Nemrégiben a nemzetközi menetpróbán volt alkalmunk alaposan kipróbálni a megújult Lexus RC-t, igaz egyelőre csak a hibrid változatot. A komolyabb teljesítményre vágyóknak az 5 literes V8-as szívómotorral szerelt RC-F-et szánja a japán gyártó, melyből most ráadásul érkezett egy minden korábbinál jobban kihegyezett változat.

Az RC F Track Edition európai premierjére a Genfi Autószalonon került sor, mi is ott találkoztunk először az új modellel. A mellékelt fotókon is megfigyelhető szénszálas első légterelő nemcsak súlycsökkentés szempontjából előnyös, hanem nagyobb leszorítóerejének köszönhetően javítja a tapadást és a kormányzás pontosságát. A kocsi hátulján szénszálas anyagból készült fix légterelő váltja fel a széria RC F aktív szárnyát. A fix légterelő nemcsak könnyebb, hanem egyidejűleg csökkenti a légellenállást és 26 kilogrammal növeli a leszorítóerőt.

Az előző RC F-hez képest összesen mintegy 80 kilogramm tömegcsökkentést sikerült elérni, és olyan helyeken sikerült súlyt csökkenteni, ahol ezzel a leghatásosabban tudták a menetdinamikát javítani. Fontos cél volt a rugózatlan tömeg csökkentése, mivel minden olyan dekagramm lefaragása, amit nem rugóz ki a futómű, komoly hatással van a vezethetőségre és a kormányzásra.

Minden Track Edition modellben Brembo karbon-kerámia féktárcsák találhatók. Ezek nemcsak könnyebbek, mint az acél féktárcsák, hanem sokkal jobban bírják a pályakörülmények között jelentkező extrém hőterhelést. A fékek 19 colos, kovácsolt BBS alufelnik mögött találhatók, melyek kialakítása az RC F GT3 versenyautó kerekéhez hasonló. A kerekek, a féktárcsák és a féknyergek által jelentős, 25 kilogrammos tömegcsökkentést sikerült elérni csak az autó elején.

A tető, a motorháztető, a hátsó ülések mögötti válaszfal és a lökhárítók erősítése is szénszálas anyagból készült. A szériafelszerelésként beépített titán kipufogódob és kipufogóvégek révén a Track Edition további tömeget takarít meg. A nagy szériában gyártott autókon ritkán alkalmazott titán nem csupán az össztömeget csökkenti, hanem jobban is mutat vele az autó, és a gyártó ígérete szerint a hangzása is jellegzetes. Ennek a javított hangzásnak ugyanaz az 5 literes V8-as szívómotor az alapja, amit minden RC F modellbe beépítenek.

Az alapmodellével megegyező, 482 lóerős teljesítmény, illetve 535 Nm-es nyomaték egy nyolcfokozatú automataváltón keresztül érkezik meg a kerekekre. Lényeges változás, hogy nőtt a végáttétel, illetve, hogy a motornak javult a teljesítményleadási karakterisztikája. A lehető legjobb állórajt érdekében az új RC F-ben már széria a rajtautomatika. A rendszer használatával 0-ról 100 km/h sebességre 4,3 helyett immár alig 3,96 másodperc alatt gyorsul fel a Michelin Pilot Sport 4S gumival szerelt RC F. A végsebesség 270 km/h.

Az utastérben a kárpitozás vörös bőrből készül, az üléseket Alcantara, az ajtókat és a műszerfalat pedig vörös karbonbetétek díszítik. Csak két fényezés rendelhető, melyek kizárólag a Track Edition számára készülnek: ezek az Ultra Fehér és a Nebula Matt Szürke.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.