Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"97f04d84-b971-4a6b-80bf-50cd2be61d29","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Még a kakaóport is. Ezekkel is bővül az árfigyelő a miniszter szerint, aki pénteken ismét meglengette az árstopos furkósbotot, amikor a kereskedőkkel tárgyalt.","shortLead":"Még a kakaóport is. Ezekkel is bővül az árfigyelő a miniszter szerint, aki pénteken ismét meglengette az árstopos...","id":"20250221_artsop-arfigyelo-inflacio-alapveto-elelmiszerek-nagy-marton-ngm-orszagos-kereskedelmi-szovetseg-kiskereskedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97f04d84-b971-4a6b-80bf-50cd2be61d29.jpg","index":0,"item":"1c83d306-2368-4151-9112-bad9878607bf","keywords":null,"link":"/kkv/20250221_artsop-arfigyelo-inflacio-alapveto-elelmiszerek-nagy-marton-ngm-orszagos-kereskedelmi-szovetseg-kiskereskedelem","timestamp":"2025. február. 21. 15:34","title":"Árstopos mámorban sorolta Nagy Márton az alapvető élelmiszerek közé a marhahúst, a tejszínt és a halat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"057c84c9-8b51-427a-8dd6-5a8ac2ca750e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A gyalogátkelőknél sokkal óvatosabban – ez az új KRESZ-ben is megjelenhetne valahogy.","shortLead":"A gyalogátkelőknél sokkal óvatosabban – ez az új KRESZ-ben is megjelenhetne valahogy.","id":"20250220_gyalogos-kisfiu-video-balesetveszely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/057c84c9-8b51-427a-8dd6-5a8ac2ca750e.jpg","index":0,"item":"13b91992-a47c-473a-afef-dbdaf4dbd3d4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250220_gyalogos-kisfiu-video-balesetveszely","timestamp":"2025. február. 20. 07:29","title":"Nem sokon múlt, hogy elcsapják a zebrán előreszaladó gyereket – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag","description":"Az éjszaka megjelent a jogszabálytervezet arról, hogy a nyugdíjasok is jogosultak lehetnek a Vidéki Otthonfelújítási Támogatásra. Ennek részeként pedig akár egy kedvező kamatozású támogatott hitelt is felvehetnének otthonuk modernizálására. De mennyire reális az, hogy ténylegesen megkapják a bankoktól ezt a kölcsönt az idősek?","shortLead":"Az éjszaka megjelent a jogszabálytervezet arról, hogy a nyugdíjasok is jogosultak lehetnek a Vidéki Otthonfelújítási...","id":"20250221_Tamogatott-otthonfelujitasi-hitel-nyugdijasok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c.jpg","index":0,"item":"f8973212-1e51-4579-b0a4-52ce3ea9698c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250221_Tamogatott-otthonfelujitasi-hitel-nyugdijasok-ebx","timestamp":"2025. február. 21. 13:08","title":"Több elég komoly akna is bekerült a nyugdíjasoknak szóló új otthonfelújítási programba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1","c_author":"Para-Kovács Imre","category":"360","description":"Nem hajlanak mostanában a kormány keze alá a tények, de legalább világossá válik a kevésbé tájékozottak előtt is, hogy egy alkalmatlan kabinet akkor is rosszabbul teljesít a szomszédainál, ha mázli mázlit követ. Vélemény.","shortLead":"Nem hajlanak mostanában a kormány keze alá a tények, de legalább világossá válik a kevésbé tájékozottak előtt is...","id":"20250220_hvg-Para-Kovacs-Imre-A-szamok-tukreben-inflacio-arstop-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1.jpg","index":0,"item":"9db3285d-5cf0-4186-b1a8-a81f3ea42125","keywords":null,"link":"/360/20250220_hvg-Para-Kovacs-Imre-A-szamok-tukreben-inflacio-arstop-velemeny","timestamp":"2025. február. 20. 08:30","title":"Para-Kovács Imre: Ugrálóvárat Nagy Mártonnak a Kossuth térre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f68a29e-4910-4c87-be30-9cf9b007bc63","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kalocsai kórház azt közölte, hogy a gyermekosztályra jelentkező orvos bérigénye az ellátandó betegek alacsony számához viszonyítva irreálisan magas, az általa kialakult bérfeszültség pedig az egész telephely működését veszélyezteti. Kunetz Zsombor szerint „ócska kommunista trükk” az orvos bérigényére kenni, hogy egy megyei intézmény a megye egy részében nem tudja ellátni a feladatát.","shortLead":"A kalocsai kórház azt közölte, hogy a gyermekosztályra jelentkező orvos bérigénye az ellátandó betegek alacsony...","id":"20250221_kalocsa-gyermekgyogyaszat-szuleszet-osztalybezaras-korhaz-kunetz-zsombor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f68a29e-4910-4c87-be30-9cf9b007bc63.jpg","index":0,"item":"c59cc930-411d-4643-a697-1a5d03f23f03","keywords":null,"link":"/itthon/20250221_kalocsa-gyermekgyogyaszat-szuleszet-osztalybezaras-korhaz-kunetz-zsombor","timestamp":"2025. február. 21. 13:06","title":"Átszervezik a gyermekgyógyászati ellátást Kalocsán, civilek tüntetni fognak a megtartásáért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ab6bc1d-7269-439b-95c1-22cf000b9be5","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Több portál is felveti, hogy talán lőnie kellett volna a magyar játékosnak, ahelyett, hogy passzol.","shortLead":"Több portál is felveti, hogy talán lőnie kellett volna a magyar játékosnak, ahelyett, hogy passzol.","id":"20250220_Szoboszlai-Dominik-Liverpool-FC-Aston-Villa-Premier-League-osztalyzatok-ertekeles-izekre-szed-darwin-nunez-tamado-kihagyott-helyzet-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ab6bc1d-7269-439b-95c1-22cf000b9be5.jpg","index":0,"item":"927c7143-d5b4-4dd6-b2be-1820f5d44fdc","keywords":null,"link":"/sport/20250220_Szoboszlai-Dominik-Liverpool-FC-Aston-Villa-Premier-League-osztalyzatok-ertekeles-izekre-szed-darwin-nunez-tamado-kihagyott-helyzet-video","timestamp":"2025. február. 20. 01:21","title":"Ízekre szedi a nemzetközi sajtó a Liverpool támadóját, aki üres kapura fölé rúgta Szoboszlai álompasszát – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc57c63c-b990-4354-8171-e7829b92cd63","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"A pápa február 14-i kórházba vonulása óta ez volt az első alkalom, hogy a Gemelli klinika orvosai a sajtónak nyilatkoztak. Az egyházfő kérte, hogy ne hallgassanak el semmit.","shortLead":"A pápa február 14-i kórházba vonulása óta ez volt az első alkalom, hogy a Gemelli klinika orvosai a sajtónak...","id":"20250221_ferenc-papa-eletveszely-sulyos-allapot-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc57c63c-b990-4354-8171-e7829b92cd63.jpg","index":0,"item":"20bff747-1e37-4d4c-9523-4abc5f7966dc","keywords":null,"link":"/elet/20250221_ferenc-papa-eletveszely-sulyos-allapot-ebx","timestamp":"2025. február. 21. 19:06","title":"Olasz orvosok: Ferenc pápa még nincs túl a veszélyen, súlyos az állapota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59d5894c-600f-4d9e-9516-a0a09a3fe54e","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"A katolikus egyházfőnek nincs láza és a vérkeringése is rendben van. ","shortLead":"A katolikus egyházfőnek nincs láza és a vérkeringése is rendben van. ","id":"20250220_ferenc-papa-javulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59d5894c-600f-4d9e-9516-a0a09a3fe54e.jpg","index":0,"item":"cd81c02e-20e1-4812-88c7-826f30e33464","keywords":null,"link":"/elet/20250220_ferenc-papa-javulas","timestamp":"2025. február. 20. 20:55","title":"Ferenc pápa állapota enyhe javulást mutat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az autók királya még mindig nem szabadidő-autó, hanem egy nagy limuzin! Sok mindenért lehet kárhoztatni a Bentley-t – például éppen a divatterepjárójuk miatt –, de azt el kell ismerni: a Flying Spur minden részletében ott van a hagyományos uralkodói fölény. Kölcsön kaptuk, kipróbáltuk.
Másfél éve van Magyarországon is Bentley-szalon, így annak a nagyjából 600 magyarnak, aki a százmilliós luxusautó szegmensben vadászik új járműre, már Bécsig sem kell elfáradnia egy ilyen kocsiért. A kereskedés persze jókora régiós területet is kiszolgál, miközben a márka európai központja mostanra Münchenben működik. A központ helyszíne már csak a Brexit miatt is stratégiai kérdés, mert így uniós főhadiszállása is maradt a patinás, egyébként a délnyugat-angliai Crewe-ban működő anyacégnek.
Képgaléria
D.P.
Mivel a budapesti kereskedés túl van az első teljes éven, már bőven vannak tapasztalataik. Például, hogy egy-egy ilyen, 80 milliós autót eladni sosem két perc, a vevőkkel 3-4 alkalommal is találkoznak, amíg megegyeznek a részletekben, és a beszélgetés – talán nem meglepő –, leginkább az anyagiak körül zajlik. A magyar kvótában évi 15 darab Bentley eladása szerepel, ami alapból simán teljesíthetőnek tűnik, ám most rendkívüli helyzet van mindenhol - itt is. Igaz, az első három hónapra már jutott öt autóátadás.
A vásárlók többsége gyakorló üzletember, ezért jellemzően lízingelik az autókat és nem is kell sokáig magyarázni, hogy egy Bentley áfája ugyan úgy visszaigényelhető, ha lízingelik, mint egy céges pickupnak. Persze egy ilyen luxusautóhoz kapcsolodó egyébként hétköznapi dolgok, mint a casco sem egyszerű kérdés, mert nem nagyon akarja bevállalni egyik cég sem, pedig itt nem apró pénz az éves díj, hanem milliós tételről beszélhetünk.
Képgaléra
D.P.
Más kérdés, hogy amikor mindenben sikerült megállapodni, jön az újabb próbatétel: várni a nagyjából 80 milliós luxusautóra. Van, hogy alig 4 hónapot, például a Bentley Bentayga esetében, ami hamarabb megérkezik, mintha egy Skoda Kodiaqot rendeltünk volna. A Continental GT, GTS viszont már keményebb dió, 12 hónap a várakozási idő, 220-230 ezer euró ide vagy oda. Ja, és ha már ár: itt a csúcs az általunk is kipróbált Flying Spur, a maga 250 ezer eurós nettójával.
D.P.
Sir Flying
A Bentley-k a mai autóipari sztenderdekhez képest eleve igen komoly kivételek, mert nagyon hosszú modellciklusokkal futnak. 14 évente jön egy-egy generációváltás, ezen belül pedig 7-8 évente van egy facelift. A kínálatában most legfrissebb darab maga a csúcsmodell, a Flying Spur.
Az öt méternél is nagyobb limuzinokban kétségkívül megvan az a plusz, amit a szabadidőautók sosem fognak elérni: a génjeikben ott az autóipar évtizedes hagyománya, a klasszikus autódizájnerek, Zagatók, Bertonék, Ian Callumok munkássága.
D.P.
A Flying Spur sugározza a technológiai modernitást, miközben ott van benne minden klasszikus. A hosszú motorháztető, a hatalmas szélvédő, a gigantikus utastér és a fejedelmi csomagtér az a tagolás, amit évtizedek írtak az autóiparban. A kocsi orrán a „Flying B” a kiindulási pont, ami persze mára már önmagában extra: az emblémát távirányítóval is lehet mozgatni egy okostelefonszerű vezérlőről. De a hatalmas hűtőmaszk, a dupla lámpák, az ebédlőasztal méretű motortérfedél, a hosszú kocsitest mind bőségesen mért luxust jeleznek.
D.P.
A Flying Spur mostani generációja 5,32 méteres, ami azonnal két parkolóhelyet igényel hosszában is. Viszont több mint elég ahhoz, hogy a kabintérben az utasok is az egójukhoz mért helyet kapjanak. A belső tér igényességét egyébként az egyes részletek kidolgozására fordított munkaórák száma jellemzi talán a legjobban. A Flyig Spurben példának okáért 350 darab egyedi kárpitelem van, és több mint három kilométernyi cérnát használnak ezek összeillesztéséhez, díszítéséhez. A csúcs a kormánykerék, amelyen ötméternyi cérnával fogják össze a bőrt, 168 keresztszemes öltéssel. Három és fél órát vesz igénybe egy ilyen darab varrása, de kétműszakos munka a luxusszedán üléseknek megvarrása is, ami minimum 12 óra, mert 5103 különálló öltés van rajta.
Végtelen lóerők
Minden évben a legnagyobb prémiumgyártók is bejelentik: vége a 12 hengeres autók korszakának, megfojtották őket az európai szabályozók. Lehet, hogy hamarosan tényleg itt ez a korszak, de a Bentley Flying Spur 6.0 literes W12-es duplaturbós motorját korántsem sikerült megfojtani. A 635 lóerővel és 900 Nm motorral a 0-100 km/h hivatalosan mindössze 3,8 másodperc, és 333 km/h-s a végsebessége, miközben az a legdurvább az egészben, hogy ez utóbbit észre sem veszik senki az utastérben. Ez a 12 henger nem üvölt, csak irdatlanul tol meg húz az összkerékhajtás révén, nincs ellenfele a közutakon. Igaz, egy kiadósabb rohanás után olyan hőt termel a 12 henger, hogy bélszint lehetne sütni a géptetőn.
D.P.
A kocsi alatt a legúribb felfüggesztés dolgozik, a háromlégkamrás csillapítás még a magyar úthibákkal is képes némán szembenézni. Autópályára merészkedni a Flying Spurrel – ez maga a kiteljesedés. És tulajdonképpen a forgalom több szereplője számára is élmény egy ilyen autó megjelenése.
Ha a termék kulturális kontextusán túl csak benne lévő szakértelmet vesszük, a folyamatos rácsodálkozás marad arra, mire képes. Lényegében semmilyen bálnaszerű "zseléssége" nincs: a futómű, a kormányzás, és főleg az irdatlan motor karaktere nagyon élénk.
D.P.
A menetmódok közt van persze komfort és sport is, de leginkább a „B-jelű” az adekvát, ami nem más, mint a Bentley saját beállítása a kocsihoz. Határozott, de mégis kényelmes. 600 kilométernyi autózásra elég is az a 90 liter üzemanyag, ami a tankba fér. És a fogyasztáson igazán nehéz lehet spórolni; nálunk 19 liter/100 kilométerre jött ki.
Három szereplő
Ebben a szegmensben a Bentley mellett még a Mercedes-Maybach és a Rolls-Royce van jelen hasonló termékekkel. A Maybach – ami néha Mercedes-Maybach – eladásait nem lehet pontosan látni, mert a Mercedes S-osztállyal együtt számolják. A Rolls-Royce évente ötezer autót értékesít. A csúcsmodellek, mint a Flying Spur vagy a Rolls-Royce Phantom a tizedét adhatják az eladásoknak, a presztízsnek viszont a nagyobb részét. Jelenleg nagyjából 300 regisztrált magyar bentleys alkotja a márka hazai közösségét, de az autók nagyrésze oldtimer, és úgy 50 olyan lehet, amelyik valóban pár éves csodán viseli a patinás angol márka jelét.
Trump első elnöki hónapjában a legrosszabb forgatókönyv vált valóra – ez volt a témája a HVG Címlapsztori rendezvényének Yaro Patrice külpolitikai szakértővel és Csizmazia Gáborral, az NKE adjunktusával.