szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vlagyimir Putyin dzsúdós sporttársa a befektető.

A manufakturális módon gyártott sportautók egyik ismert képviselője a holland Spyker, amely, ha a hírek igazak, megint újjászületik, és a következő években két új szuperautót dob ​​piacra.

Az 1880-ban alapított Spyker jelenleg tetszhalott állapotban van, amióta 2014-ben utoljára csődbe jutott. A márka feltámasztására tettek már pár kísérletet, most pedig egy befektetői csoport lehelne életet bele.

Az üzleti alakulat egyik tagjának tulajdonosa az az orosz Boris Rotenberg, aki régóta rajongója a motorsportoknak, s Putyin orosz elnök ifjúkori sporttársa. Rotenberg tulajdonosa az SMP Racing nevű csapatnak, amely az orosz autósport fejlesztése mellett nemzetközi hosszú távú versenyeken is részt vesz, miközben fiatal pilótákat képez.

A márka újjászületése a C8 Preliator szuperautó piacra dobásával kezdődne, amelyet koncepcióként 2016-ban mutattak be a Genfi ​​Autószalonon. A második autó a Spyker B6 Venator modell szériaváltozata volna, amelynek koncepcióját 2013-ban leplezték le. A Porsche Boxster riválisa középmotoros felépítésű, hátsókerék-hajtású és 375 lóerős.

Egy igazi forradalmár: a világ első négykerékhajtású autója

Ez a holland négykerekű nemcsak amiatt érdekes, mert a világon elsőként mind a négy kerekén volt hajtás.

A Spyker történetében már akadt orosz befektető, 2007 és 2011 között a cég Vlagyimir Antonov moszkvai bankár tulajdonában volt, de nem sikerült érdemi üzleti eredményt produkálnia. Antonovot ráadásul 2011 végén a litván hatóságok kérésére pénzügyi csalások vádjával letartóztatták az Egyesült Királyságban. 2015-ben szabadon engedték, és visszatért Moszkvába, de az autóipar már nem érdekelte, és megszabadult a Spykertől.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

1 253 584 kilométer van ebben a Porschéban

Egy klasszikus, léghűtéses Porsche 911-es talán nem az az autó, amiről azt gondolnánk, ideális mindennapi használatra, és lehet, hogy így is van, de van, akit ez nem zavart sosem.