szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német gyártó nem titkoltan sokkal inkább a sportautós menetteljesítményekre és nem annyira a hatótávra hegyezte ki a Taycant.

A Porsche az ősz elején leplezte le első tisztán elektromos hajtásláncú autóját, a Taycant, mely többféle változatban készül. A középkategóriás Taycan Turbo elsősorban 680 lóerős teljesítményéről, illetve 850 Nm-es nyomatékáról ismerszik meg, illetve arról, hogy a leleplezéskor a gyártó mintegy 450 kilométeres hatótávolságról tett említést.

Utóbbit az európai WLTP-szabvány szerint mérték, most azonban fény derült a sokkal szigorúbb és egyben a valósághoz sokkal közelibb értéket produkáló amerikai EPA-hatótávra is. Ez pedig mindössze 320 kilométer. Összehasonlításképp, a Tesla Model S P100D EPA-mérés szerinti hatótávolsága mintegy 500 kilométer.

Porsche

Az AMCI- és a CARB-szabvány szerint 450 kilométeres hatótávú Porsche Taycan Turbo 3,6 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra, a 0-200-as sprintet 10,6 másodperc alatt tudja le, a végsebessége pedig 260 km/h.

A 761 lóerős Porsche Taycan Turbo S 2,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra és 9,8 másodperc alatt 0-ról 200-ra, miközben a WLTP-hatótávja 412 kilométer. Ez a modell egyelőre még nem rendelkezik EPA-adattal, mindenesetre körülbelül 295-300 kilométeres EPA-hatótávra lehet számítani tőle.

Porsche

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!