szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kényszerszünet sem törte meg a magyar kamionversenyző lendületét a Hungaroringen.

A Révész Truck Racing Team 40-es rajtszámú MAN-jével versenyző Kiss Norbert a délelőtti időmérő edzésen ötödik lett, hátránya két másodperc volt a pole pozíciót megszerző Adam Lackóval szemben. A 11 versenykamionból álló mezőnynek nem volt könnyű dolga, hűvös, ködös, esős időben kellett versenyeznie a Hungaroringen.

Az első 11 körös viadal rajtjánál elmaradtak az izgalmak, az időjárási körülmények miatt ugyanis az egész pályán sárga zászlós figyelmeztetés volt érvényben, így senki nem előzhetett. A mezőnyt a második kör elején engedte el a versenybíróság, Lacko az élen meglépett, Kiss pedig igyekezett tapadni az előtte negyedikként haladó Antonio Albacetére.

Lacko az élen magabiztosan száguldott, a második Anthony Janiec viszont látványosan lassabb volt, mint a mögötte érkező trió, és egyértelműen feltartotta Jochen Hahnt, Albacetét és Kisst. A hajrához közeledve Janiec elnyúlt egy picit az üldözőitől, közben Kiss egyre közelebb férkőzött Albacetéhez, akit a kilencedik kör elején, az első kanyarban egy remek manőverrel meg is előzött. Egy körrel később szinte ugyanezt az előzést mutatta be a magyar versenyző a célegyenes végén Hahnnal szemben, így feljött harmadiknak. Kiss szemmel láthatóan gyorsabb volt Janiecnél is, akit az utolsó körben utolért, megtámadni viszont már nem tudta.

A versenybíróság ugyanakkor a három pályaelhagyás miatt 30 másodperces időbüntetéssel sújtotta a franciát, így Kiss második lett, Hahn pedig harmadikként végzett.

MTI / Kovács Tamás

A második futam szintén barátságtalan körülmények között kezdődött. Kiss az első versenyen elért második helyezése miatt – a fordított rajtrács szabályának megfelelően – a hetedik helyről startolhatott.

A mezőny a felvezető kör végén visszaállt a rajtrácsra, mert Janiec versenykamionja megállt a pályán, a műszaki mentés idejére pedig piros zászlóval félbeszakították a futamot. Második próbálkozásra már elindulhatott a 11 körös futam, de a kora délutáni versenyhez hasonlóan ezúttal is végig sárga zászlós figyelmeztetés volt érvényben a nedves aszfalt és az esős körülmények miatt.

Előzni így az első körben senki nem tudott, a következőben viszont már elengedték a mezőnyt, Kiss pedig azonnal több pozíciót javított: a harmadik kört már negyedik helyezettként kezdte meg. A szombathelyi versenyző kiváló előzésekkel utasította maga mögé a riválisokat, és az ötödik kör elején átvette a vezetést. Akkor azonban a futamot piros zászlóval félbeszakították, mert a túraautó-világkupa (WTCR) időmérő edzésének az eredeti időtervhez igazodva el kellett kezdődnie.

A furcsa kényszerszünet után az utolsó teljesített körben látott sorrendnek megfelelően állhattak fel a kamionok a rajtrácsra, így Kiss – aki a félbeszakításkor már jelentős előnnyel állt az élen – a második pozícióból volt kénytelen folytatni. A hétkörösre kiírt verseny első körét ismét egész pályás sárga zászlós figyelmeztetés kíséretében tette meg a mezőny, amely így a második körtől kezdhetett el újra versenyezni.

Kiss azonnal megtámadta az előtte haladó Stephanie Halmot, akit az első kanyarban meg is előzött. A magyar versenyző azután magabiztosan építette az előnyét az élen, az üldözők pedig egymással küzdöttek, így nem jelentettek veszélyt Kiss sikerére.

„Jó verseny volt, örülünk a győzelemnek, de nem azért vagyunk itt, hogy a fordított rajtrácsos futamokat megnyerjük, ezért az esős beállításokon még dolgoznunk kell” – mondta Kiss az MTI-nek. Hozzátette, vasárnap már nem várható eső, a száraz aszfalt pedig várhatóan jobban fekszik majd a versenykamionjuknak.

A kamion Eb magyarországi állomása vasárnap egy újabb időmérő edzéssel, valamint további két futammal folytatódik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!