szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Daimlernél átkeresztelték a Bugatti-verőnek ígérkező új sportkocsit, melyhez egy exkluzív roadshow kamiont is készítettek.

A Mercedes-AMG a tavalyi őszi Frankfurti Autószalonon leplezte le a Bugatti-verőnek ígért Project One hiperautót, melyről most kiderült, hogy a végleges változata Mercedes-AMG One néven debütál a kereskedelmi forgalomban.

Daimler

A német gyártónál már javában zajlik az új hiperautó fejlesztése, illetve tesztelése, és most egy olyan különleges roadshow kamion is elkészült, melynek exkluzív belsejében testközelből lehet megismerkedni a One minden fontos részletével.

Daimler

A kamionban megtekinthető egy Mercedes-AMG One, megtapogathatóak a belsejében felhasznált anyagok, és még kávézni is lehet a hipersport autó közvetlen közelében.

Daimler

Az autó végleges változatának sorozatgyártása 2019-ben kezdődik meg. A 275 példányban legyártandó közúti torpedó ára 2,7 millió euró, vagyis átszámítva mintegy 880 millió forint lesz, és természetesen már az összes példány réges régen vevőre talált.

Daimler

A hátul jobb oldalt benzinnel, hátul bal oldalt pedig árammal feltölthető szörnyeteg mozgatásáról egy belső égésű és négy elektromotor gondoskodik. A középen elhelyezett 1,6 literes V6-os turbómotor főtengelye percenként akár 11 000-et is foroghat, ami alig marad el az F1-es testvér 13 500-as maximális fordulatszámától.

Daimler

Lényeges különbség továbbá, hogy míg az F1-autó motorja körülbelül 4 000 kilométert bír ki, addig a full karbon monocoque-ot kapott Project One hátsó kerekeket hajtó erőforrását "csak" 50 000 kilométerenként kell felújítani.

Daimler

Az első tengelyen két darab 160 lóerős elektromotor található, melyek percenként akár 50 000-es fordulatszámra is képesek. Hátulra is került két villanymotor, és a hátsó tengelyre összesen 670 lóerő szabadul rá. A Mercedes szerint az MGU-H-val és MGU-K-val is felvértezett, nyolcsebességes váltós autó esetében a turbólyukat, mint olyat lényegében teljesen el lehet felejteni. Sőt.

Mercedes

Az 1 000 lóerő körüli teljesítményű és alig 1,3 tonnás sportkocsi simán legyorsulja még az 1 500 lóerős, de 2 tonnás Bugatti Chiront is. Míg utóbbinak 6,5, addig a Mercedes újdonságának csak 6 másodpercre van szüksége egy 0-200-as sprinthez. A 0-100-as gyorsulás alig 2,5 másodpercig tart – a maximális sebesség 350 km/h körül alakul.

A fékezéskor az akkumulátorokba energiát visszatöltő, F1-kormányos és két darab 10 colos kijelzőt kapott AMG Project One tisztán elektromosan is képes suhanni, még pedig maximum 25 kilométert. Tehát elvileg hazánkban akár zöld rendszámot is kaphat.

Mercedes

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!