Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f837be70-84de-45b7-b21e-6f3781bffbab","c_author":"Székács Linda","category":"360","description":"Költségekben Bánki Erik Afrikában lőtt orrszarvúját is meghaladhatja a leggazdagabb magyar tádzsikisztáni vadászata. A tádzsikisztáni hegyi vadászat kevésbé kényelmes, mint az afrikai, de igény szerint helikopterrel viszik a vadak közelébe a simabőrűeket a villámló botjukkal. De a NER-es vadászokat a jelek szerint ez sem zavarja, az ő céljuk, hogy minél több trófeát szerezzenek.","shortLead":"Költségekben Bánki Erik Afrikában lőtt orrszarvúját is meghaladhatja a leggazdagabb magyar tádzsikisztáni vadászata...","id":"20250204_Meszaros-Lorinc-vadaszat-Kozep-Azsia-sebezheto-fajok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f837be70-84de-45b7-b21e-6f3781bffbab.jpg","index":0,"item":"a4db8312-aff1-4f88-8dfc-e998b8d37c3d","keywords":null,"link":"/360/20250204_Meszaros-Lorinc-vadaszat-Kozep-Azsia-sebezheto-fajok","timestamp":"2025. február. 04. 06:30","title":"Mészáros Lőrinc Afrika helyett Közép-Ázsiában vadászik sebezhető fajokra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa2021e7-463e-47ae-9b52-7932758302ac","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A Citroënből kivált DS Automobiles vadonatúj elektromos modelljével, a 750 kilométeres hatótávú N°8-cal a francia fővárosban ismerkedtünk meg testközelből, ahol az 1959-es DS Ballons feltámasztott új változatát is meglestük.","shortLead":"A Citroënből kivált DS Automobiles vadonatúj elektromos modelljével, a 750 kilométeres hatótávú N°8-cal a francia...","id":"20250205_nyakfutessel-hodit-az-uj-francia-luxusauto-beultunk-a-ds-no8-szedanba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa2021e7-463e-47ae-9b52-7932758302ac.jpg","index":0,"item":"b18a7e37-5f48-411b-be48-e779aabfca97","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_nyakfutessel-hodit-az-uj-francia-luxusauto-beultunk-a-ds-no8-szedanba","timestamp":"2025. február. 05. 07:59","title":"Nyakfűtéssel hódít az új francia luxusautó: megnéztük a DS N°8 szedánt és a gömbökön gördülő ikonikus elődjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b05ef47-f691-4d15-9b2d-fabda3067640","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"A barcelonai várostervezést egy mesterséges intelligencián alapuló szuperszámítógép vette át, amely egyúttal a fenntarthatóságot is sokban képes segíteni.","shortLead":"A barcelonai várostervezést egy mesterséges intelligencián alapuló szuperszámítógép vette át, amely egyúttal...","id":"20250204_hvg-fenntarthato-fejlodes-2025-MI-Barcelona","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b05ef47-f691-4d15-9b2d-fabda3067640.jpg","index":0,"item":"b3725e67-0af2-46ef-8deb-9274828bd271","keywords":null,"link":"/360/20250204_hvg-fenntarthato-fejlodes-2025-MI-Barcelona","timestamp":"2025. február. 04. 12:15","title":"Szuperszámítógép végzi a várostervezést Barcelonában, de a mesterséges intelligenciának a városlakók is beszólhatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb05110a-1b3b-44f3-b413-cefc967ba9e5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nem kérhette a lengyel kormány, hogy visszamenőlegesen felezzék meg a bírók függetlenségének megsértése miatti büntetést.","shortLead":"Nem kérhette a lengyel kormány, hogy visszamenőlegesen felezzék meg a bírók függetlenségének megsértése miatti...","id":"20250205_birosag-Lengyelorszag-EU-birsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb05110a-1b3b-44f3-b413-cefc967ba9e5.jpg","index":0,"item":"0b290004-7f04-468f-b425-6e1f9e73b7d1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_birosag-Lengyelorszag-EU-birsag","timestamp":"2025. február. 05. 11:48","title":"Megerősítette a bíróság: jogos volt a Lengyelország elleni 130 milliárd forintos EU-bírság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35c9bc22-7a53-4805-91ec-9edd265863c0","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"Ugrásra készen áll a HM szerint a közép-afrikai Csádba készülő magyar katonai kontingens, bár továbbra sem tiszta, mi a célja. Ezt részletezi két kormányközi megállapodás, amit – bár itthon elfelejtették ezt közölni – tavaly ősszel már alá is írtak Budapesten, viszont nem nyilvánosak. A miniszterelnök fia által egyengetett titokzatos misszió katonai részleteiről talán majd 30 év múlva lehet többet tudni. ","shortLead":"Ugrásra készen áll a HM szerint a közép-afrikai Csádba készülő magyar katonai kontingens, bár továbbra sem tiszta, mi...","id":"20250205_afrika-csad-katonai-misszio-honvedelmi-miniszterium-titok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35c9bc22-7a53-4805-91ec-9edd265863c0.jpg","index":0,"item":"f932e2e9-8535-4495-8f95-d9548d61a707","keywords":null,"link":"/360/20250205_afrika-csad-katonai-misszio-honvedelmi-miniszterium-titok","timestamp":"2025. február. 05. 13:00","title":"Valamikor, valamiért katonákat küldünk Afrikába: amit tudni lehet és amit titkol a kormány a csádi katonai misszióról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da234299-ec67-4b7f-81a5-79d0b59208bb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Úgy gondolják, harminc éve nincs érdemi reform az egészségügyben.","shortLead":"Úgy gondolják, harminc éve nincs érdemi reform az egészségügyben.","id":"20250205_Tuntetest-szervez-a-Magyar-Orvosi-Kamara-Almos-Peter-MOK","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da234299-ec67-4b7f-81a5-79d0b59208bb.jpg","index":0,"item":"2bda1974-71de-4809-9f3b-100ea1971438","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_Tuntetest-szervez-a-Magyar-Orvosi-Kamara-Almos-Peter-MOK","timestamp":"2025. február. 05. 11:50","title":"Tüntetést szervez a Magyar Orvosi Kamara","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de2542e3-436e-4b71-b19c-fb0df09dd42e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az ügyészség kezdeményezte az ír férfi letartóztatását és már minősített emberölés miatt nyomoznak.","shortLead":"Az ügyészség kezdeményezte az ír férfi letartóztatását és már minősített emberölés miatt nyomoznak.","id":"20250205_elore-kitervelt-emberoles-gyanusitas-japan-no-ferje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de2542e3-436e-4b71-b19c-fb0df09dd42e.jpg","index":0,"item":"ebb3371b-f62c-4188-a867-bcded52b4748","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_elore-kitervelt-emberoles-gyanusitas-japan-no-ferje","timestamp":"2025. február. 05. 17:04","title":"Már előre kitervelt emberöléssel gyanúsítják az elhunyt japán nő volt férjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b3ab849-0d5e-4305-b56c-751bbb796f76","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Kedd hajnalban volt egy 4,7-es erősségű rengés is a szigetnél.","shortLead":"Kedd hajnalban volt egy 4,7-es erősségű rengés is a szigetnél.","id":"20250204_menekules-szantorini-foldrenges","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b3ab849-0d5e-4305-b56c-751bbb796f76.jpg","index":0,"item":"43e551fa-4d45-43fe-b9d6-ab8ba52ac679","keywords":null,"link":"/vilag/20250204_menekules-szantorini-foldrenges","timestamp":"2025. február. 04. 16:20","title":"Menekülnek az emberek Szantoriniről, miután az elmúlt napokban több száz földrengést észleltek a szigeten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy "ultraluxus városi terepjáró" tökéletes imidzstermék, miközben a józan ész alapján talán nem is kéne léteznie. Akinek ilyen autója van, tulajdonképpen azt igazolja: a hagyományok arra valók, hogy átlépjünk rajtuk. Az exkluzív kategória megteremtője a Bentley Bentayga, amely nemrég megújult. Kipróbáltuk.
Túlzás lenne azt állítani, hogy tele van az utca Bentley Bentaygákkal – így aztán vélhetően soha nem vennénk észre, hogy elavult már a régi modell. Az angol márka nagyjából más modelljeinél 12 évente szánta el magát generációváltásra, és modellfrissítés is csak hét-nyolc évente volt esedékes. A Bentley Bentayga viszont alig öt éve mutatkozott be, és máris megújult. Önmagában már ez is mutatja, hogy ennél a modellnél sokkal inkább egy divatos termék gyártása a cél, mint a dedikáltan az örökkévalóságnak készült klasszikus Bentley Mulsanne Mulliner esetében.
Hogy kerek legyen a történet, egy pillanatra érdemes visszanyúlni a Bentayga eredeti koncepciójához. Nem volt éppen könnyű szülés a dél-angliai Crewe-ban működő autógyártó számára. Az ötlet, hogy egy SUV-t dobjanak piacra, példátlan volt addig a luxusautók világában. Olyannyira, hogy
Végül nagy nehezen kisimultak a homlokok, elnyerte végleges formáját a Bentayga – ami egy Kanári-szigeteki hegycsúcsról kapta nevét –, és elég gyorsan be is váltotta a hozzá fűzött reményeket. 2019-ben már a luxus SUV tette ki a Bentley eladásainak 45 százalékát.
Képgaléria
D.P.
A sikert az is jól mutatja, hogy az addig kivárásra játszó többi, hasonló hagyományokkal bíró autógyártó a Bentley után sorban adta be a derekát, és megcsinálta a maga különc arisztokrata szabadidő-autóját. Megszületett a Rolls-Royce Cullinan, az Aston Martin DBX, nem is beszélve a Mercedes GLS Maybach-ról, és az ide is sorolható Lamborghini Urusról.
Valamennyi gyártó, amely végül beleugrott ebbe hagyományokat felrúgó szegmensbe, egy csapásra megduplázta összeladását.
Rátérve a közel 215 ezer eurós nettó árú (77,8 millió forintos) autóra, amely nálunk járt néhány óra erejéig, a megújult Bentley Bentaygával szemben az első felismerés, hogy már nem is annyira polgárpukkasztó. Enyhült az a fajta sokk, amit anno a BMW X6-os is okozott mindazoknak, akik nehezen emésztették meg egy hagyományosan más vonalat képviselő márka irányváltását.
D.P.
A Bentayga második generációjában valóban felfedezhető valamiféle elegancia, és az új dizájn az egész kínálatra jó hatással volt. A Continental GT kapta meg elsőként a kecsesebb formákat, majd a Flying Spur és végül a Bentaygán is megjelentek azok a kicsit retrós jegyek, amelyek jól illenek a márkához.
A kocsi elejét nézve nem is jelentős a változás. A Matrix LED-es első lámpák és jellegzetes Bentley hűtőmaszk továbbra sem visszafogott, de a hátulja – az új kagylóhéjszerű csomagtérajtóval és ovális hátsó lámpákkal – sokkal esztétikusabb lett. A tervezők végre nem abból indultak ki, hogy egy SUV-nak hogyan kell kinéznie, hanem abból, hogy egy Bentleyhez mi illik.
D.P.
A belső teret már inkább korszerűsítették, az egyes apró részleteket végigbogarászni is hosszú órákba telik. A fehérkesztyűs hangulat nagyon erős, a katalógus gyors átlapozása után kiderül: 63 külső színből, 15 különböző árnyalatú bőrrel és 8 mindenféle műszerfalba ágyazott dekorbetéttel lehet rendelni a Bentaygát.
Az összetevőkön is mindig lehet csiszolni, a kárpitozás minősége mindig lehet még extrább, ahogyan a hifi-rendszer is egyre inkább hangversenytermi szintű. Az előbbire jó példa, hogy a Bentley most dobta piacra a skótkockás tweed mintázatú autóbelsőt. És ha létezik igazán brit dolgok listája, akkor a tweed biztos fent van rajta.
Vagy ott az egészen exkluzív brit márka, a Naim sztereó hangrendszere, amellyel a Klubrádió is úgy szól, mintha ott ülne a jobb egyben Bolgár György.
Igaz, ha valakinek ez a kívánsága, az közel 3 millió forintba kerül.
D.P.
Mára már "csak" 5,0 literes, V8-as az alapmotor még egy ilyen autóban is. Így tesztautónkban is ilyen volt. De a háromhengeres autók világában mindezzel ki lehet egyezni, mert 550 lóerőt produkál, és ritkán kell több. A vicc az egészben, hogy kíméletes használat mellett négyet le is állíthat a hengerek közül, hogy növelje a gazdaságosságot, de 20 literes átlagfogyasztás mellett mindez inkább csak iparági tréfának tűnik.
Mindenesetre elementáris élmény, ahogyan egy ekkora testű autó képes megindulni. A hatalmas, 770 Nm motornyomatéknak köszönhetően az 5,13 méteres monolit tömeg mindössze 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, és a digitális sebességmérő csak 300 km/h felett áll meg. Nyilván ilyesmit forszírozni itthon nem lehet, de a Bentayga 285 km/h-val egy videón már bizonyított.
D.P.
Ha ezen az élményen túlestünk, akkor sokkal értelmesebb "B-re" állítani a vezetési módot, amit maga a Bentley fejlesztői is ajánlanak.
Nincs min vitatkozni, minden csak morzsányi problémának tűnik a külvilágban, teljes a csend, suhanunk.
Az mostani generációs Bentley Flying Spurt is kipróbálhattuk még idén tavasszal, amiben még W12-es motor dolgozik. A két autót összemérve nem mondhatnánk, hogy Bentayga nem megy eléggé, vagy bármiben kevesebbet adna.A Bentayga sem imbolyog az úton, erről gondoskodik a külön vezérléssel és saját villanymotorokkal ellátott futómű. Mindezeket muszáj beépítenie a gyártónak, hogy ne azt érezze a vevő, csak egy felokosított Audi Q7-est hajt. A két luxuskategóriás autó között leginkább a kulturális kontextusuk miatt van különbség: a Flying Spurnek vannak hagyományai, alapvető esztétikája, és érezhetően nem csak a piaci divat tartja életben 100 éve. Egy SUV kapcsán ezt így még nem lehet kijelenteni.
A márka jövőjét nem nagyon fenyegeti semmi. A kereslet egyáltalán nem csappant meg, és maradjon is ez így, ugyanis természetesen több magyar szála is van a Bentleyk gyártásának. A motorok mellett már az Audi itthoni új karosszéria-üzemében csinálnak motorháztetőket, csomagtérajtókat, sárvédőket a Bentleyk számára is.
Az új Defender nagyon más lett, mint az egészen a második világháború utáni évekig visszaeredeztethető elődje, de valahogy mégis megőrzött valamennyit annak semmi máshoz sem hasonlítható karakteréből.
Ha kell, a nyugalom négykeréken gördülő szigete, és ha kell, akkor mindent letaglózó dízelmozdony. Mindennel együtt belefér egy komplett család. Ráadásul a teljesítményéhez képest szinte semmit sem fogyaszt. Csak győzzük kifizetni a vételárát.