szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A második generációs Swiftek korai példányai idén már 30. születésnapjukat ünneplik, így akár OT rendszámot is kaphatnak.

Az 1991. évi LXXXII. törvény 18. § 14. pontja szerint "muzeális jellegű az a gépjármű, amelyet legalább 30 éve gyártottak, használata kizárólag a jellegével összefüggő célból történik, továbbá az eredeti műszaki jellemzőit nem változtatták meg, vagy annak megfelelően helyreállították". És ezek az autók hazánkban OT rendszámot kaphatnak, vagyis hivatalosan is oldtimernek lehet minősítetni őket.

Ha oldtimerek kerülnek szóba, akkor a legtöbb esetben valamilyen patinás hangulatú veterán négykerekű villan át az agyunkon. És nem pont egy a hazai utakon igen gyakori látványnak számító Suzuki Swift, pedig akár egy ilyen japán járgány is kaphat OT rendszámot.

Az elsőgenerációs Swiftek 1983 és 1989 között készültek, vagyis már jó ideje oldtimernek minősíthetők, 2019-től azonban már a második generációs Swift első példányai is megkaphatják az OT rendszámot. Ez az az 1, 1,3, illetve 1,6 literes szívó benzinmotorral szerelt Suzuki, amely 1992 októberétől Magyarországon is készült, de idén értelemszerűen még csak a korábbi, máshol gyártott Swiftek mehetnek oldtimer minősítésre.

A közel 3 évtizede 800 ezer forintos alapáron debütált első esztergomi Suzukik értelemszerűen 2022-ben válhatnak majd veterán autókká. A 90-es évek elejéről származó Swiftek olcsóbb példányai mostanság 100-200 ezer forintos áron cserélnek gazdát.

A jelenleg az utakon futó aktuális Swiftek, a hatodik generációs példányok már nem Esztergomban, hanem Japánban készülnek. A hazai gyártósorokat jelenleg Vitarák és SX4 S-Crossok hagyják el, melyek 2019-es példányai elvileg 2049-ben kaphatnak majd OT rendszámot.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!