szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Részben ezekkel a nagyméretű betonkockákkal választják el az ideiglenes kerékpársávokat az autós forgalomtól.

Még április elején döntött a főváros vezetése, hogy ideiglenes kerékpársávokat alakítanak ki több forgalmas budapesti főútvonalon. A Bartók Béla és a Tétényi úton kezdődött a program, majd folytatódott, a Nagykörúton és az Üllői úton is felfestették az ideiglenes biciklisávokat.

Májusban történt az első baleset a fővárosi Üllői úton lévő egyik torlasznál, amikor egy autó a betontömbnek, majd egy fának ütközött. A balesetben a sofőr és az utasa is könnyebben megsérült. A sofőrnél akkor felmerült az ittasság gyanúja is.

Június 2-án megint eltalálta valaki a betontömböt a Klinikák közelében, ekkor, mint a Bp-i Autósok közösségének videóján látszik, a középső sávig tolta az autó a betonelemet. A baleset pontos körülményei még nem ismertek.

Az ideiglenesen kialakított kerékpársávok szeptemberig biztosan megmaradnak, ezt már bejelentette Dorosz Dávid klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettes. A kijelölt sávok használatát egyébként motoros rendőrök is ellenőrzik, hogy az autósok betartják-e az új szabályokat.

Egy terelőjelzés reménytelen élete egy percben - videó

Akkor is ugyanez a sors várt volna rá, ha betonból készül?

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
HVG hvg360

Emancipálódó kerékpárosok: Pesten minden 15. felnőtt naponta teker

Felemás hatást gyakorolt a budapesti bringástársadalomra a koronavírus-járvány. Márciusban, a home office-ok bevezetésének idején, a forgalomszámláló berendezések adatai alapján 10-12 százalékkal kevesebben használták kerékpárjukat, áprilisban viszont sokan elővették a kerékpárjukat, s már 16-18 százalékkal többen tekertek a fővárosban, mint 2019 negyedik hónapjában.