szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Tesla Model 3 tulajdonosa nem a szépségre ment.

Egy svédországi Tesla-tulajdonos számolt be arról, ha nem a hagyományos módon rakja fel a síboxát a kocsira, akkor azzal gyakorlatilag nem veszít semmit hatótávban.

Peter Fritszon a kocsi tulajdonosa azt állapította meg, hogy amikor a szokásos módon rakta fel a boxot, akkor 16 százalékkal csökkent az autó hatótávja. De amikor fordítva szerelte fel a dobozt, akkor pontosan ugyanannyit fogyasztott az autója, mintha csak a konzolok lettek volna fent. Azok egyébként 3,6 százalékkal emelték a kocsi fogyasztását.

Peter Fritzson

A box formája, ha fordítva rakják fel, valóban sokkal aerodinamikusabb forma. Az autófejlesztésben is régen rájöttek arra, hogy a légellenállás szempontjából az autók tervezésénél az ideális az úgynevezett esőcsepp forma lenne, éppen az, amilyen a megfordított síboxé is. Csakhogy az ilyen formájú autók esetében a csomag- vagy motortér igen szűkös lenne.

Az Electrek oldal idézett egy norvég mérnököt, aki elmondta, hogy a cégek nyilvánvalóan tisztában vannak ezzel a tényezővel, de az esztétikai igények jellemzően felülírják ezt a szempontot.

Vélhetően egy ilyen tömegű autó esetében, mint a Model 3 összkerékhajtású változata - amely önmagában 1847 kilós - bármennyire is hasonlít a fordítva felrakott síbox a repülőgépek szárnyprofiljára, ez nem emel annyit, hogy az tapadási problémát okozhatna. A svéd Tesla klub is ezt a kérdést feszegeti, megemlítve, hogy mindez nagyobb sebességnél okozhatna problémát.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!