szerző:
hvg.hu

A hamisítatlan amerikai izomautó ezen kivitelét nem dübörgő V8-as erőforrás, hanem hangtalan villanymotor hajtja.

Ha Ford Mustang, akkor 450-460 lóerős 5 literes V8-as benzinmotor. Vagy, ha spórolni szeretnénk, akkor esetleg egy 270 lovas 2,3 literes EcoBoost erőforrás.

Elektromos hajtással és zöld rendszámmal nem meglepő módon nem kapható az amerikai gyártó hátsókerékhajtású sportkupéja, ez azonban könnyen változhat, ugyanis az USA-ban megrendezett SEMA kiállításon leleplezték az első gyári villany-Mustangot. Íme:

©

A keresztségben Mustang Lithium nevet kapott újdonság a Ford és a Webasto közös fejlesztése. Az ültetett futóműves, 20 colos kerekű és karbonszálas elemekkel könnyített különleges Mustang nem kevesebb mint 900 lóerős teljesítményt, illetve 1356 Nm nyomatékot szabadít rá az aszfaltra.

©

Érdekesség, hogy a hagyományos váltót nem hagyták ki az elektromos Mustangból, a sofőr egy hatfokozatú Getrag kéziváltót kapcsolgathat. A 800 V-os akkumulátor kapacitásával, illetve az autó menetteljesítményeivel kapcsolatban egyelőre sajnos nem nyilatkozott a gyártó. A Mustang Lithium egyelőre még csak egy prototípus, és nem tudni, hogy a közutakon mikor találkozhatunk majd hasonló amerikai izomautókkal.

A nyolcadik generációs Chevrolet Corvette 800 lóerős villanymotorral szerelt, 338 km/h végsebességű változatáról itt olvashat bővebben.

©

 

©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Megőrülnek a netezők pár apró kis kockáért, néhány nap alatt százmilliókat hoztak kitalálójuknak

Megőrülnek a netezők pár apró kis kockáért, néhány nap alatt százmilliókat hoztak kitalálójuknak

Néha a világ legdrágább autóját is meg kell hajtani – videó

Néha a világ legdrágább autóját is meg kell hajtani – videó

És akkor Orbán elmagyarázta, miért jó nekünk, hogy Erdogan állandóan ide jár

És akkor Orbán elmagyarázta, miért jó nekünk, hogy Erdogan állandóan ide jár

Lejtőn a Mészáros körüli tőzsdei birodalom, oligarchák feszültek egymásnak

Lejtőn a Mészáros körüli tőzsdei birodalom, oligarchák feszültek egymásnak

Androidos? Bekerült egy újdonság a Google Térképbe, érdemes megnyomogatnia

Androidos? Bekerült egy újdonság a Google Térképbe, érdemes megnyomogatnia

Rájöhettek, miért lett sok e-cigarettázó tüdőbeteg

Rájöhettek, miért lett sok e-cigarettázó tüdőbeteg