőszőnyegként suhan át az úthibák felett, és gombnyomásra állítható a felfüggesztésének a magassága.

Az alábbi, a napokban Budapest VII. kerületének egyik kereszteződése közelében készített fotókon látható Xantia tulajdonosa vélhetően a legmagasabb futómű beállítással parkolt be erre a hepehupás helyre:

©
©

A felvételen egyébként egy abszolút csúcskategóriás Xantia látható, melynek 2,9 literes V6-os motorja 190 lóerőt és 267 Nm-t szabadít rá az első kerekekre. És a bőven a mostani divatterepjáró őrület előtt született kocsi akkor sem jön zavarba, ha a hátsó kerekek közül az egyik éppen nincs a helyén:

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!