szerző:
hvg.hu

A hamarosan hazánkba is megérkező RC F Track Edition könnyebb, gyorsabb és sportosabb megjelenésű, mint az alapmodell.

Nemrégiben a nemzetközi menetpróbán volt alkalmunk alaposan kipróbálni a megújult Lexus RC-t, igaz egyelőre csak a hibrid változatot. A komolyabb teljesítményre vágyóknak az 5 literes V8-as szívómotorral szerelt RC-F-et szánja a japán gyártó, melyből most ráadásul érkezett egy minden korábbinál jobban kihegyezett változat.

©

Az RC F Track Edition európai premierjére a Genfi Autószalonon került sor, mi is ott találkoztunk először az új modellel. A mellékelt fotókon is megfigyelhető szénszálas első légterelő nemcsak súlycsökkentés szempontjából előnyös, hanem nagyobb leszorítóerejének köszönhetően javítja a tapadást és a kormányzás pontosságát. A kocsi hátulján szénszálas anyagból készült fix légterelő váltja fel a széria RC F aktív szárnyát. A fix légterelő nemcsak könnyebb, hanem egyidejűleg csökkenti a légellenállást és 26 kilogrammal növeli a leszorítóerőt.

©

Az előző RC F-hez képest összesen mintegy 80 kilogramm tömegcsökkentést sikerült elérni, és olyan helyeken sikerült súlyt csökkenteni, ahol ezzel a leghatásosabban tudták a menetdinamikát javítani. Fontos cél volt a rugózatlan tömeg csökkentése, mivel minden olyan dekagramm lefaragása, amit nem rugóz ki a futómű, komoly hatással van a vezethetőségre és a kormányzásra.

©

Minden Track Edition modellben Brembo karbon-kerámia féktárcsák találhatók. Ezek nemcsak könnyebbek, mint az acél féktárcsák, hanem sokkal jobban bírják a pályakörülmények között jelentkező extrém hőterhelést. A fékek 19 colos, kovácsolt BBS alufelnik mögött találhatók, melyek kialakítása az RC F GT3 versenyautó kerekéhez hasonló. A kerekek, a féktárcsák és a féknyergek által jelentős, 25 kilogrammos tömegcsökkentést sikerült elérni csak az autó elején.

©

A tető, a motorháztető, a hátsó ülések mögötti válaszfal és a lökhárítók erősítése is szénszálas anyagból készült. A szériafelszerelésként beépített titán kipufogódob és kipufogóvégek révén a Track Edition további tömeget takarít meg. A nagy szériában gyártott autókon ritkán alkalmazott titán nem csupán az össztömeget csökkenti, hanem jobban is mutat vele az autó, és a gyártó ígérete szerint a hangzása is jellegzetes. Ennek a javított hangzásnak ugyanaz az 5 literes V8-as szívómotor az alapja, amit minden RC F modellbe beépítenek.

©

Az alapmodellével megegyező, 482 lóerős teljesítmény, illetve 535 Nm-es nyomaték egy nyolcfokozatú automataváltón keresztül érkezik meg a kerekekre. Lényeges változás, hogy nőtt a végáttétel, illetve, hogy a motornak javult a teljesítményleadási karakterisztikája. A lehető legjobb állórajt érdekében az új RC F-ben már széria a rajtautomatika. A rendszer használatával 0-ról 100 km/h sebességre 4,3 helyett immár alig 3,96 másodperc alatt gyorsul fel a Michelin Pilot Sport 4S gumival szerelt RC F. A végsebesség 270 km/h.

©

Az utastérben a kárpitozás vörös bőrből készül, az üléseket Alcantara, az ajtókat és a műszerfalat pedig vörös karbonbetétek díszítik. Csak két fényezés rendelhető, melyek kizárólag a Track Edition számára készülnek: ezek az Ultra Fehér és a Nebula Matt Szürke.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Visszautasította a Kölnt Dárdai Pál

Visszautasította a Kölnt Dárdai Pál

Töltse ki, 2 perc az egész: most elmondhatja, milyen okostelefont szeretne

Töltse ki, 2 perc az egész: most elmondhatja, milyen okostelefont szeretne

Ha rajta van a WhatsApp a telefonján, akkor sürgősen frissítse

Ha rajta van a WhatsApp a telefonján, akkor sürgősen frissítse

A legnagyobb legendákat fotózta - meghalt Terry O'Neill

A legnagyobb legendákat fotózta - meghalt Terry O'Neill

Hadházy bűnpártolás miatt tesz feljelentést, mert az ügyészség nem tartóztatta le Simonka Györgyöt

Hadházy bűnpártolás miatt tesz feljelentést, mert az ügyészség nem tartóztatta le Simonka Györgyöt

Sokat enyhítene az ápolóhiányon, ha ilyen robotot vetnének be a kórházak

Sokat enyhítene az ápolóhiányon, ha ilyen robotot vetnének be a kórházak