szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A „rossz irányba mész figyelmeztetés”, már létezik egy ideje, de csak lassan terjed.

A napokban is volt egy borzalmas baleset, amikor egy Suzuki SX4 a forgalommal szembe fordult, majd a belső forgalmi sávban szabályosan Szeged felé közlekedő Renault Megane-nal karambolozott.

A probléma minden országban jelen van, Németországban például létezik is egy rendszer, amit a Bosh üzemeltet már több mint két éve. Ez a szolgáltatás minden évben, az adatai szerint 2000 ilyen esetet regisztrál.

A probléma, hogy gyakran, túl későn kapnak észbe a rossz irányba közlekedők, felmérések szerint a rossz irányban közlekedő járművek által okozott balesetek egyharmada már 500 métert megtett szemben a forgalommal.

A jelzésnek tehát nagyon korán kell érkeznie. A Bosch figyelmeztetője, elvileg ezt tudja és tíz másodpercen belül jelzést küld a vezetőnek. A rendszer gyorsan összeveti azt az irányt, amelyben a jármű a GPS-jel alapján közlekedik azzal, ami a térképeket és a közlekedési szabályokat tartalmazó online adatbázisában van. Ha az információk ellentmondanak egymásnak, a rendszer máris figyelmezteti az autóst. Ilyenkor egyben, minden más veszélyeztetett járműnek is jelez a környéken (ha a készülékkel fel vannak szerelve), hogy figyeljenek.

Mindez nagyon jól hangzik, bár látni, hogy még elég messze vagyunk attól, hogy az autók többségében legyen ilyen figyelmeztető rendszer.

A másik probléma és a magyar eset ilyen, hogy az autós abban a pillanatban ütközött, amikor visszafordult az autópályán, mondván visszamegy a felhajtóig. Egy ilyen helyzetet, nem tudni kezeli-e a rendszer.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!