szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A győri nagyvállalat, ahol nagyjából 13 ezer ember dolgozik, hétfőtől áll le.

Koronavírus-járvány
Van-e visszatérés a "normalitáshoz" az oltásoknak köszönhetően? Egyáltalán: mi az "új" normális? Utazunk? Nyaralunk? Bulizunk? Megyünk színházba és koncertre? Mennyire fenyegetőek a vírus különböző mutációi? Kell-e tartanunk negyedik, ötödik vagy sokadik hullámtól? Cikksorozatunkban megtalál mindent, ami a koronavírus-járványról tudnia kell.
Friss cikkek a témában

Két napja jelentette be a győri Audi, hogy a koronavírus (Sars-Cov-2) és az általa okozott tüdőmegbetegedés (COVID-19) miatt első körben két hétre leáll a gyártással.

Az Auditól kapott pénteki tájékoztatás szerint ütemezetten áll le a termelés, ami azt jeleneti, hogy néhány területen egyelőre folytatódik a munka. Ilyen egyebek mellett az adminisztratív terület, ám például a munkaügy is csak telefonos ügyfélszolgálatot biztosít a dolgozóknak – írja a cég közelménye.

Azokon a munkahelyeken, ahol a munkavégzést fenn kell tartani, a munkatársaknak csak egy része tartózkodhat. Nekik be kell tartani a kijelölt biztonsági távolságot.

Az Audi a leállás miatti intézkedésekről azt írta a hvg.hu-nak:

munkatársakat nem bocsátunk el".

Hozzátették azt is, hogy a rendkívüli helyzetre való tekintettel az 2019-es évi év prémiumok kifizetését az eddig megszokott május eleje helyet április elejére ütemezik.

A jelenlegi helyzetben a leállás első hetére a termelési területeken az állásidő érvényes – magyarázta a cég. Ez alap esetben azt jelenti, hogy a jövedelmek kifizetése – mozgóbér és pótlék nélkül – biztosított.

A cég szerint a továbbiakban az állásidő, a már évekkel ezelőtt bevezetett elszámolási időszakra történő lemondás, az otthoni munkavégzés, a rugalmas munkaidőkeret, valamint a szabadságelrendelés intézkedés igénybevételére van lehetőség.

Győrben jelenleg öt modell készül: a Q3 Sportback, a Q3-as, a TT Coupé, a TT Roadster és az A3 Limuzin kabrió változata. Az üzem továbbra is világ legnagyobb motorgyára, 2019-ben közel kétmillió autómotort állítottak ott össze, amelyek közül több mint 90 ezer darab már elektromos egység volt.

A héten az győri Audi mellett leállást jelentett be a kecskeméti Mercedes-gyár, a szentgotthárdi Opel-gyár és az esztergomi Suzuki is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!