Az Audi 2008-ban a Q7 kistestvéreként dobta piacra a Q5-öt, melynek a 2012-ben megejtett ráncfelvarrást követően 2016-ban érkezett meg a második generációs kiadása. Idén tavasszal pedig leleplezték a széria első plugin hibrid változatát, a most már hazánkban is rendelhető Q5 55 TFSI e Quattrót.
A zöld rendszám minden előnyét élvező új középkategóriás divatterepjáró Magyarországon legolcsóbban 19,6 millió forint ellenében vezethető haza.
Összehasonlításképp a legolcsóbb Q5-ös, a 190 lóerős dízelmotorral és hatfokozatú kéziváltóval szerelt 40 TDI quattro alapára 12,7 millió forint, a legerősebb, 347 lóerős SQ5 TDI Quattro pedig alaphangon 20,3 millió forintot kóstál.
A hétfokozatú automataváltóval szerelt Audi Q5 55 TFSI e Quattro 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorja 252 lóerőt és 370 Nm-t ad le, amit a villanymotor 143 lóerővel és 350 Nm-rel egészít ki. A 367 lóerős, illetve 500 Nm-es újdonság 5,3 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 239 km/h.
A 2,5-6 óra alatt feltölthető 14,1 kWh kapacitású akkumulátor mintegy 40 kilométeres e-hatótávolságot tesz lehetővé, maximum 135 km/h tempó mellett.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.