szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sokat kellett rá várni, de 500 lóerős lett.

A jelenlegi hetedik generációs Volkswagen Golf lassan kifutja életciklusát, még idén jön a következő generáció, legalábbis a bemutatása.

Az Mk7-es Golf generáció igen sikeres volt, azonnal megnyerte az Év Autója díjat és jöttek a szokásos spot GTI változatok is. A Volkswagen számtalan változatot kínált belőle az alapból 220 lóerős autó teljesítményét egyre feljebb srófolva. Jött a GTI Performance, a Club Sport, a Golf R, a Golf TCR sőt Golf R400 végül.

Most a karrierje lejártával az egyik legrégebbi VW tuner cég, az Oettinger megcsinálta a leginkább radikális változatokat, amelyekben ennek a modellnek a saját motorjai vannak. A Golf GTI és a Golf R alapjain, a német tuner két teljesen szélsőséges példányt épített.

A fehér (001-es számú) a Golf GTI-n alapul, ami ebben az esetben 360 lovas. Mivel annak az alapja az elsőkerék-hajtású modell, ezért nem akarták tovább erősíteni. A piros, a Golf R-en alapul, vagyis összkerék-hajtású és a 2.0 TSI-motor erősebb változata van benne, igaz ez nem sokat jelent, mert azt is 500 lóerőig húzták fel.

Mindkét modell vázát alaposan megerősítették, 80 mm-rel szélesedett a nyomtávjuk és le is ültették őket. Mindkét autó 380 mm-es féktárcsákat kapott, a belső tér mondjuk nagymértékben lecsökkent, mert került az utastérbe egy-egy bukókeret. Csak a "bodykit-ért" közel 10 ezer eurót kell fizetni, amelyből a hátsó spoiler 1400 euróba kerül.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!