szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ebből a bőven 300 lóerő feletti szedánból egykoron kevesebb, mint 100 darab készült.

Az Audi 1990-ben dobta piacra az Audi 100 negyedik, C4-es generációját, melynek ráncfelvarrásaként 1994-ben debütált az első A6-os modell, és annak sportváltozata, az első S6. A sportkivitel alapmodelljében egy 230 lóerős 2,2 literes 5 hengeres turbómotor található, az S6 4.2-ben lévő 4,2 literes szívó V8-as egység pedig 290 lóerős teljesítményéről ismerszik meg.

Az abszolút csúcsot a gyártás utolsó két évében készült S6 Plus jelenti, melyből összesen 952 példány látta meg a napvilágot. Ezek közül 855 Avant, vagyis kombi-, 97 pedig szedán kivitelű volt. És most ez utóbbiak közül egy jó egészségnek örvendő, 1996-os példány éppen új gazdájára vár.

©

A kék fényezésű és természetesen Quattro összkerékhajtású Audi S6 Plus motorházteteje alatti 4,2 literes V8-as szívómotor 326 lóerős teljesítményt, illetve 400 Nm-es nyomatékot ad le egy hatfokozatú kéziváltón keresztül, mely 5,6 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 250 km/h-s végsebességet tesz lehetővé.

©

Az RM Sotheby's június 11-i esseni árverésén licitre kerülő, spanyol papírokkal rendelkező ritkaság az előzetes becslések szerint mintegy 40-60 ezer eurós (14-21 millió forint) áron cserél majd gazdát.

©

 

©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!