szerző:
hvg.hu

A lista elejét japán márkák dominálják, tehát elvileg ezen kocsikban a legkisebb az esélye a "Check Engine" felvillanásának.

Az autósok számára nincs is annál kellemetlenebb érzés, mint amikor a kocsi indításakor, vagy akár autópályázás közben a műszerfalon egyszer csak felvillan a "Check Engine" piktogram. Az "ellenőrizze a motort" hibajelzés láttán nem feltétlenül kell kapásból a legrosszabbra, komplett motorcserére gondolni, hiszen akár egy szenzor cseréjével vagy egy csődarab tisztításával is megúszható a dolog, mindenesetre nem kellemes szembesülni a jelenséggel.

Az amerikai CarMD statisztikát készített azokról a szervizbe vitt autókról, melyek tavaly október eleje és idén szeptember vége között felvillantották a Check Engine jelzést. Konkrétan 5,6 millió darab, 1996 és 2018 között gyártott autóról van szó, és ezek alapján elmondható, hogy a Toyoták esetében a legkisebb az esélye az említett hibajelenségnek. A japán márka 0,58-as indexszámot kapott, és ez esetben a kisebb számértékek számítanak jobbnak.

A második helyen a Honda luxusmárkája, a japán Acura található 0,59-es mutatóval, majd pedig a dél-koreai Hyundai állhat fel a képzeletbeli dobogó harmadik fokára a maga 0,64-es indexével. Ezután pedig a Honda (0,64), a Mitsubishi (0,65), a Subaru (0,73), a Buick (0,73), Mercedes (0,78), Lexus (0,79) és a Nissan (0,8) következik a sorban.

A javítási költségek tekintetében a Mazda található az első helyen, mely japán márka autóinak javítása átlagosan 286 dollárba került. E tekintetben a dél-koreai Kia kapja az ezüstérmet (320 dollár), majd pedig a Dodge (326 dollár), a Hyundai (328 dollár), a Chrysler (329 dollár), a Jeep (339 dollár), a Chevrolet (341 dollár), a Volkswagen (358 dollár), a Honda (427 dollár), illetve a Toyota (462 dollár) sorakozik szépen egymás után.

Summa summarum a CarMD szerint a Toyotákkal van a legkevesebb Check Engine probléma, de ha javításra kerül a sor, akkor relatíve sokat kell rájuk költeni.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Mit jelent, ha az ön e-mail-címe is rajta van ezen a vészjósló listán?

Mit jelent, ha az ön e-mail-címe is rajta van ezen a vészjósló listán?

Az Európai Bizottsághoz fordul a DK a nyaralók adatainak gyűjtése miatt

Az Európai Bizottsághoz fordul a DK a nyaralók adatainak gyűjtése miatt

Szijjártó meghátrál: az EP-vitán senki sem képviseli a kormányt

Szijjártó meghátrál: az EP-vitán senki sem képviseli a kormányt

Videó: hatalmas füsttel lett „öngyilkos” egy Mazda motorja a Soroksári úton

Videó: hatalmas füsttel lett „öngyilkos” egy Mazda motorja a Soroksári úton

A Google 11 milliárd forintért vásárol titokzatos technológiát, aminek a csuklónk örülhet

A Google 11 milliárd forintért vásárol titokzatos technológiát, aminek a csuklónk örülhet

Meghalt az egyik kultikus szépségipari cég alapítója

Meghalt az egyik kultikus szépségipari cég alapítója