szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai gyártó villanyautójának legerősebb változata 0,1 másodpercet faragott az eddigi gyorsulási szintidejéből. De a számok enyhén becsapósak.

A Tesla immár jó néhány éve forgalomban lévő villanyautójának, a Model S-nek a legizmosabb változata a gyártó amerikai weboldala szerint mostantól már 2,3 másodperces gyorsulási idővel büszkélkedhet. Vagyis a csúcs-Tesla ennyi idő alatt tudja le a 0-60 mérföld/órás, vagyis 0-96 kilométer/órás gyorsulást, szemben az eddig megadott 2,4 másodperces értékkel.

A vállalat európai weboldalait viszont nem frissítették, melyeken továbbra is az áll, hogy a legerősebb Tesla Model S 2,5 másodperc alatt képes letudni egy 0-100 km/h-s sprintet.

Nem árt tudni, hogy míg a Tesla az úgynevezett rollout időt nem számolja bele a gyorsulási idő mérésébe, addig például a Porsche a Model S riválisnak szánt Taycan esetében ténylegesen 0-100 km/h gyorsulást mér. Ennek hátterében az áll, hogy az USA-ban bevett szokás a profi gyorsulási versenyekhez hasonló módon mérni a gyorsulást: a stopper csak akkor indul el, amikor a méréshez használt fénynyalábot elhagyja az autó első kereke.

©

A kerék átmérője által befolyásolt rollout általában 30 centiméteres távolságot jelent, és ezen távolságot mintegy 0,2-0,3 másodperc alatt teszi meg a Tesla Model S, illetve a stopper indulásának időpontjában a sebessége már közel 9,5 km/h. És amennyiben a rollout idejét hozzáadjuk a Tesla által kommunikált gyorsulási időhöz, máris kijön, hogy a Model S ideális esetben körülbelül 2,7 másodperc alatt tudja le a 0-100 km/h-t.

Vagyis a Tesla Model S körülbelül 0,1 másodperccel rövidebb idő alatt gyorsul 0-ról 100-ra, mint a 2,8 másodperces szintidejű Porsche Taycan Turbo S.

Az egyedi módon nem egysebességes, hanem a jobb gyorsulás miatt kétfokozatú váltóval szerelt Porsche Taycan Turbo S azonban egymás után nemcsak néhányszor képes az ilyen rajtelektronikás gyorsulási mutatványra. Nyílt titok, hogy a Porsche a tartós dinamikára hegyezte ki az olcsónak semmiképp sem mondható Taycant, így nem csoda, hogy a hatótávja szerényebb a Model S-énél.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!