szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hiába van, hogy sokan, alig ülnek autóba most, a biztosítási díjukon ez automatikusan nem fog meglátszani.

Régen látott alacsony baleseti statisztikákat közölt az ORFK alig egy hónapja, 10 423 személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt az év első kilenc hónapjában, szemben például a tavalyi évvel, amikor 12 304 történt ugyan ezen időszak alatt.

A szokásos év végi kgfb-kampány első napjaiban mégis azt tapasztalhatták az autósok, hogy 26 600 forintos átlagdíjon kötötték meg az új kötelezőjüket, ami hét százalékkal haladja meg a tavaly ilyenkor mért 24 800-as díjszintet a Netrisk alkuszcég adatai szerint. A Vezess.hu kíváncsi volt mi lehet a magyarázata annak, hogy a kedvező adatok ellenére jelentékenyen drágult a biztosítás.

Három céget kérdeztek meg – egy alkusz céget és két biztosítót – amelyek egyöntetűen a forint rövid idő alatt bekövetkezett gyengülését jelölték meg elsőként: 330 helyett immár csaknem 360 forint egy euró, ami az alkatrész árakat drágította. A második ok a javítói munkadíjak változása, ami a rezsióradíjakat emeli.

Harmadik okként a Generalinál azt is közölték a Vezzessel, hogy a biztosítási díj alapvetően a várt kárgyakoriság és átlagkárok függvénye. 2021 első felében a vírushelyzet rendeződését várják, vagyis a kárgyakoriság visszatér (emelkedik) az átlagos szintre. A Generali szerint „időleges” és „egyszeri” hatás volt a tavaszi balesetszám-csökkenés, miközben a károk átlagos értéke erőteljesen növekedett idén is.

Már közel 600 ezer forint egy átlagos karambol kárértéke

94 milliárd forint kárt okoztak tavaly a gépjárművezetők a kötelező biztosítások terhére, ami történelmi csúcs.

Ahhoz egyébként, hogy elinduljanak lefelé a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások árai, tartósan kellene pont a fenti folyamatok ellentétének megjelennie. Erősödő forint, a tartósan drága üzemanyag miatt csökkenő járműforgalom, kevesebb baleset/kárkifizetés, megálló alkatrész-áremelkedés. Ezek hiányában hosszabb távon is drágulást várnak, jellemzően legalább az inflációt követő mértékben.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Mintha nem is lenne válság: 39 százalékkal nőtt a 4iG árbevétele tavaly

Mintha nem is lenne válság: 39 százalékkal nőtt a 4iG árbevétele tavaly

Kiállt a dolgozókért, ezért kirúgták a cserkeszőlői fürdő szakszervezeti titkárát

Kiállt a dolgozókért, ezért kirúgták a cserkeszőlői fürdő szakszervezeti titkárát

Kolbászba rejtett méreggel, csavarral, gyufával kínozza egy ismeretlen a kutyákat Pécelen

Kolbászba rejtett méreggel, csavarral, gyufával kínozza egy ismeretlen a kutyákat Pécelen