szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Már csak pár évet kell várni, és ez a bejáratósan új olasz sportkocsi akár oldtimer-vizsgára is elvihető.

1990-et írtunk, amikor a Lamborghini leleplezte a legendás Countach utódját, a Diablót, ami aztán egészen 2001-ig, a Murciélago érkezéséig gyártásban maradt. A Diablo túl nem gyakori látvány az utakon, az 1993 és 1995 gyártott Diablo SE 30 pedig lényegében olyan ritka, mint a fehér holló.

És most ebből a mindössze 150 példányban gyártott limitált szériából bukkant fel egy elképesztően jó állapotú, Németországban éppen új gazdára váró példány.
Classicdriver

A mellékelt fotókon látható sportkocsi 1995-ban hagyta el a gyártósort és 1996-ban helyezték forgalomba. A titán fényezésű és fekete bőrbelsős autót eddig lényegében nem használták, hiszen az elmúlt 23 esztendőben alig 432 kilométert hagyott maga mögött.

Többek közt ez is indokolja az igen magas, 425 000 eurós, vagyis átszámítva mintegy 140 millió forintos árat.

Classicdriver

1449 kilogrammos tömege révén a Diablo SE 30 körülbelül 150 kilogrammal könnyebb a normál Diablónál, 525 lóerős V12-es motorja pedig 33 extra lóerőt kapott a szériakivitelhez képest. A 0-ról 100-ra 4 másodperc alatt katapultáló és 334 km/h végsebességű Lamborghini korának leggyorsabb sorozatgyártású sportkocsija volt.

Később aztán kijött a Jota csomagos SE változat is, melynek motorja még erősebb, konkrétan 596 lóerős lett.

Classicdriver

 

Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver
Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!