szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Aki még szeretne egy új 400 lóerős dízel BMW-t, annak gyorsan meg kell lépnie a vásárlást.

A BMW idén szeptemberben kivezeti a piacról az 50d típusokban elérhető B57S erőforrást, a világ egyetlen 4 turbóval megfújt dízelmotorját.

A 400 lóerős teljesítményt relatíve szerény fogyasztással és igen komoly hatótávval társító gázolajos erőforrás utoljára a BMW X5 M50d Final Edition és X7 M50d Final Edition divatterepjárókban érhető el, melyek alapáron kínálnak többek közt lézerfényszórót, komfortüléseket, gesztusvezérlést, illetve 2-es szintű vezetéstámogató rendszert.

BMW
BMW

A szimpla és biturbó motorok nem ritkák a piacon, de ennél több turbóval nagyon kevés autót szerelnek. A BMW 2012-ben rukkolt elő első olyan 3 literes dízelmotorjával, melyre három turbó került, és amely ennek köszönhetően 381 lóerős teljesítményt, illetve 740 Nm-es nyomatékot adott le. Aztán 2016-ban egy újabb turbót szereltek a motorra, mely dupla kisnyomású- és dupla nagynyomású turbós egység innentől kezdve már 400 lóerőt, illetve 760 Nm-t tud.

A literenként 133 lóerőt, illetve 253 Nm-t előállító 50d eddig az 5-ös és 7-es BMW-kben, valamint az X5-ben, X6-ban és X7-ben volt elérhető. A mérnöki remekműnek tekinthető dízelmotor most egyrészt a komplikáltsága miatt vonul nyugdíjba, másrészt mert túl drága lenne megfeleltetni a legújabb károsanyag-kibocsátási normáknak.

X5 M50d
László Ferenc

A 2500 baros befecskendezési nyomású és 210 baros égésű legendás B57S motorhoz legutóbb az X7 M50d-ben volt szerencsénk, korábban pedig az X5 M50d-t, az M550d Touringot és a 750Ld-t is lehetőségünk volt alaposan letesztelni. A mintegy 2,5 tonnás és 5,15 méteres X7 M50d 5,4 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, és a nálunk töltött héten 9,6 literes átlagfogyasztást produkált.

A 400 lóerős csúcsteljesítmény ugyan csak 4400-as percenkénti fordulatszámon hívható le, de ennél sokkal fontosabb, hogy amikor a főtengely percenként 1000-et fordul, már akkor 450 Nm-nyi nyomaték áll rendelkezésre. 2000 és 3000 között pedig ott a stabilan 760 Nm, aminél még az aktuális M5-ös is szerényebb 10 Nm-rel. Így aztán nem is csoda, hogy az M550d 4,4 másodperces 0-100-as gyorsulással büszkélkedhet.

X7 M50d
László Ferenc

A jelenleg kapható autók közül a Bugatti Chiron hiperautó 8 literes 16 hengeres benzinmotorján van még 4 darab turbó, mely erőforrás 1500 lóerőt szabadít rá a kerekekre.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!