A mellékelt fotókon egy BMW Alpina B7 Turbo/1 látható, melynél nem létezett gyorsabb négyajtós szedán az 1984 és 1987 közötti időszakban. És ez a 126 ezer kilométeres futásteljesítményű konkrét autó
most eladósorba került, az RM Sotheby's április 11-12-én megrendezendő esseni aukcióján várhatóan 75-100 ezer euró, vagyis mintegy 23,7-31,6 millió forint magasságában cserél majd gazdát.
Az E28-as 5-ös BMW-re épülő Alpina B7 Turbo/1 motorházteteje alatt egy 3,5 literes soros 6 hengeres benzinmotor található, mely a rászerelt KKK K27-es turbófeltöltőnek hála 320 lóerős teljesítményre, illetve 520 Nm-es nyomatékcsúcsra képes. Ez a komoly erő egy ötfokozatú Getrag kéziváltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre.
A 16 colos kerekeken gördülő sportszedán 5,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra, a 0-160-as sprintet 12,8 másodperc alatt lehet letudni vele, és a gyorsulásnak csak 266 km/h-nál szakad vége. Az Alpina-Bilstein futóműves, Recaro sportüléses BMW Alpina B7 Turbo/1-ből mindössze 278 darab készült, a fotókon látható példány a 196. a sorban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.