szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 260 lóerős német sportkocsiból egykoron kevesebb, mint 3 ezer példány hagyta el a gyártósort.

A Porsche az 1974-es Párizsi Autószalonon tárta először a nagyközönség elé az első 911 Turbót (930), melynek 3 literes farmotorja 260 lóerős teljesítményt szabadít rá a kerekekre. Nem mellesleg pedig 5,2 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra, és a gyorsulásának csak 250 km/h-nál szakad vége.

A 3 literes első példányokból 1975 és 1977 között csak 2 819 példány készült, és most ezek közül került eladósorba egy nemrégiben teljes felújításon átesett, immár makulátlan állapotú példány.

Classicdriver
Classicdriver

A mellékelt fotókon látható autó 1976 nyarán látta meg a napvilágot, és jelenlegi német tulajdonosa 320 ezer euró, vagyis mintegy 110 millió forint ellenében lenne hajlandó megszabadulni tőle.

Classicdriver
Classicdriver

A fekete fényezésű, részben sárga belsejű sportkocsiban utazók Recaro sportülésekben foglalhatnak helyet.

Classicdriver
Classicdriver

A 4,29 méter hosszú, illetve 1,32 méter magas, 1,2 tonnás 911 Turbo 15 colos kerekeken gördül.

Classicdriver
Classicdriver

A típus 3,3 literes kivitelét 1978-tól egészen 1989-ig gyártották, ebből a 300-330 lóerős verzióból valamivel kevesebb, mint 19 ezer darab készült.

Classicdriver

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!