Idő előtt: íme az új Ford Mustang, ami nemcsak elektromos, hanem divatterepjárós is

Sokak szerint szentségtörés, mások szerint viszont a Ford egyszerűen csak kiszolgálja a piaci igényeket. Zöld rendszám és összkerékhajtás a csomagban.

  • hvg.hu hvg.hu
Idő előtt: íme az új Ford Mustang, ami nemcsak elektromos, hanem divatterepjárós is

A Ford a múlt héten leplezte le az első gyári villany-Mustang sportkocsi prototípust, most pedig feltűnt a színen az első olyan sorozatgyártású Mustang, mely nem elég, hogy tisztán elektromos hajtásláncú, hanem még SUV-os vonalvezetésű is egyben. Íme a vadonatúj Ford Mustang Mach-E:

Ford

Az amerikai vállalat tegnap árulta el az újdonság nevét, és bár a hivatalos leleplezésre csak november 18-án a Los Angelesi Autószalonon kerül majd sor, a termék készülőben lévő weboldaláról már most kiszivárgott néhány fotó és információ.

Ford

Legolcsóbban 43 895 dollár (13,2 millió forint) ellenében lehet majd Mustang Mach-E-t kapni, ennyibe kerül ugyanis a 255 lóerős és 370 kilométeres EPA-hatótávolságú, hátsókerék-hajtású alapmodell, mely felár ellenében összkerékhajtással is rendelhető. És 5-6 másodperc magasságában tudja le a 0-100-as sprintet.

Ford

Az 59 900 dolláros (18 millió forint) és 333 lóerős First Edition kizárólag összkerékhajtással készül, a hatótávja pedig mintegy 430 kilométer. A csúcsot a 60 500 dolláros (18,2 millió forint) GT jelenti majd, mely egyelőre ismeretlen teljesítményű, illetve ugyancsak összkerekes modell elsősorban 3,5 másodperces 0-100-as szintidejéről, illetve 400 kilométeres hatótávjáról ismerszik meg.

Ford

Aki a legritkábban szeretné töltőre dugni a Mach-E-t, annak az 52 400 dolláros (15,7 millió forint) és 282 lóerős, kizárólag hátul hajtós California Route 1 kivitelt érdemes választania, ennek EPA-szabvány szerinti, vagyis gyakorlatban is hozható hatótávja ugyanis 480 kilométer. A forgalmazás 2020 végén, 2021 elején kezdődik meg.

Ha esetleg sokkolta a minden Mustang-hagyománnyal szakító új jövevény, olvassa el a még normál V8-as motorral szerelt és hátsókerék-hajtású változatról készített közelmúltbeli részletes tesztünket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.