szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Aki még szeretne egy új 400 lóerős dízel BMW-t, annak gyorsan meg kell lépnie a vásárlást.

A BMW idén szeptemberben kivezeti a piacról az 50d típusokban elérhető B57S erőforrást, a világ egyetlen 4 turbóval megfújt dízelmotorját.

A 400 lóerős teljesítményt relatíve szerény fogyasztással és igen komoly hatótávval társító gázolajos erőforrás utoljára a BMW X5 M50d Final Edition és X7 M50d Final Edition divatterepjárókban érhető el, melyek alapáron kínálnak többek közt lézerfényszórót, komfortüléseket, gesztusvezérlést, illetve 2-es szintű vezetéstámogató rendszert.

©
©

A szimpla és biturbó motorok nem ritkák a piacon, de ennél több turbóval nagyon kevés autót szerelnek. A BMW 2012-ben rukkolt elő első olyan 3 literes dízelmotorjával, melyre három turbó került, és amely ennek köszönhetően 381 lóerős teljesítményt, illetve 740 Nm-es nyomatékot adott le. Aztán 2016-ban egy újabb turbót szereltek a motorra, mely dupla kisnyomású- és dupla nagynyomású turbós egység innentől kezdve már 400 lóerőt, illetve 760 Nm-t tud.

A literenként 133 lóerőt, illetve 253 Nm-t előállító 50d eddig az 5-ös és 7-es BMW-kben, valamint az X5-ben, X6-ban és X7-ben volt elérhető. A mérnöki remekműnek tekinthető dízelmotor most egyrészt a komplikáltsága miatt vonul nyugdíjba, másrészt mert túl drága lenne megfeleltetni a legújabb károsanyag-kibocsátási normáknak.

X5 M50d
©

A 2500 baros befecskendezési nyomású és 210 baros égésű legendás B57S motorhoz legutóbb az X7 M50d-ben volt szerencsénk, korábban pedig az X5 M50d-t, az M550d Touringot és a 750Ld-t is lehetőségünk volt alaposan letesztelni. A mintegy 2,5 tonnás és 5,15 méteres X7 M50d 5,4 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, és a nálunk töltött héten 9,6 literes átlagfogyasztást produkált.

A 400 lóerős csúcsteljesítmény ugyan csak 4400-as percenkénti fordulatszámon hívható le, de ennél sokkal fontosabb, hogy amikor a főtengely percenként 1000-et fordul, már akkor 450 Nm-nyi nyomaték áll rendelkezésre. 2000 és 3000 között pedig ott a stabilan 760 Nm, aminél még az aktuális M5-ös is szerényebb 10 Nm-rel. Így aztán nem is csoda, hogy az M550d 4,4 másodperces 0-100-as gyorsulással büszkélkedhet.

X7 M50d
©

A jelenleg kapható autók közül a Bugatti Chiron hiperautó 8 literes 16 hengeres benzinmotorján van még 4 darab turbó, mely erőforrás 1500 lóerőt szabadít rá a kerekekre.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Milliárdos veszteségbe tette a BKK-t a „kudarcba fulladt e-jegyrendszer”

Milliárdos veszteségbe tette a BKK-t a „kudarcba fulladt e-jegyrendszer”

Magyar agykutatók rájöttek, mi zajlik a kutyák agyában, miközben beszélünk hozzájuk

Magyar agykutatók rájöttek, mi zajlik a kutyák agyában, miközben beszélünk hozzájuk

Egy budapesti kis lakás árából vidéken háromszor akkora otthon jön ki

Egy budapesti kis lakás árából vidéken háromszor akkora otthon jön ki