Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"35e6b448-e3f2-4710-bd88-fd9095e29995","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A rendőrség bekeményített, de szerintük a gyártóknak is lépniük kell.","shortLead":"A rendőrség bekeményített, de szerintük a gyártóknak is lépniük kell.","id":"20250206_london-telefonlopas-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35e6b448-e3f2-4710-bd88-fd9095e29995.jpg","index":0,"item":"7bb9656d-c30d-4c7a-a804-381e1364f63a","keywords":null,"link":"/elet/20250206_london-telefonlopas-rendorseg","timestamp":"2025. február. 06. 11:35","title":"Annyira megszaporodtak a telefonlopások Londonban, hogy milliárdokat kaszálnak a bűnbandák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b968b5d-2e86-40d9-a1d4-cd0f7c119f7a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A számítások szerint 1:2700-hoz az esély rá, hogy 157 év múlva összeütközik a Földdel az 500 méter átmérőjű Bennu aszteroida. A hatását az egész világon érezni lehetne.","shortLead":"A számítások szerint 1:2700-hoz az esély rá, hogy 157 év múlva összeütközik a Földdel az 500 méter átmérőjű Bennu...","id":"20250206_bennu-aszteroida-fold-becsapodas-hatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b968b5d-2e86-40d9-a1d4-cd0f7c119f7a.jpg","index":0,"item":"88813bf3-9087-4f82-a896-7d245414f581","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_bennu-aszteroida-fold-becsapodas-hatas","timestamp":"2025. február. 06. 14:03","title":"Becsapódhat a Földbe a Bennu aszteroida, és ez globális telet hozna magával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"888cf946-d677-4663-9837-46f48b42734d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Országos Mentőszolgálat szerint még vizsgálják az esetet, így „kategorikus megállapítás az ügyben nem tehető.”","shortLead":"Az Országos Mentőszolgálat szerint még vizsgálják az esetet, így „kategorikus megállapítás az ügyben nem tehető.”","id":"20250206_Gyorfi-Pal-megvedte-a-komaromi-orvosi-ugyeleten-hibazo-doktornot-szerinte-amugy-jo-szakember","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/888cf946-d677-4663-9837-46f48b42734d.jpg","index":0,"item":"85167ddc-af63-46bd-adc6-b1bf068bdce0","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Gyorfi-Pal-megvedte-a-komaromi-orvosi-ugyeleten-hibazo-doktornot-szerinte-amugy-jo-szakember","timestamp":"2025. február. 06. 07:55","title":"Győrfi Pál megvédte a komáromi ügyeleten hibázó doktornőt, szerinte „jó szakember”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33676a81-6402-4cf1-9cdf-17929670082e","c_author":"Szentirmai Áron","category":"360","description":"Mit jelentenek a barátok? Mitől szakadhat meg egy baráti kapcsolat, hogyan hat a folyamatra a nyilvánosság, és mi kell a felek kibéküléséhez? A G-nap tízéves évfordulója alkalmából egy pszichológus és Fodor Gábor segítségével boncolgattuk, egymásra találhat-e újra két régi barát egy olyan törés után, ami tíz éve Orbán Viktor és Simicska Lajos között történt az egész ország szeme láttára.","shortLead":"Mit jelentenek a barátok? Mitől szakadhat meg egy baráti kapcsolat, hogyan hat a folyamatra a nyilvánosság, és mi kell...","id":"20250205_orban-simicska-baratsag-kibekules-g-nap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33676a81-6402-4cf1-9cdf-17929670082e.jpg","index":0,"item":"11601df5-5702-4094-91a0-cc9143b80d4e","keywords":null,"link":"/360/20250205_orban-simicska-baratsag-kibekules-g-nap","timestamp":"2025. február. 05. 16:45","title":"Kibékülhet-e még Orbán és Simicska?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25d0ddc7-9e20-40ee-939c-c1ed539278e1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"4 százalékkal esett vissza az ipari termelés tavaly 2023-hoz képest. Komoly visszaesés volt a jármű- és akkumulátorgyártásban is.","shortLead":"4 százalékkal esett vissza az ipari termelés tavaly 2023-hoz képest. Komoly visszaesés volt a jármű- és...","id":"20250206_Zsinorban-ket-eve-zsugorodik-a-magyar-ipar-errol-is-a-nemetek-tehetnek-az-NGM-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25d0ddc7-9e20-40ee-939c-c1ed539278e1.jpg","index":0,"item":"2024fd1c-3f05-45aa-806b-b63cab3163d8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_Zsinorban-ket-eve-zsugorodik-a-magyar-ipar-errol-is-a-nemetek-tehetnek-az-NGM-szerint","timestamp":"2025. február. 06. 08:54","title":"Példa nélküli visszaesés: már második éve zsugorodik a magyar ipar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8528eb06-b8ff-4857-86d9-e0de62616d8a","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A főpolgármester szerint bár nagy győzelmet arattak, a háború még nem dőlt el.","shortLead":"A főpolgármester szerint bár nagy győzelmet arattak, a háború még nem dőlt el.","id":"20250206_karacsony-rakosrendezo-beepites-nyugdij-fopolgarmesteri-ciklus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8528eb06-b8ff-4857-86d9-e0de62616d8a.jpg","index":0,"item":"edcf6752-678d-4d55-a1f9-e107ee042672","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_karacsony-rakosrendezo-beepites-nyugdij-fopolgarmesteri-ciklus","timestamp":"2025. február. 06. 21:43","title":"Karácsony Gergely a rákosrendezői fejlesztésről: „Mire megvalósul, nyugdíjas leszek”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"538b224c-597c-4bff-90d4-5f9d42089aab","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Csak semmi lazsálás: megjelent egy új futóalkalmazás, ami csak akkor hagyja, hogy szóljon a zene, ha épp mozog. ","shortLead":"Csak semmi lazsálás: megjelent egy új futóalkalmazás, ami csak akkor hagyja, hogy szóljon a zene, ha épp mozog. ","id":"20250205_walkstar-futo-alkalmazas-zene-megallitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/538b224c-597c-4bff-90d4-5f9d42089aab.jpg","index":0,"item":"4c447abb-5a83-436b-98c4-e62ba1490fa4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_walkstar-futo-alkalmazas-zene-megallitasa","timestamp":"2025. február. 05. 19:03","title":"Diszkrét terror: ez az app a zenét is megállítja, valahányszor szünetet tart futás vagy sétálás közben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6daad53a-a324-4f6e-a395-db4c01c0b7b4","c_author":"HVG","category":"360","description":"Újabb vállalatot indított el az a magántőkealap, amely néhány nappal az állam és az arab befektető közötti szerződés megkötése előtt került birtokon belülre a Rákosrendező környéki 85 hektáron.","shortLead":"Újabb vállalatot indított el az a magántőkealap, amely néhány nappal az állam és az arab befektető közötti szerződés...","id":"20250205_Mini-Dubaj-Newfield-Invest-Progressus-Magantokealap-Grand-Budapest-Garancsi-Istvan-Habony-Arpad-Halko-Gabriella","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6daad53a-a324-4f6e-a395-db4c01c0b7b4.jpg","index":0,"item":"dae18216-8f2b-449b-aa09-dfb49a084354","keywords":null,"link":"/360/20250205_Mini-Dubaj-Newfield-Invest-Progressus-Magantokealap-Grand-Budapest-Garancsi-Istvan-Habony-Arpad-Halko-Gabriella","timestamp":"2025. február. 05. 16:50","title":"Újabb céggel támadnak Mini-Dubaj haszonlesői","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miközben a piac magas divatterepjárókat követel a gyártóktól, addig a Volvo S60 szemrevaló szedánként veszi fel a harcot a 3-as BMW és az Audi A4 ellen. Ezúttal a leggyengébb, legolcsóbbnak ígérkező B3-as változatát próbáltuk ki.
Az elmúlt években a divatterepjárók lényegében teljesen letarolták az új személyautók piacát. Jelenleg már ott tartunk, hogy az új Volvók 75 százaléka valamilyen emelt kivitelű, XC-sorozatú modell, és ez az arány a jövőben csak növekedni fog. Olyannyira, hogy Håkan Samuelsson, a kínai Geely által tulajdonolt svéd márka első embere nemrégiben azt nyilatkozta, hogy a Volvo túl sok szedánt és kombit tart feleslegesen a termékkínálatában. A cégvezér szerint ezek a hagyományos építési módú modellek a jövőben sem tűnnek majd el teljesen nyom nélkül, de hogy kevesebb lesz belőlük a Volvónál, az egészen biztos.
Addig is azonban érdemes egy kicsit legeltetni az egyenforma SUV-okon megfáradt szemeinket az egyelőre még a kínálat szerves részét képező S60-on. Így mutat egy kompakt szedán a Volvónál 2021-ben, a leggyengébb, de már hibrid B3 hajtással, és a legsportosabb R-Design látványcsomaggal:
László Ferenc
Mindent a szemnek
Az S60 a Volvo első Egyesült Államokban gyártott típusa, melynek 405 lóerős abszolút csúcsmodell Polestar változatát 2018 végén a szülőhelyének közelében volt szerencsénk alaposan kipróbálni. Így most kapva kaptunk az alkalmon, hogy letesztelhetjük a termékskála másik végletét képező B3-ast alapmodellt.
Az viszont csak később derült ki, hogy a tesztautó egy lényegében fullextrás és látványos R-Design kivitelű példány. Így a leggyengébb hajtást ugyan ki tudtuk próbálni, de azt most sem tudtuk meg, hogy mit tud egy fapados új S60-as.
László Ferenc
A sportos külső pakk részét képezi többek közt a fekete színre fújt hűtőrács és visszapillantó-tükör borítás, az egyedi kipufogóvég, illetve a látványos 19 colos könnyűfémfelni. A látványon sokat dob továbbá a Fusion piros metál fényezés, melynek felára mintegy 300 ezer forint.
Az S90-es nagytestvérnél 20 centiméterrel rövidebb S60 az éppen teljesen megújult Mercedes C-osztály, a 3-as BMW és az Audi A4 kategóriában versenyez, mind méret, mind kategória, mind ár tekintetében. A frontrészt a Thor-kalapács menetfényű LED-es fényszórók és a méretes embléma uralja, a hátsó szekciót pedig a C-formájú lámpatestek határozzák meg.
László Ferenc
Skandináv életérzés
Nem mondanánk, hogy az S60-ban található a legmodernebb műszerfal, de a technológiai tűzijáték nem feltétlenül hiányzik, főleg annak ismeretében, hogy cserébe egy semmi máshoz nem hasonlítható, nyugodt skandináv életérzést kapunk. Ebben fontos szerepet játszanak többek közt a szemre szép formák és a tapintásra finom anyagok, és a helykínálatra sem igazán lehet panasz.
Az elődjénél 12 centiméterrel hosszabb, illetve közel 10 centiméterrel nagyobb tengelytávú S60-asban egyetlen helyen, hátul középen nem utaznánk hosszabb ideig természetes mosollyal, itt ugyanis a vaskos és magas kardánalagút megöli a lábhelyet. A 160 ezer forint ellenében elektromosan állítható első ülések inkább kényelmesek, mint sportosak, és még mindig nagyon jól mutat az anyósülés belső oldalán lévő kis svéd zászló.
László Ferenc
A digitális műszeregység nem túl modern, nem igazán szabható személyre. A középen elhelyezett függőleges érintőkijelzőn megjelenített grafika igényes, de a vezetéstől elvonhatja a figyelmet, hogy a szellőzés érintőgombokkal és nem dedikált kezelőszervekkel állítható.
A 170 ezer forintos téli csomagban a fűthető első ülések és a fűthető kormány van benne, a hátsó ülések fűtése 110 ezer forintba kerül, a vezeték nélküli telefontöltő felára mintegy 80 ezer forint. A tesztautóba az 1,44 millió forintos Xenium csomagot is megrendelték, melynek része többek közt a 360 fokos kamerarendszer, a 4-zónás klíma, az első-hátsó parkolóradar, a szélvédőre vetítő HUD, a Harman Kardon Premium hifi, illetve a napfénytető.
László Ferenc
A csomagtartó 436 literes, aminél a riválisok többet tudnak, és sovány vigasz, hogy a plugin hibrid S60-asokba ennél is kevesebb, 391 liternyi cókmók pakolható csak be. A V60-as kombi testvérmodell puttonya 529 literes, az XC60-as SUV-ba pedig 483 liternyi csomag fér ablakszintig. Ha mindenképpen szedán Volvót vásárolnánk, de nagyobb csomagtérrel, akkor a kereken 500 literes S90 jöhet még szóba.
László Ferenc
Indítsuk be!
A látványos középkonzolon lévő csillogó tekerőgomb elfordításával kelthető életre az autó, és ezt követően már csak a nyolcfokozatú automata váltó kompakt karját kell D-be húzni az induláshoz. Az összes S60-ast ezzel a váltóval szerelik, nincs manuális egység, ráadásul a típus összes kivitelét 2 literes 4 hengeres benzines egység hajtja. Dízel nincs, de például a V60-as kombi testvérmodell gázolajos motorral is választható.
A B3-as kivitel azt jelenti, hogy az említett motor 163 lóerős teljesítményű, illetve 265 Nm nyomatékú, szimpla turbós lágyhibrid kiviteléhez van szerencsénk. A hibridséget egy 14 lóerős és 40 Nm-es villanymotor képviseli, ami értelemszerűen képtelen egymaga mozgatni az autót, de például az automata start/stop rendszer működését igen finommá teszi.
László Ferenc
A lágyhibrid rendszer nem túl fejlett, így például az új BMW-kkel ellentétben ez a technika nem lövi le haladás közben a belsőégésű motort. Így aztán spórolósnak sem mondható az S60 B3, mellyel mi 10,5 literes átlagfogyasztást mértünk, igaz téli zimankóban. Az üzemanyagtartály 60 literes.
A 9 másodperces 0–100-as szintidő a hétköznapokra elegendő menetdinamikát vetít előre, de jobb választásnak gondoljuk a 197 lóerős és 300 Nm-es B4-es modellt, mely alig drágább, nem fogyaszt többet és 7,9 másodperc alatt tudja le az említett gyorsulást. A végsebesség az összes új Volvo esetében 180 km/h-ra van korlátozva, de már létezik megoldás ennek kijátszására.
László Ferenc
A B3 tehát messze nem kínál sportautós menetteljesítményeket, ettől függetlenül vezetési élmény tekintetében egyetlen rossz szavunk sem lehet. Ebben fontos szerepet játszik az alacsony építési mód, a precíz kormányzás, illetve a jól eltalált futómű, bár ez utóbbi egy picit túl kemény a hazai utakra. Az alaptömeg 1663 kilogramm, ami sokkal barátibb a zöld rendszámos kivitelek 2 tonnájánál.
Az S60 elöl hajt, a drifteléssel kacérkodó vásárlók jobban járnak egy 3-as BMW-vel. Az összkerékhajtás felára 750 ezer forint.
László Ferenc
Konklúzió, árak, riválisok
+ : szemrevaló formaterv, skandináv életérzés, korrekt méretű utastér, remek vezethetőség, jól eltalált futómű.
–: kis csomagtartó, túlságosan lágy hibridség, vártnál magasabb fogyasztás, nincs belőle dízel, lehetne olcsóbb.
A Volvo első emberének említett kijelentését követően nem tudjuk, hogy meddig lesznek még a cég kínálatában az S60-hoz hasonló szedánok, mindenesetre mi sajnálnánk, ha az S60 esetleg már nem kapna utódot. Messze nem hibátlan a típus, de szemrevaló formaterve, remek vezethetősége és az általa sugárzott skandináv életérzés miatt remek színt visz az új autók egyre jobban beszürkülő piacára.
Legolcsóbban 12,2 millió forint ellenében lehet S60-asunk, ennyibe kerül ugyanis a Momentum Pro felszereltségű B3-as kivitel. Az általunk kipróbált B3 R-Design 13,6 millió forinttól indul, a tesztautó extrákkal megspékelt ára pedig 16,9 millió forint. Jobb vételnek találjuk a mindössze 400 ezer forinttal többe kerülő, dinamikusabb, de azonos fogyasztású S60 B4-et, a B5 még erősebb, de ez már nem feltétlenül éri meg az érte elkért felárat.
László Ferenc
A V60 kombi B3 hajtással 12,3 millió forinton nyit. A 13,7 millió forintos alapárú XC60 szabadidőautó B4 szinttől indul és azonos felszereltség mellett 1,8 millió forinttal kerül többe, mint az S60 B4. A B4-es hajtásláncú S90 szedán alapára 14 millió forint.
Ha nagyon olcsón vásárolnánk prémium szedánt, akkor a kézi váltós 156 lóerős BMW 318i már 10,4 millió forintért hazavezethető, az automata váltós és 184 lóerős BMW 320i pedig 12,5 millió forinton startol. A kézi váltós Audi A4 35 TFSI 11,6 millió forintért 150 lóerőt ad, a 204 lovas A4 40 TFSI pedig minimum 13,1 millió forintba kerül. Cikkünk írásakor a teljesen új Mercedes C-osztály árai még ismeretlenek.
Kipróbáltuk a Volvo XC60 lágyhibrid dízeljét, illetve a 400+ lóerős plugin hibrid benzines változatot, melyet a Polestar munkatársai hangoltak minden korábbinál sportosabbra.